بازاریابی صنعتی

مقاله بازاریابی صنعتی PDF

در این صفحه می توانید لیستی از مقالات انگلیسی مربوط به بازاریابی صنعتی را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی دریافت شده اند و منابع بسیار مناسبی برای پروژه های درسی و دانشگاهی و همچنین مقاله بیس پایان نامه ها می باشند. فایل PDF این مقالات انگلیسی را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید. بازاریابی صنعتی، شامل بازاریابی کالاها و خدمات توسط یک کسب و کار به کسب و کار دیگر است. کالاهای صنعتی به روش استفاده از یک محصول برای تولید محصول نهایی از یک یا چند ماده خام، گفته می شود. اصطلاح بازاریابی صنعتی تا حد زیادی با اصطلاح بازاریابی بنگاه به بنگاه (B2B) جایگزین شده است.

ویژگی های اصلی فرایند فروش بنگاه به بنگاه:

  • بازاریابی دارای ماهیت یک به یک است. شناسایی فروشنده بالقوه و ایجاد ارتباط رو در رو، نسبتا آسان است.
  • افراد بسیار حرفه ای و آموزش دیده در فرآیندهای خرید در این نوع بازاریابی، مشارکت دارند. در بسیاری موارد، دو یا سه تصمیم گیرنده باید یک طرح خرید را تایید کنند.
  • غالباً فرایند خرید یا فروش، پیچیده بوده و شامل مراحل بسیاری مانند درخواست پیشنهاد، درخواست مناقصه، فرایند انتخاب، اعطای مناقصه، مذاکرات قرارداد و امضای قرارداد نهایی است.
  • فعالیت های فروش شامل فرایندهای طولانی اکتشاف، احراز صلاحیت، جلب نظر، ارائه نمایندگی، آماده سازی مناقصه، توسعه استراتژی ها و مذاکرات قرارداد می باشد.

امروزه، بازاریابی به دلیل استراتژی رقابتی و موفقیت مالی مترادف با برنامه کسب و کار است که از تکنیک هایی استفاده می کند که مردم را علاقمند به محصولات یا خدمات می سازد. بسیاری از انواع بازاریابی ها وابسته به پلتفرم هایی است که مردم از آن استفاده می کنند و کمپین هایی که در آن سرمایه گذاری می کنند. این موارد به طور کلی تحت بازاریابی بنگاه به مشتری یا بنگاه به بنگاه دسته بندی می شود.

این فرآیند، محصولات و خدمات را به سازمان های تجاری عرضه می کند. خریداران این محصولات می توانند شرکت های تولیدی، شرکت های دولتی، سازمان های بخش خصوصی، موسسات آموزشی، بیمارستان ها، توزیع کنندگان و فروشندگان باشند. سازمان های تجاری، محصولات و خدمات را با هدف به حداکثر رساندن سودآوری، به حداقل رساندن هزینه ها، استفاده از آخرین فناوری و … خریداری می کنند. از طرف دیگر، بازاریابی مشتری شامل بازاریابی محصولات و خدمات به افراد، خانواده ها و خانوارها است. مصرف کنندگان، محصولات و خدمات را برای مصرف خود خریداری می کنند.

این حوزه گسترده، شامل همه فرایندهای درگیر در بازاریابی محصولات و خدمات به سازمان هایی است که از این محصولات و خدمات در تولید کالاها و خدمات مصرفی یا صنعتی استفاده می کنند. سازمان ها، کالاهایی مانند فولاد، ابزارهای ماشین، کامپیوتر، خدمات پیک و کالاها و خدمات دیگر را به سازمان های خریدار می فروشند. آن ها باید نیازهای خریداران، قدرت خرید، سیاست های تجاری و رویکردهای خرید را شناخته و تعریف کنند. سازمان های فروش نیز باید بر روی ارائه محصول و خدمات با ارزش افزوده، متمرکز شوند.

مقاله بازاریابی صنعتی

موضوع تحقیق بازاریابی صنعتی

در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات مرتبط با مباحث بازاریابی صنعتی را مشاهده نمایید. موضوع این مقالات می توانند گزینه های جذابی برای پژوهش ها و تحقیق های دانشگاهی باشند. لازم به ذکر است که در راستای سرعت بخشیدن به فرآیندهای پژوهشی، ترجمه تخصصی این مقالات نیز توسط تیمی از مترجمین حرفه ای رشته مدیریت، انجام شده و می توانید فایل ورد (WORD) آنها را از سایت، خریداری نمایید. ترجمه مقالات در فرمت doc یا docx می باشند و در نتیجه هیچگونه نگرانی در زمینه قابل ویرایش بودن آنها نیست.

مفهوم بازاریابی هم برای بازارهای صنعتی و هم بازارهای مصرفی، به دلیل تفاوت از نظر ماهیت بازارها، مفید و مهم است. نظریه بازاریابی برای سازمان تجاری خریدار صنعتی، شناسایی و تعیین نیازهای بازار هدف و تغییر محصول یا خدمات سازمان ها به منظور تحقق این نیازها است. ثابت شده که بازاریاب های مصرف کننده، مفهوم بازاریابی را به صورت جامع تر نسبت به بازاریاب های صنعتی پذیرفته اند، چون مصرف کنندگان صنعتی مانند کسب و کارهای سازمانی، موسسات و سازمان های دولتی، دارای نیازهای منحصر به فردی هستند. مفهوم این حوزه شامل تسهیل مبادله با این مشتریان است. این موضوع بدین دلیل است که این فرآیند، مبتنی بر رابطه بین خریدار و فروشنده می باشد.

ارتباط خوب بین خریدار و فروشنده باید برای دستیابی به اهداف سازمانی ایجاد شود. بسیاری از شرکت های فناوری محور بر روی بخش فنی محصولات خود علاوه بر تمرکز بر روی ارزش افزوده با ارائه آموزش دانش فنی به شیوه ای کارامد و موثر، متمرکز هستند. این بازاریابی موثر، نه تنها به افزایش فروش کمک می کند، بلکه منجر به ایجاد دارایی باارزش تر نیز شده و نام برند شناخته شده ای که شرکت ها بخواهند روزی آن را به فروش برسانند را نیز ارائه می کند.

اصلی ترین ویژگی بارز بازاریابی صنعتی این است که مشتریان، افراد نیستند، بلکه کسب و کارها بوده و شیوه معمول تبلیغ کالاها و توسعه یک استراتژی بازاریابی، در حال تغییر است. نگرش ویژه به بازاریابی در بازاریابی بنگاه به بنگاه، بسیار مهم است. هدف این فرآیند، افزایش فروش محصولات و کالاهای عمده فروشی برای اهداف صنعتی است، این کار به شرکت هایی که مواد خام تولید می کنند، کمک کرده تا کسب و کارهای خود را گسترش دهند.

بازاریابی صنعتی دو جنبه بازاریابی را پوشش می دهد:

  • ارتقای کسب و کار تولید: ایجاد تصویر و توسعه پتانسیل شرکت، افزایش جذابیت سرمایه گذاری و تقویت آن در بازار بنگاه به بنگاه
  • ارتقای محصول: توسعه استراتژیک یک محصول، ایجاد استراتژی بازاریابی و پیشبرد محصولات در بازار.

یک استراتژی بازاریابی صنعتی کاملاً مشخص می تواند به کسب و کارها کمک کند تا از رقبای خود جلو زده و منجر به رشد سریع تر شرکت شود.

این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald)، اسپرینگر (Springer) و … دریافت شده اند. با توجه به معتبر بودن اطلاعات و داده های این مقالات، می توان از آنها به عنوان منبعی برای پروژه های دانشگاهی و همچنین مقاله بیس پایان نامه، استفاده نمود.

این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت، و به صورت کاملا تخصصی ترجمه شده اند.

مقالات انگلیسی با فرمت PDF را می توانید به صورت رایگان از سایت، دریافت نمایید.

مقالات ترجمه شده

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی