در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات انگلیسی مرتبط با موضوعات مختلف مدیریت زنجیره تامین را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald) و … دریافت شده اند. فایل PDF مقاله انگلیسی این مقالات را می توانید به صورت رایگان از سایت، دریافت نمایید.
مدیریت زنجیره تامین (SCM)، بهینه سازی خلق و جریان محصول از منبع یابی مواد خام تا تولید، تدارکات و تحویل به مشتری نهایی است. SCM شامل برنامه ریزی و اجرای یکپارچه فرآیندهای مورد نیاز برای مدیریت جریان مواد، اطلاعات و سرمایه مالی در فعالیت هایی است که به طور کلی شامل برنامه ریزی تقاضا، منبع یابی، تولید، مدیریت موجودی و ذخیره سازی، حمل و نقل – یا تدارکات و لجستیک – و بازگرداندن مازاد یا معیوب است. محصولات در این فرآیند، به استراتژی تجاری، نرم افزار تخصصی و همکاری، متکی می باشند.
از آنجا که این یک تعهد گسترده و پیچیده وجود دارد، هر شریک (از تامین کنندگان گرفته تا تولیدکنندگان و فراتر از آن) باید برای ایجاد کارایی، مدیریت ریسک و سازگاری سریع با تغییرات، ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر همکاری کنند. علاوه بر این، پایداری زنجیره تامین (که موضوعات زیست محیطی، اجتماعی و حقوقی را به اضافه تدارکات پایدار پوشش می دهد) و مفهوم نزدیک مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت (که تاثیر شرکت را بر محیط زیست و رفاه اجتماعی ارزیابی می کند) زمینه های مورد توجه شرکت های امروزی است.
مدیریت زنجیره تامین، چندین مزیت را ایجاد می کند که به سود بیشتر، تصویر برند بهتر و مزیت رقابتی بیشتر منجر می شود. این مزایا شامل موارد زیر است:
در این صفحه می توانید لیست جامعی از موضوعات و مقالات مختلف مدیریت زنجیره تامین را مشاهده نمایید. ترجمه فارسی این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت در قالب فایل ورد (WORD) انجام شده و با خرید محصولات می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. ترجمه مقالات دارای فرمت doc یا docx بوده و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی می باشند.
مدیریت زنجیره تامین (SCM)، مدیریت جریان کالاها و خدمات از تولید خام محصول تا مصرف توسط مصرف کننده است. این فرآیند مستلزم آن است که یک سازمان، شبکه ای از تامین کنندگان (که به عنوان حلقه های زنجیره عمل می کنند) داشته باشد تا محصول را در هر مرحله، منتقل کند.
مدیریت موثر زنجیره تامین، موقعیت مالی یک سازمان را با ارائه ارزش مرتبط با استراتژی شرکتی سازمان، بهبود می بخشد. این فرآیند، نقش مهمی در رضایت مشتری از طریق ارائه محصولات و خدمات ایفا می کند. مدیریت خوب این فرآیند، در کاهش هزینه های عملیاتی ناشی از فعالیت های تدارکات، از طریق عملیات و عملکردهای لجستیک و در کل زنجیره تامین، تاثیرگذار است. مقیاس سودآوری برای سازمان های بزرگ، با این فرآیند ارتباط دارد. لازم به ذکر است که این حوزه، نقش اجتماعی نیز دارد و تضمین میکند که نیازهای اساسی انسان به مواردی مانند غذا، انرژی و دارو وابستگی دارند و زیرساخت های مدرن، جاری و در دسترس هستند.