دانلود ترجمه مقاله مشخصه های صنعتی و مدیریت سود
عنوان فارسی |
مشخصه های صنعتی و مدیریت سود: مطالعه ای بر صنایع مالزی |
عنوان انگلیسی |
Industry characteristics and earnings management: a study of Malaysian industries |
کلمات کلیدی : |
  هموارسازی؛ مدیریت سود؛ مطالعات صنعتی؛ معیار اختیاری |
درسهای مرتبط | مدیریت سود |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 64 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و فرمولبندی فرضیات 3. نمونه گیری 4. معیارهای مدیریت سود ارائه شده توسط لئوز و همکاران (2003) 5. عوامل تعیین کننده صنعتی مدیریت سود 6. نتیجه گیری
هدف: هدف این مقاله، آشکار سازی تغییرات فعالیت مدیریت سود در صنایع مختلف و تاثیر احتمالی متغیرهای صنعت مختلف بر این تغییرات می باشد. طراحی/روش پژوهش/رویکرد: در مجموع یک نمونه از 4249 مشاهده شرکت-سال از 13 صنعت مختلف در مجموع هشت سال (از 2005 تا 2012) به این منظور استفاده می شود. روش رگرسیون حداقل مربعات عادی برای آزمون تاثیر متغیرهای صنعت مختلف بر فعالیت مدیریت سود، استفاده می شود. یافته ها: یافته ها، وجود شیوه های مدیریت سود در صنایع مالزی را نشان می دهند. از جمله متغیرهای سطح صنعت، دریافتیم که شدت سرمایه، نوسانات و سودآوری، بر مدیریت سود جمعی تاثیر می گذارند. تحلیل بیشتر نشان می دهد که نوسانات تنها بر معیار هموار سازی تاثیر می گذارد، درحالی که سودآوری بر معیار اختیاری بودن تاثیر می گذارد. جالب اینکه، رقابت پذیری صنعت و اهرم ها قادر به تببین تغییرات مدیریت سود در صنایع مختلف نیستند. اصالت/ارزش: تا آنجا که نویسندگان می دانند، این اولین مطالعه ای است که نقش مشخصات صنایع مختلف در تاثیر گذاری بر فعالیت مدیریت سود را گزارش می دهد. این مطالعه، اهمیت ملاحظه متغیرهای سطح صنعت در مطالعه بر مدیریت درآمد را خاطرنشان می کند و بنابراین در ادبیات رو به رشد در مورد مدیریت سود، مشارکت می کند. مقدمه: در دو دهه گذشته، رسوایی های حسابداری متعددی جهان را به چالش کشاندند و این رسوایی ها انگیزه ای برای مطالعه در مورد مدیریت سود و درآمد بوجود آورند. مشکل دستکاری درآمد این است که کیفیت اطلاعات مالی گزارش شده را کاهش می دهد و بنابراین رابطه بین سود سهام و درآمدهای گزارش شده را مختل می کند و در نهایت برای تخصیص کارآمد منابع در اقتصاد، مشکل بوجود می آورد. همچنین باعث گمراه شدن غیرخودی ها (هیلی و واهلن، 1999) و ذینفعان در مورد عملکرد فعلی یک شرکت و همچنین آینده آن، می شود.
Purpose - The purpose of this paper is to detect variations in earnings management activity across industries and the possible influence of various industry variables on these variations. Design/methodology/approach - A total sample of 4,249 firm-year observations from 13 different industries spanning a total of eight years (from 2005 to 2012) is used for this purpose. The ordinary least squares regression technique is used to test the influence of various industry variables on earnings management activity. Findings - The findings indicate the presence of earnings management practices in Malaysian industries. Among industry-level variables, capital intensity, volatility and profitability are found to influence aggregate earnings management. Further analysis shows that volatility only influences the smoothing measure while profitability influences the discretionary measure. Interestingly, industry competitiveness and leverage are not able to explain the variations in earnings management across industries. Originality/value - To the authors’ knowledge, this is the first study which documents the role of various industry characteristics in influencing earnings management activity. It highlights the importance of considering industry-level variables in a study on earnings management and, hence, adds to the growing literature on earnings management. Introduction: Over the past two decades, various accounting scandals have rocked the world and these scandals have been an impetus for studies on earnings management. The problem with earnings manipulation is that it decreases the quality of reported financial information and hence distorts the relationship between stock returns and reported earnings, ultimately creating a problem to the efficient resource allocation in the economy. It may also mislead outsiders (Healy and Wahlen, 1999) and stakeholders regarding a firm’s current performance and also its future.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.