دانلود ترجمه مقاله تاثیر فرهنگ، رفتار و جنسیت بر قصد خرید سبز
عنوان فارسی |
تاثیر فرهنگ، رفتار و جنسیت بر قصد خرید سبز |
عنوان انگلیسی |
Impact of culture, behavior and gender on green purchase intention |
کلمات کلیدی : |
  قصد خرید سبز؛ نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB)؛ گرایش درازمدت (LTO)؛ جمع گرایی؛ گرایش طبیعت انسانی یا انسان-طبیعت |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 112 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیه ها 3. روش تحقیق 4. تحلیل داده ها 5. نتایج 6. بحث و بررسی و دلالت ها 7. محدودیت ها و پژوهش های آتی
خرید سبز می تواند بر درآمد کل سازمان تاثیر بگذارد. همچنین به ایجاد یک وجهه عمومی مثبت، برند و حسن نیت در محیط بازار، کمک می کند. قصد خرید محصولات سبز، در فرهنگ ها، جنسیت ها و رفتار فردی یک فرد، متغیر است. این مقاله، تاثیر رفتار فرد بر قصد خرید سبز را با بکار گیری سازه هایی از نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB)، مورد بررسی قرار می دهد. یک مدل مفهومی در این پژوهش با لینک دادن ارزشهای فرهنگی از ابعاد Hotstede و مدل ارزش گرا ارائه شده توسط کلوچهوهن و استروتبک (1961) برای تعیین کنندگان قصد خرید سبز، توسعه می یابد. همچنین این مقاله، نقش ایفا شده توسط جنسیت بر قصد خرید را از جنبه فرهنگ و رفتار بررسی می کند. ابعاد جمع گرایی و «درازمدت گرایی» (LTO) از Hofstede شامل می شوند و گرایش طبیعت انسانی از مدل کلوچهاوه و استرودبک (1961)، شامل می شوند. یافته های این مطالعه بیان می کند که جمع گرایی ارتباط معناداری با هر سه پیش بینی کننده (نگرش، هنجارهای غیرعینی و PBC درونی) قصد خرید سبز در TPB، دارد درحالی که LTO ارتباط غیرمعناداری با نگرش در مورد محصولات سبز دارد، درحالی که اثرات مستقیم را نیز بررسی می کند. قصد خرید سبز، ارتباط معناداری همچنین با گرایش طبیعت انسانی دارد. پژوهش نشان دهنده مسیر برای تعبیر ارزش های فرهنگی، هنجارها و عقاید یک فرد به سمت قصد خرید را نشان می دهد. بنابراین، این پژوهش، یک دلالت برای متخصصان و سیاست گذاران در مورد نحوه افزایش قصد خرید محصولات سبز فراهم می کند. این مطالعه نتیجه گیری می کند که سطح آگاهی در مورد محصولات سبز در افراد در هند، هنوز موضوع قابل توجهی است و بنابراین، متخصصان و سیاست گذاران نیاز به تلاش هایی دارند تا آنها را در مورد همین موضوع، آگاه سازند.
Green purchase can have an impact on organization bottom line. It also helps to build a positive public image, brand, and goodwill in the marketplace. The purchasing intention for the green products varies across culture, gender and individual behavior of a person. This paper examines the impact of individual behavior on green purchase intention by applying constructs from Theory of Planned Behavior (TPB). A conceptual model is developed in this research by linking cultural values from Hofstede dimensions and value orientation model by Kluchhohn and Strodtbeck (1961) to determinants of green purchase intention. The paper also examines the role played by gender on purchase intention through culture and behavior. Collectivism and Long-term orientation (LTO) dimensions are included from Hofstede and Man-nature orientation is included from Kluchhohn and Strodtbeck (1961) model. The findings of the study suggest that collectivism is significantly related to all three predictors (attitude, subjective norms and Internal PBC) of green purchase intention in TPB whereas LTO is insignificantly related to attitude towards green products while examining the direct effects. Green purchase intention is also significantly related to Man-nature orientation. The research shows the path to translate cultural values, norms, and beliefs of an individual into purchase intention. Therefore, the research provides an insight to practitioners and policy-makers on how to increase intention towards green products. The study concludes that the awareness level regarding green products among individuals in India is still a matter of concern and therefore, practitioners and policymakers need to take efforts to make them knowledgeable about the same.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.