دانلود ترجمه مقاله تأثیر قابلیت مدیریت دانش مشتری بر عملکرد پروژه
عنوان فارسی |
تأثیر قابلیت مدیریت دانش مشتری بر عملکرد پروژه، نقش میانجی چابکی استراتژیک |
عنوان انگلیسی |
The impact of customer knowledge management capability on project performance-mediating role of strategic agility |
کلمات کلیدی : |
  قابلیت مدیریت دانش مشتری؛ چابکی استراتژیک؛ عملکرد پروژه؛ حداقل مربعات جزئی |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 89 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. ادبیات موضوع 3. روش تحقیق 4. یافتههای تحقیق 5. بحث و بررسی 6. محدودیت ها و جهت گیری های آتی 7. نتیجه گیری
چکیده : هدف – هدف این مطالعه بررسی رابطه بین قابلیت مدیریت دانش مشتری و عملکرد پروژه، با توجه به نقش میانجی چابکی استراتژیک ، در حوزه شرکتهای پروژه محور پاکستان است. این مقاله بدنبال تشخیص این موضوع است که آیا دانش مشتری روی عملکرد پروژه تاثیرگذار است؟ و این اثرگذاری چگونه است؟ . دانش مشتری به عنوان یکی از منابع مهم پیشرفت نظریه مدیریت دانش (KM) در کانون توجه قرار میگیرد. به دانش مشتری به چشم یکی از ارکان اساسی در مباحث عملیاتی نگاه میشود. طراحی/ متدولوژی / رویکرد - در مطالعه حاضر، روش نمونه گیری ساده غیراحتمالی ، برای گردآوری دادهها بکار رفته است. علت این است که سوگیری را از فرایند گردآوری دادهها حذف میکند. جمعیت آماری این تحقیق شامل 307 کارمند مشغول به کار در 30 شرکت نرم افزاری دولتی و خصوصی پروژه محور است ، آنها در شهرهای دوگانه روالپیندی پاکستان حضور دارند. پاسخ دهندگان شامل ناظران پروژه، اعضای تیم، مشتریان مشغول به فعالیت در پروژههای مختلف هستند. با توجه به محدودیتهای زمانی، دادههای این مطالعه طی 4 ماه گردآوری شدهاند (نوامبر 2018 الی فوریه 2019). این مطالعه شامل تأخیر زمانی نیست ، و همه دادهها به صورت تک مرحلهای تهیه شدهاند. لذا به صورت طبیعی این مطالعه از طراحی مقطعی برخوردار است. تجزیه و تحلیل بر مبنای مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی صورت گرفته است. برای تست فرضیهها از نرم افزار SMART PLS-SEM V3.2.8 استفاده شده است. یافتهها – نتایج نشان میدهند که مدلسازی معادلات ساختاری که از طریق ایجاد، انتقال، ادغام و اثرگذاری نسبت به مؤلفهها عمل میکند ، تضمین کننده بهترین عملکرد شغلی در شفاف سازی دانش مشتری، و ارتقای قابلیت درک نیازها و خواستههای مشتری است. لذا در چنین شرایطی تأخیر پروژه کاهش مییابد، بودجه بیش از حد مصرف میشود، و عملکرد پروژه مستقیماً ارتقا مییابد. همچنین نتایج تحلیل شده با موفقیت شکاف این مطالعه پژوهشی را توجیه میکنند. بدین ترتیب رابطه معنادار بین قابلیت مدیریت دانش مشتری (CKMC) و عملکرد پروژه ، و قویتر بودن اثر غیرمستقیم CKMC بر عملکرد از طریق چابکی استراتژیک، نسبت به اثر مستقیم به اثبات میرسند.لذا چابکی استراتژیک، نقش میانجی مثبت و معناداری بین CKMC و عملکرد پروژه ایفا میکند. بدین ترتیب تمامی فرضیههای جزئی، و اصلی مورد تأیید قرار میگیرند. اصالت / ارزش – این مطالعه با ارائه خلاصه مختصری راجع به ویژگیهای کلیدی CKMC برای ارتقای عملکرد محصول جدید، افزایش کیفیت خدمات / محصولات ، کاهش هزینهها و افزایش رقابت پذیری سازمانها، شرایط تحلیلی را به خوبی آماده میکند. سازمانها باید نحوه استفاده از مدیریت دانش برای تولید درآمد ، و دستیابی به اهداف را مورد تأیید قرار بدهند. این در حالیست که تکنیکها و متدولوژیهای موجود برای اندازه گیری اعتبار و کفایت نتایج ، غیررضایت بخش هستند و نیاز دائمی به ارزیابی و تخمینهای تکمیلی در این زمینه احساس میشود.
Purpose: The purpose of this study is to examine the relationship between the customer knowledge management capability (CKMC) on project performance through strategic agility in the context project based software companies of Pakistan. The aim of the paper is to find out whether and how is customer knowledge beneficial for project performance and recognized as the important source of advancement of the knowledge management (KM) theory and the essential subject in practical ground. Design/methodology/approach: In this study, non-probability, simple random sampling method was used to collect the data because it excludes bias from the data collection process. Although, the population of this research includes 307 employees working in different 30 public and private projects based software firms, operating in twin cities Rawalpindi, Islamabad. The respondents are project supervisors, team members, customers working on these different projects. Because of time limitation data has been collected within four months (i.e. November 2018 to February 2019) for this study, it is not time-lagged study and the data were collected at one time, so the design is cross-sectional in nature. The analysis was established using partial least squares-structural equation modeling (Smart PLS-SEM v.3.2.8) software to test hypotheses. Findings: The results revealed the structural equation modeling that the components creating, transferring, integrate and influence ensure the most significant job in clarifying the customer knowledge and enhancing the capability to understand the customer needs and want which lead to decrease project delay, over consumption of the budget and directly lead to increase the project performance. The analyzed results also successfully justified the gap of this research study by showing the significant relationship between CKMC and project performance, also the indirect effect of CKMC through strategic agility on project performance more than its direct effect. So, the strategic agility plays positive and significant mediating role between CKMC and project performance, therefore the all sub-hypothesis and primary hypothesis were accepted. Originality/value: This study sets the context with a brief summary of the key characteristics of the CKMC to improve the new product performance, enhance product/service quality, also reduce costs and enhance the competitiveness of organizations. Organization ought to acknowledge how to use KM to generate their revenues and achieve their goals. However, available techniques and methodology to measure the sufficiency are dissatisfying and consistent need for assessments and evaluations of this issue are felt.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 10 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.