دانلود ترجمه مقاله زنان کارآفرین به عنوان عاملان تحول: آنالیز کارآفرینی اجتماعی
عنوان فارسی |
زنان کارآفرین به عنوان عاملان تحول: آنالیز تطبیقی فرآیندهای کارآفرینی اجتماعی در بازارهای نوظهور |
عنوان انگلیسی |
Women entrepreneurs as agents of change: A comparative analysis of social entrepreneurship processes in emerging markets |
کلمات کلیدی : |
  کارآفرینی اجتماعی؛ کارآفرینی زنان؛ کسب و کارهای فراگیر؛ BoP؛ اقتصادهای نوظهور |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 59 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. یافته ها 4. بحث و بررسی و دلالت ها
چکیده – در سال های اخیر، کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی در میان زنان دو حوزه رشد از تحقیقات کارآفرینی است. در حوزه کارآفرینی اجتماعی، تحقیقات اولیه نشان می دهد که زنان برای کار در شرکت های اجتماعی پیشرو مناسب ترند. با این حال، اهمیت جنسیت در حوزه کارآفرینی اجتماعی مورد بررسی قرار نگرفته و نیاز به انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه است. از طریق یک رویکرد مطالعه موردی با کاربرد چهار شرکت از دو بازار نوظهور در هند و کلمبیا، ما به آنالیز نحوه مشارکت کارآفرینان زن در فرایندهای کارآفرینی اجتماعی در محیط های هرمی پرداختیم و از دیدگاه های تاثیرگذار به منظور بررسی کارآفرینی و منطق تصمیم گیری استفاده شده در مراحل مختلف توسعه سرمایه گذاری استفاده کردیم. این مطالعه چالش های خاصی که کارآفرینان زن در بازار نوظهور با آن مواجهه هستند را مورد تاکید قرار داده و استراتژی های فراگیری که کارکنان جهت افزایش توسعه اجتماعی – اقتصادی به کار می گیرند را نیز بررسی می کند. مقدمه: پارهالاد اصطلاح "پایین هرم" را ابداع کرد و جزو معدود محققانی است که به تشخیص پتانسیل اقتصادی موجود در جامعه فقیر و روستایی که در بازارهای نوظهور در حال زندگی هستند، پرداخت. (Prahalad, 2005) از آن زمان به بعد، اهمیت رو به رشد بازارهای نوظهور و جامعه پایه هرم توجه زیادی را در میان محققان و متخصصان سراسر جهان به خود جلب کرد. مفاهیمی مانند کارآفرینی اجتماعی و نوآوری فراگیر به عنوان محرکان کلیدی توسعه و اجراء ایده ها و فرصت های جدید در نظر گرفته شده است دارای توانایی درگیر کردن اعضاء ضعیف و محروم جامعه را دارد. (Bruton et al., 2015; George et al., 2012) کارآفرینان اجتماعی که اقتصادهای نوظهور را مورد هدف قرار می دهند، استراتژی های فراگیری مانند خلق فرصت های شغلی و همچنین تقویت مهارت ها و بهره وری را به منظور فعال کردن افراد محروم جامعه به عنوان مشتریان بالقوه و به عنوان عرضه کنندگان و تولید کنندگان را به کار می گیرند. (Heeks et al., 2014; Kahle et al., 2013)
In recent years, social and women entrepreneurship have become two growing fields of entrepreneurship research. In the context of social entrepreneurship, earlier research indicates that women are a better fit for leading social enterprises. However, the relevance of gender in the field of social entrepreneurship is underexplored and calls for further research, framing the mainstay of this study. Through a multiple case study approach employing four firms from two emerging markets – India and Colombia – we analyze how women entrepreneurs engage in social entrepreneurship processes in uncertain Base of the Pyramid environments. We use the effectuation lens to investigate the entrepreneurial journey and decision-making logics employed at various stages of the venture development. Findings show that women social entrepreneurs are highly motivated concerning social issues. Also, women entrepreneurs show a subtle transition between the two approaches of causation and effectuation during the venture creation processes. This study highlights the specific challenges that women entrepreneurs face in the emerging market context and the inclusive strategies they employ to enhance socio-economic development. Introduction: C. K. Prahalad coined the term “Bottom/Base of the Pyramid” (BoP) and was amongst the first few researchers to realize the economic potential existing in the vast rural and poor population living in emerging markets (Prahalad, 2005). Since then, the growing importance of the emerging markets and the BoP population have attracted the attention of researchers and practitioners globally. Concepts such as social entrepreneurship and inclusive innovation have gained momentum as key drivers for developing and implementing new ideas and opportunities which have the potential to engage disadvantaged and excluded members of society (Bruton et al., 2015; George et al., 2012). Social entrepreneurs who target emerging economies are employing inclusive strategies such as the creation of job opportunities, as well as the enhancement of skills and productivity to enable deprived populations to not only participate as potential customers but also as suppliers and producers (Heeks et al., 2014; Kahle et al., 2013).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.