دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مدیریت سود
عنوان فارسی |
بررسی ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مدیریت سود: شواهدی از اسپانیا |
عنوان انگلیسی |
Investigating the relationship between corporate social responsibility and earnings management: Evidence from Spain |
کلمات کلیدی : |
  مسئولیت اجتماعی شرکت؛ اقلام تعهدی اختیاری؛ مدیریت سود |
درسهای مرتبط | مدیریت سود |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 104 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. طرح تحقیق 4. نتایج 5. نتیجه گیری
مقدمه: مدیریت سود اخیراً توجه زیادی را هم از جانب قانون گذاران و هم از جانب نشریات مردمی و محبوب، به خود جلب کرده است. مدیریت سود را می توان به صورت تغییر دادن عملکرد اقتصادی گزارش شده شرکت ها توسط خودیها برای گمراه کردن تعدادی از ذینفعان و یا برای تاثیر گذاری بر پیامدهای قراردادی، تعریف نمود (هیلی و واهلن، 1999؛ لیوز و همکاران، 2003). مدیران ممکن است بخاطر وجود قراردادهای صریح و ضمنی، رابطه شرکت با بازارهای سرمایه، نیاز به تامین مالی از بیرون، محیط سیاستی و نظارتی یا چندین شرایط خاص دیگر، تمایل به مدیریت سود داشته باشند (واندر بوویده، 2001). این اقدامات مدیریتی اختیاری، طرح ریزی شده برای تغییر ارزش واقعی دارایی ها، معاملات یا موقعیت مالی یک شرکت، پیامدهای منفی برای سهامداران، کارکنان، جوامعی که شرکت ها در آن فعالیت می کنند، بطور کلی، جامعه، و خوشنامی مدیران، امنیت شغلی و مشاغل، دارد (زهرا و همکاران، 2005). حسابداری درآمدها و سودها، مطمئن تر و سودمندتر می شوند هنگامی که رفتار فرصت طلبانه مدیران از طریق یک سری نظام ها و سیستم های نظارتی، کنترل شود (دیچوف و همکاران، 1996). بعد از چندین رسوایی مالی اخیر، گرایش بین المللی به سمت توسعه و پیاده سازی مکانیزم های حاکمیت شرکتی برای مقابله با رفتارهای فرصت طلبانه که اعتبار سرمایه گذاران از نظر اطلاعات مالی را تنزل می دهند، بوجود آمده است. صفات حاکمیت شرکتی بوسیله همسوسازی منافع مدیران با منافع سهامداران و با بهبود قابلیت اطمینان بودن اطلاعات مالی و انسجام فرآیند گزارشگری مالی، به سرمایه گذاران کمک می کنند (واتز و زیمرمن، 1986). دهه ها پژوهش تجربی بر عوامل موثر بر کیفیت درآمدها، بخصوص اقلام تعهدی، تاکید کرده اند. اما، همچنین توجه روز افزونی به فعالیت های مدیریتی داده شده که می توانند باعث دستکاری سودها شوند. مطالعات قبلی، نتایج مخلوط و سردرگم کننده در مورد ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) و گزارشگری مالی شفاف، گزارش داده اند. در این مقاله، رابطه بین CSR و کیفیت درآمد را با استفاده از شرکت های اسپانیایی از 2005 تا 2012، بررسی می کنیم. کیفیت درآمدها با استفاده از مقدار مطلق اقلام تعهدی اختیاری غیرعادی از مدل جونز اصلاح شده، سنجش می شود.
Introduction: Earnings management has recently received considerable attention both from regulators and the popular press. Earnings management can be defined as the alteration of firms’ reported economics performance by insiders to either mis-lead some stakeholders or to influence contractual outcomes (Healy and Wahlen, 1999; Leuz et al., 2003). Managers may be inclined to manage earnings due to the existence of explicit and implicit contracts, the firm’s relation with capital markets, the need for external financing, the political and regulatory environment or several other specific circumstances (Vander Bauwhede, 2001). These deliberate managerial actions, contrived to disguise the real value of a firm’s assets, transactions, or financial position, have negative consequences for shareholders, employees, the communities in which firms work, society at large, and man-agers’ reputations, job security and careers (Zahra et al.,2005). Accounting earnings are more reliable and more informative when managers’ opportunistic behavior is controlled through a variety of monitoring systems (Dechow et al.,1996). After several recent financial scandals, there has been an international trend toward developing and implementing corporate governance mechanisms to fight against the opportunistic behaviors that have undermined investors’ credibility in financial information. Corporate governance attributes help investors by aligning the interests of man-agers with the interests of shareholders and by enhancing the reliability of financial information and the integrity of the financial reporting process (Watts and Zimmerman,1986). Decades of empirical research have focused on the fac-tors influencing the quality of earnings, specifically the accruals. However, there is also increasing attention being paid to the managerial activities which can lead to the manipulation of earnings. Previous studies document mixed results regarding the association between corporate social responsibility (CSR) and transparent financial reporting. In this article, we examine the relationship between CSR and earnings quality by using Spanish firms from 2005 to 2012.The earnings quality is measured by using the absolute value of abnormal discretionary accruals from the modified Jones model.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.