دانلود ترجمه مقاله مفهوم سازی و عملی سازی ساختار کارآفرینی اجتماعی
عنوان فارسی |
مفهوم سازی و عملی سازی ساختار کارآفرینی اجتماعی |
عنوان انگلیسی |
Conceptualizing and operationalizing the social entrepreneurship construct |
کلمات کلیدی : |
  جهت گیری کارآفرینی اجتماعی؛ نوآوری اجتماعی؛ ماموریت اجتماعی؛ اجرا |
درسهای مرتبط | کارآفرینی اجتماعی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 58 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه آثار 3. ایجاد ساختار جهت گیری کارآفرینی اجتماعی (SEO) 4. روش 5. نتایج 6. بحث 7. محدودیت های و جهت گیری برای تحقیقات آینده 8. نتیجه گیری
ما با بررسی نیاز به مفهوم سازی و عملی سازی ساختار کارآفرینی اجتماعی، معیار ارزیابی رفتار جهت گیری کارآفرینی اجتماعی (SEO) را پیشنهاد می دهیم. براساس اثرکیفی گذشته در بین آثار کارآفرینی اجتماعی، به مفهوم سازی مفهوم کارآفرینی رفتاری پرداخته و نظریه نوظهور اجرا ارائه می دهیم که به رفتار کارآفرینی در محیط محدود از نظر منابع می پردازد. بعد از پژوهش برروی 507 سازمان اجتماعی هدف آمریکا، پنج بُعد SEO را پیشنهاد می دهیم: نوآوری، فعال بودن، مدیریت ریسک، جهت گیری اجرایی و جهت گیری ماموریت اجرایی. همچنین با مشاهده تاثیر مثبت بر نوآوری اجتماعی، از اعتبار علمی SEO حمایت می کنیم. ما به هنگام خلق ارزش اجتماعی مبتنی بر کارافرینی اجتماعی، به بحث درباره محدودیت ها و مفاهیم معیارهای ارزیابی خود برای تحقیقات آینده می پردازیم.
Addressing the need for conceptualization and operationalization of the social entrepreneurship construct, we propose a behavioral measure of social entrepreneurship orientation (SEO). We build on past qualitative work within the social entrepreneurship literature that contextualizes the behavioral entrepreneurship concept, and draw upon the emergent effectuation theory that captures entrepreneurial behavior in resource-constrained contexts. After surveying 507 U.S.-based social purpose organizations, we offer five dimensions of SEO: innovativeness, proactiveness, risk management, effectual orientation, and social mission orientation. We also find support for SEO's nomological validity, observing a positive influence on social innovation. We discuss limitations and implications of our measure to future research in social-entrepreneurship-led social value creation.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.