دانلود ترجمه مقاله توسعه ابتکارات کارآفرینی اجتماعی
عنوان فارسی |
توسعه ابتکارات کارآفرینی اجتماعی: یک چارچوب نظری |
عنوان انگلیسی |
Development of Social Entrepreneurship Initiatives: A Theoretical Framework |
کلمات کلیدی : |
  کارآفرینی اجتماعی؛ ابتکارات کارآفرینی اجتماعی؛ فرصت های کارآفرینی اجتماعی |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 23 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. اهمیت کارآفرینی اجتماعی و ابتکارات آن 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
توجه جهانی عمده ای به کارآفرینی اجتماعی شده است. اما، نظریه کارآفرینی اجتماعی هنوز در مرحله تعریف سازی است زیرا کشورهای مختلف، مشخصات و نگرش های پوشش کارآفرینی اجتماعی مختلف در مورد ابتکار عمل های کارآفرینی اجتماعی دارند. این مقاله تلاش دارد تا کمبود پژوهش در مورد پدیده کارآفرینی اجتماعی را با پیشنهاد دادن یک چارچوب مفهومی، که در برگیرنده فرآیند توسعه ابتکار عمل های کارآفرینی اجتماعی، جنبه های زمینه ای و ارزش اجتماعی است، رفع کند. نتیجه اصلی براساس تجزیه فرآیند کارآفرینی جتماعی و توسعه چارچوب مفهومی ابتکارعمل های کارآفرینی اجتماعی می باشد. این پژوهش نظری، آشکار کرده است که شرایط و زمینه اجتماعی-کارآفرینی، مهمترین عوامل برای همه سطوح فرآیند ابتکارعمل های کارآفرینی اجتماعی می باشند. مقدمه: کارآفرینی اجتماعی در دهه گذشته، توجه زیادی را از جانب سیاست گذاران، دانشگاهیان، متخصصان و عموم مردم به خود جلب کرده است. همچنین ابزار مهمی برای رفع چالش های اجتماعی و واکنش به آنهاست، هنگامی که بازار و بخش دولتی نتوانند این کار را انجام دهند. بنگاه های اجتماعی و کارآفرینان اجتماعی، ابتکارعمل ها و راهکارهای نوینی برای مسائل اجتماعی حل نشده خلق می کنند و در نتیجه خلق ارزش اجتماعی را در دل رسالت خود در خلق سود برای افراد، «جوامع» و گروه های دیگر، قرار می دهند.
There is a wide global attention to social entrepreneurship. However the social entrepreneurship theory is still in the stage of conceptualization as different countries have different social entrepreneurship coverage specifics and attitudes to social entrepreneurship initiatives. This paper tries to complement the lack of research work relating the social entrepreneurship phenomenon by proposing a conceptual framework, which encompasses the social entrepreneurship initiatives development process, the contextual aspects and social value. The main results are grounded on the decomposition of social entrepreneurship process and development the social entrepreneurship initiatives conceptual framework. The theoretical research has revealed that circumstances and social-entrepreneurial context are the most important factors for all stages of social entrepreneurship initiatives process. Introduction: Social entrepreneurship in the past decade garnered particular attention from policy makers, academics, practitioners, and the general public. It is important tool to tackle social challenges and to respond to them when the market and the public sector do not. Social enterprises and social entrepreneurs create innovative initiatives and solutions to unsolved social problems, putting social value creation at the heart of their mission in order to create benefit to different individuals, ‘communities’ and other groups.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.