دانلود ترجمه مقاله مطالعه ای بر منبع تکنولوژی اطلاعات، قابلیت های مدیریت دانش، و مزیت رقابتی
عنوان فارسی |
منبع تکنولوژی اطلاعات، قابلیت های مدیریت دانش، و مزیت رقابتی: نقش تعدیل کننده تعهد منابع |
عنوان انگلیسی |
Information technology resource, knowledge management capability, and competitive advantage: The moderating role of resource commitment |
کلمات کلیدی : |
  منبع تکنولوژی اطلاعات؛ قابلیت مدیریت دانش؛ تعهد منبع؛ دیدگاه مبتنی بر منبع؛ دیدگاه مبتنی بر دانش؛ چشم انداز منبع مشروط |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش؛ مدیریت فناوری اطلاعات |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه تئوریک 3. مدل پژوهشی و فرضیات 4. روش تحقیق 5. نتایج 6. بحث و بررسی و مفاهیم 7. نتیجه گیری 8. محدودیت ها و جهت گیری هایی برای تحقیقات آتی
محدودیت ها و پیشنهادات برای تحقیقات آتی: تحقیق ما چندین محدودیت داشت. اول اینکه اندازه نمونه شامل 168 سازمان بود که نسبتاً کوچک است. قدرت آماری بهتری را می توان با نمونه ای بزرگتر بدست آورد. دوم اینکه یافته های ما براساس طرح جفت جفت نیست. پیمایش جفت به جفت در تحقیقات آینده لازم است که در آن منابع IT و KMC توسط مدیران IT ارزیابی شود و مزیت رقابتی توسط مدیران اجرایی ارزیابی شود. این روش تا حد زیادی می تواند دغدغه های مطلوبیت را برطرف کند. سوم اینکه تحقیق ما محدود به سازمان های مرکز و غرب چین است. ما چندین روش بکار بردیم تا تعمیم پذیری نمونه تضمین شود. با این حال، معلوم نیست که آیا نتایج تحقیق حاضر برای کشورهای دیگر نیز قابل تعمیم است یا نه، زیرا تفاوت های فنی، اجتماعی و محیط های اقتصادی، در میان کشورها وجود دارد. تحقیق ما راهنمایی هایی را برای تحقیقات آینده ارائه می دهد. اول اینکه می توان تاثیر فاکتورهای دیگری مثل فاکتورهای محیطی و جو سازمانی را بر رابطه بین IT و KMC بررسی کرد. برای مثال، شدت اطلاعات در مورد محصول و زنجیره تامین ممکن است تاثیرات منابع IT را تحت تاثیر قرار دهد. سازمان هایی که در محیط های با اطلاعات فراوان قرار دارند به منابع IT با کیفیت برای ساخت KMC نیاز دارند. بعلاوه، ممکن است جو سازمانی موانعی برای ایجاد سیستم های دانش مبتنی بر IT بوجود آورد. بنابراین تناسب بین منابع IT و میزان اطلاعات یا جو سازمانی باید بررسی شود. دوم اینکه متغیرهای دیگر (مثل مدیریت فرآیند کسب و کار و چالاکی را می توان نسبت به رابطه بین منبع IT و مزیت رقابتی بررسی کرد. سازمان های مختلف بر جنبه های مختلف توانمندی ها برای مزیت رقابتی خود متکی هستند. برای مثال، خرده فروشان به توانمندی های بیشتر مدیریت رابطه مشتری و مدیریت زنجیره تامین برای کسب مزیت رقابتی نیاز دارند، درصورتیکه تولیدکنندگان بر چالاکی در تولید و مهندسی مجدد کسب و کار متکی هستند. در این موقعیت ها، منابع IT می توانند از این فرآیندها و توانمندی ها پشتیبانی کنند تا سازمان بتواند در بازار رقابت کند. سوم اینکه تحقیقات آینده می تواند بر چند منبع IT ویژه تمرکز کند و ارتباط آنها را با KMC بررسی کند. IT برای سرویس دهی یا رایانش ابری، موضوع استراتژیک مهمی در سازمان های معاصر است (ونگ، ونگ، و لیو، 2016؛ ویو، روستی، و تپر، 2015). بررسی ها درباره منابع IT در زمینه خالص می تواند به آگاه سازی سازمان ها در مورد تاثیر و ارزش IT کمک کند. چهارم اینکه تاثیرات مکمل در میان سه منبع IT را می توان بررسی کرد. ممکن است تاثیر جمعی منابع ITI, ITH و ITR بیش از مجموع تاثیر جداگانه آنها باشد. در نهایت، بررسی دیدگاه های سهامداران مختلف (مثل مدیران IT و مدیران کل) درباره رابطه بین منابع IT و KMC حائز اهمیت است (لیو، 2015b). ممکن است مدیران IT و مدیران کل نظر متفاوتی درباره ارزش منابع IT داشته باشند، که می تواند رویکردهای جدیدی نسبت به توانایی منابع IT در بهبود KMC موجب شود.
Limitations and directions for future research: Our research has several limitations. First, the sample size of168 organizations in our study is relatively small. A higher statistical power can be achieved with a larger sample size. Second, our findings are not based on a pairwise design. A paired survey where IT resources and KMC are evaluated by IT managers and competitive advantage is assessed by chief executive officers is required in future research. This approach can largely over-come social desirability concerns. Third, our research is limited to organizations in central and western China. We attempted several approaches to ensure the generalizability of the sample. However, whether the findings of this study can be generalized to other countries remains unknown because of existing differences in technical, social, and economic environments among countries. Future research can gather data from different countries and regions to test the research model. Our study offers a few directions for future research. First, the moderating effects of other factors, such as environmental fac- tors and organizational climate, on the relationship between IT and KMC can be examined. For example, information intensity in the product and the supply chain may influence the effects of IT resources. Organizations in highly information-intensive environments require high-quality IT resources for building KMC. In addition, the organizational climate may create barriers to the development of IT-based knowledge systems. Thus, the fit between IT resources and information intensity or organizational climate should be examined. Second, other intermediate variables (e.g., agility and business process management) can be examined with respect to the relationship between IT resource and competitive advantage. Different organizations rely on different aspects of capabilities for their own competitive advantage. For example, retailers require additional customer relationship management and sup-ply chain management capabilities for competitive advantage, whereas manufacturers may rely on agile manufacturing and business reengineering. In these situations, IT resources can support these processes and capabilities for organizations to compete in the market. Third, future research can focus on several particular IT resources and examine their links with KMC. IT for service provision or for cloud computing is an important strategic issue in contemporary organizations (Wang, Wang, & Liu, 2016; Wu, Rossetti, &Tepper, 2015). Investigations on IT resources in the specific context may assist organizations to become aware of the additional effect and value of IT. Fourth, complementary effects among the three IT resources can be explored. The collective effect of ITI, ITH, and ITR resources may be superior to the sum of their separate effects. Finally, the perspectives of different stakeholders (e.g., IT executives and general managers) on the linkage between IT resources and KMC are worth exploring (Liu, 2015b). IT executives and general managers may have different attitudes toward the value of IT resources, which can provide novel approaches to leverage IT resources for improving KMC.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.