دانلود ترجمه مقاله بررسی نقش مدیریت روابط و کیفیت روابط در B2B
عنوان فارسی |
بررسی نقش مدیریت روابط و کیفیت روابط در B2B: بینش های تجربی و جهت گیری های تحقیقاتی آینده |
عنوان انگلیسی |
Exploring the role of relationship management and relationship quality in B2B: empirical insights and future research directions |
کلمات کلیدی : |
  فناوری پیشرفته؛ بازاریابی بنگاه به بنگاه؛ بینش های تجربی؛ مدیریت روابط؛ بازاریابی رابطه ای؛ کیفیت رابطه؛ مروری سیستماتیک بر مقالات |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 32 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 248 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. تکامل کیفیت روابط و مدیریت روابط در بنگاه به بنگاه 3. بینش های تجربی در مورد مدیریت روابط در بنگاه به بنگاه 4. بینش های عملی 5. نتیجه گیری و جهت گیری های تحقیقاتی آینده
چکیده – هدف: در چند دهه گذشته، نظریه مدیریت رابطه (RM) و استراتژی های RM در زمینه های B2B، پیشرفت چشمگیری داشته است که این بخاطر نوآوریهای همیشگی بوده است. بنابراین، هدف این مطالعه درک روندها و پیشرفت های RM و کیفیت رابطه (RQ) در زمینه های B2B و بینش های تجربی در مورد RM و RQ در B2B است که این به نوبه خود بینش هایی در مورد روندها و جهت های پژوهشی آتی فراهم می کند. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: این مطالعه، براساس نظریه بازاریابی صنعتی و گروه خرید کننده، از یک مرور مقالات سیستماتیک انتقادی استفاده می کند تا تحلیلی جامع از گذشته، حال و آینده روندها در بینش های پژوهشی تجربی RM و RQ در بازارهای B2B، فراهم کند. یافته ها: این مطالعه، تعدادی بینش نوین در مورد RM در زمینه B2B با استفاده از یک رویکرد چند بعدی در مورد RM وRQ و با تحلیل مطالعات بازاریابی قبلی از سه جنبه، فراهم می کند: پیشرفت RM و RQ در زمینه B2B؛ پژوهش های تجربی قبلی و بینش های عملی تجاری. بطور کلی، این جنبه ها باعث پیشرفت یک جنبه رو به تکامل از RQ در زمینه های B2B می شوند که در نتیجه منجر به تعدادی پیش بینی در مورد آینده RM در بازارهای B2B می شود. دلالت های عملی: نتایج اکتشافی این مطالعه عوامل کلیدی را خاطر نشان می کنند که محرک RQ و اهمیت RM در بازارهای B2B در عصر دیجیتال می باشند، جایی که هنوز مشتریان صرفنظر از گستردگی فناوریهای پیشرفته، به دنبال تعامل انسانی هستند. اصالت/ارزش: در پرتو فناوریهای پیشرفته شرکت های B2B باید به سراغ پلتفرم های مجازی بروند و از تحول دیجیتال برای برقراری و مدیریت روابط مشتریان شان استقبال کنند. با این حال مدیریت روابط از طریق کانال های دیجیتال چالش های مخصوص به خود را برای هم متخصصان و هم دانشگاهیان، دارد. این نشان دهنده آن است که هنوز نیاز عظیمی به استراتژی های RM دقیقاً تنظیم شده هست که همسو با محیط های در حال تغییر (عمدتاً ناشی از پیشرفت فناوری) در بازارهای B2B، باشند.
پایان نامه مرتبط با این مقاله | دانلود پایان نامه چگونه B2B از رسانه های اجتماعی برای ایجاد اعتماد استفاده می کند |
Purpose: In the past few decades, relationship management (RM) theory and RM strategies in business-to-business (B2B) contexts have evolved tremendously, driven by constant innovation. Hence, the purpose of this study is to understand the trends and evolution of RM and relationship quality (RQ) in B2B contexts and empirical insights on RM and RQ in B2B, which in turn would provide insights into trends and future research directions. Design/methodology/approach: Grounded on the industrial marketing and purchasing group, this study adopts a critical systematic literature review to provide a comprehensive analysis of the past, current and future trends in empirical research insights of RM and RQ in B2B markets. Findings: This study provides some novel insights into RM in B2B context by using a multidimensional approach to RM and RQ and analyzing prior marketing research from three perspectives: the evolution of RM and RQ in B2B context; prior empirical research; and practical business insights. Overall, these perspectives inform the development of an evolving side of RQ in B2B contexts, leading to some predictions regarding the future of RM in B2B markets. Practical implications: The exploratory results of this study shed light on the key factors that drive RQ and the importance of RM in B2B markets in the digital age where customers still long for human interaction regardless of the prevalence of advanced technology. Originality/value: In the wake of advanced technologies and particularly, B2B companies had to turn to virtual platforms and embrace digital transformation to establish and manage their customer relationships. Yet, managing relationships via digital channels has its own challenges for both B2B practitioners and scholars. This indicates that there is still a huge need for attuned RM strategies that align with the changing environments – mainly driven by technological advancement – in B2B markets.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.