دانلود ترجمه مقاله مکانیزم های داخلی سرمایه اجتماعی کارآفرینان
عنوان فارسی |
مکانیزم های داخلی سرمایه اجتماعی کارآفرینان: یک تحلیل چند شبکه ای |
عنوان انگلیسی |
The internal mechanisms of entrepreneur´s social capital: A multi-network analysis |
کلمات کلیدی : |
  مکانیزم های سرمایه اجتماعی؛ شبکه های ارتباطی؛ کارآفرین کوچک؛ منابع |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 78 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پایه مفهومی 3. توسعه فرضیات 4. مطالعه تجربی 5. بحث و بررسی
مقاله حاضر به بررسی نحوه و میزان کمک کردن شبکه های رابطه ای شخصی و حرفه ای کارآفرینان محلی مقیاس کوچک به بهبود بهره مندی از منابع اندک، می پردازد. این مقاله، با بهره گیری از یک دیدگاه مکانیزمی و کارکردی از سرمایه اجتماعی، وجود دو مکانیزم مختلف که می توانند فرآیندهای غنی سازی و بهره برداری کارآفرینانه از منابع سرمایه اجتماعی را تبیین کنند، ارائه می دهد: (1) مکانیزم منبع، براساس اندازه و تنوع شبکه، فراهم کردن کمیت و تنوع در منابع سرمایه اجتماعی و (2) مکانیزم مبادله، براساس انسجام شبکه و کیفیت رابطه ای، که این به نفع جایگزینی (interchangeability) این منابع بجای هم در اعضای شبکه می باشد. این مطالعه تجربی، بصورت جداگانه شبکه های فردی و تخصصی 958 کارآفرین اسپانیایی را مورد بررسی قرار می دهد. یافته ها نشان می دهند که چگونه این دو مکانیزم، لازم و مکمل همدیگر می شوند، گرچه مکانیزم منبع، هنگام بهره برداری از شبکه های فردی، خود را مفید اثبات کرده اند، اما مکانیزم تبادل در شبکه های تخصصی، غالب و حاکم است. مقدمه: رویکرد مبتنی بر منابع (بارنی، 1991؛ گرانت، 1991) در برگیرنده ظرفیت و پتانسیل منابع و قابلیت های تجاری به عنوان یک منبع مزیت رقابتی و خلق ارزش می باشد. اما، با توجه به محیط بسیار رقابتی اقتصاد امروزی، بدست آوردن منابع «بیرونی» در بازار آزاد، خود را بیش از پیش برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در مقایسه با شرکت های مقیاس بزرگ یا چند مکانی، چالش برانگیز نشان داده اند. این امر بخصوص در مورد کارآفرینان محلی مقیاس کوچک نگران کننده است، و به صورت افرادی که کسب و کار خود را در یک منطقه محلی راه اندازی و اجرا کرده اند، درک شده است (استام و همکاران، 2014؛ ژائو و همکاران، 2010). در چنین زمینه عدم مزیت رقابتی، شبکه های رابطه ای می توانند خود را به عنوان یک دارایی بسیار ارزشمند برای آن کارفرمایان اثبات کنند، از آنجا که برای مورد دوم، دسترسی به منابع استراتژیک فراهم می کنند و به کارآفرینان فرصتی برای ارتقاء عملکردشان می دهد (باتجارگال و لین، 2004؛ کاوسینز و همکاران، 2006؛ دیویدسون و هونیگ، 2003؛ پیرولو و پرسوتی، 2010).
The present work addresses how and to what extent the personal and professional relationship networks of small-scale local entrepreneurs help improve their scarce resource endowments. Adopting a mechanistic and functioning oriented view of social capital, the paper suggests the existence of two different mechanisms which may explain the enrichment and entrepreneurial exploitation processes of social capital's resources: (1) the resource mechanism, based on a network's size and diversity, providing quantity and variety of social capital resources, and (2) the exchange mechanism, based on a network's cohesion and relational quality, favouring the interchangeability of these resources among network members. The empirical study individually explores both the personal and professional networks of 958 Spanish entrepreneurs. Findings reveal how the two mechanisms are necessary and mutually complementary, although the resource mechanism proves more advantageous when exploiting personal networks, whereas the exchange mechanism prevails in the case of professional networks. Introduction: The resource-based approach (Barney, 1991, Grant, 1991) underpins the potential of business resources and capabilities as a source of competitive advantage and value creation. However, given the highly competitive environment of modern-day economies, obtaining ‘external’ resources on the open market is proving increasingly challenging for small and medium enterprises compared to large-scale or multi-located firms. This is especially worrying in the case of small-scale local entrepreneurs, understood to be people who are starting up and running their own business in a local area (Stam et al., 2014, Zhao et al., 2010). In such a context of competitive disadvantage, relationship networks may prove a particularly valuable asset for these entrepreneurs, since they provide the latter with access to strategic resources, and afford entrepreneurs the opportunity to enhance their performance (Batjargal and Liu, 2004, Cousins et al., 2006, Davidsson and Honig, 2003, Pirolo and Presutti, 2010).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.