مدیریت سود

دانلود مقاله درباره مدیریت سود + PDF

در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات انگلیسی در مورد مدیریت سود را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald) و … جمع آوری شده اند. این مقالات، کاملا مناسب استفاده به عنوان مقاله بیس پایان نامه هستند و فایل PDF آنها را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید.

مدیریت سود، در حسابداری و مدیریت، عمل تأثیرگذاری عمدی بر فرآیند گزارشگری مالی برای به دست آوردن مقداری سود خصوصی است. این فرآیند شامل تغییر گزارش های مالی برای گمراه کردن ذینفعان در مورد عملکرد اساسی سازمان، یا «تأثیرگذاری بر نتایج قراردادی است که به اعداد حسابداری گزارش شده، بستگی دارد».

مدیریت سود بر کیفیت سود تأثیر منفی دارد، و ممکن است اعتبار گزارشگری مالی را تضعیف کند. علاوه بر این، پژوهشگران و متخصصین این رشته، مدیریت سود را ” بسیار رایج و شایع” خوانده اند. با وجود فراگیر بودن آن، پیچیدگی قوانین حسابداری می تواند این فرآیند را برای سرمایه گذاران فردی، دشوار کند.

این موضوع، استفاده از تکنیک های حسابداری برای تهیه صورت های مالی است که دیدگاهی بیش از حد مثبت از فعالیت های تجاری و موقعیت مالی شرکت را ارائه می دهد. بسیاری از قوانین و اصول حسابداری ایجاب می کنند که مدیریت یک شرکت در مورد رعایت این اصول، قضاوت کند. این فرآیند از نحوه اعمال قوانین حسابداری استفاده می کند و صورت های مالی را ایجاد می کند که سود را زیاد یا «یکنواخت» نشان می دهند.

مقاله مدیریت سود

تعریف مدیریت سود

سود به معنای درآمد خالص یا سود یک شرکت برای یک دوره معین، مانند سه ماهه یا سال مالی می باشد. شرکت ها از مدیریت سود برای هموارسازی نوسانات سود و ارائه سودهای ثابت تری در هر ماه، سه ماهه یا سال استفاده می کنند. نوسانات زیاد در درآمد و هزینه، ممکن است بخشی عادی از عملیات یک شرکت باشد، اما این تغییرات ممکن است به سرمایه گذارانی که ترجیح می دهند تا ثبات و رشد را ببینند، هشدار دهد. قیمت سهام یک شرکت اغلب پس از اعلام سود، افزایش یا کاهش می یابد، بسته به اینکه آیا این سود، انتظارات تحلیلگران را برآورده می کند یا نه.

مدیریت می تواند با دستکاری رویه های حسابداری شرکت برای برآورده کردن انتظارات مالی و بالا نگه داشتن قیمت سهام شرکت، برای مدیریت سود، احساس فشار کند. بسیاری از مدیران بر اساس عملکرد سود، پاداش دریافت می کنند و دیگران ممکن است در صورت افزایش قیمت سهام، واجد شرایط دریافت گزینه های سهام باشند. بسیاری از فرم های دستکاری سود در نهایت توسط یک شرکت CPA که حسابرسی انجام می دهد، آشکار می شوند.

مدیریت سود عبارت است از به کار بردن ترفندهای حسابداری برای بهتر نشان دادن نتایج مالی یک شرکت از آنچه واقعاً هست. این امر با بهره گیری از استانداردهای حسابداری برای افزایش سود گزارش شده یک شرکت، انجام می شود. این فرآیند به ویژه در شرکت های سهامی عام رایج است، زیرا سرمایه‌گذاران آن ها، تحلیل های ارزش‌گذاری سهام خود را بر اساس سابقه قابل اعتماد افزایش مداوم سود، قرار می‌دهند. الزامات برنامه های پاداش مدیریت نیز می تواند آنها را به مدیریت درآمد سوق دهد تا پرداخت پاداش خود را به حداکثر برساند.

مقاله فارسی در مورد مدیریت سود

در این صفحه می توانید لیستی از موضوعات و مقالات مربوط به مدیریت سود را مشاهده نمایید. ترجمه فارسی این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی، انجام شده اند. ترجمه مقالات در قالب فایل ورد (WORD) و دارای فرمت doc یا docx می باشند و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند.

مدیریت سود، روشی است که مدیریت یک شرکت برای تأثیرگذاری بر سود گزارش شده در صورت های مالی دنبال می کند. این کار برای مطابقت با یک هدف تعیین شده، اجرا می شود و با مدیریت کسب و کار اساسی شرکت، متفاوت است. استراتژی این فرآیند نیز از روش‌های حسابداری استفاده می‌کند تا دیدی بیش از حد مثبت از موقعیت مالی یک شرکت ارائه دهد و سود را بالاتر نشان دهد. این فرآیند توسط شرکت ها برای هموار کردن تغییرات سود و ارائه سودهایی که در هر سه ماهه یا سال ثابت است، استفاده می شود. تغییرات در سود ممکن است برای عملکرد یک شرکت بزرگ کاری، رایج باشد. با این حال، این روش ها، تردیدهایی را در بین سرمایه گذاران ایجاد می کنند، زیرا آنها ترجیح می دهند در سهام شرکت هایی سرمایه گذاری کنند که رشد و ثبات را نشان می دهند.

قیمت سهام یک شرکت معمولاً پس از اعلام این آمارها، افزایش یا کاهش می یابد و با توجه به اینکه آیا شرکت پیش بینی های سود را برآورده می کند یا ناتوان است، تعیین می شود. مدیریت سعی می‌کند روی روش های حسابداری برای برآورده کردن سود برآورد شده، کار کند و قیمت سهام را بالا نگه دارد.

هدف اول یک شرکت، کسب درآمد است. نه تنها صاحبان شرکت می خواهند در پایان هر دوره حسابداری، سود داشته باشند، بلکه می خواهند صورت های مالی شرکت تا جایی که می توانند، خوب به نظر برسند. به هر حال، صورت های مالی چیزی است که سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان بالقوه، وقتی تصمیم می‌گیرند به شرکت وام بدهند یا سرمایه‌گذاری کنند، به آن نگاه می کنند. اینجاست که مفهوم مدیریت سود مطرح می شود. این فرآیند، به طور خلاصه، استفاده خلاقانه از تکنیک های مختلف حسابداری برای بهتر جلوه دادن صورت های مالی است. حالا این کار کاملا قانونی به نظر نمی رسد، اینطور نیست؟ اما، باور کنید یا نه، در واقع اینطور است.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi