دانلود ترجمه مقاله رفتار خرید سبز: یک چارچوب مفهومی و بررسی تجربی
عنوان فارسی |
رفتار خرید سبز: یک چارچوب مفهومی و بررسی تجربی از مصرف کنندگان هندی |
عنوان انگلیسی |
Green purchasing behaviour: A conceptual framework and empirical investigation of Indian consumers |
کلمات کلیدی : |
  نگرانی محیطی؛ اثربخشی مصرف کننده درک شده؛ نگرش به محصولات سبز؛ دانش محیطی؛ رفتار خرید سبز؛ مدلسازی معادله ساختاری (SEM) |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. آنالیز و نتایج 5. بحث و بررسی و مفاهیم 6. محدودیت ها و تحقیقات آتی
چکیده – هدف این مطالعه تجربی، عملیاتی سازی رابطه فاکتورهای شناختی تاثیرگذار روی تمایل خرید سبز به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق نقش واسط نگرش به محصولات سبزی است که به نوبه خود با رفتار خرید سبز به منظور تایید مدل پژوهش پیشنهادی در زمینه هند در راستای رفتار خرید دوستدار محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل بر مبنای "نگرش – تمایل – رفتار" بوده و با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری (SEM) از داده های جمع آوری شده از بین 351 مصرف کننده هندی، آنالیز و تحلیل شده است. یافته ها نشان می دهند که تمایل به خرید سبز (GPI) به طور چشم گیر و مستقیمی به واسطه نگرش به محصولات سبز (AGP)، نگرانی محیطی (EC)، و اثربخشی مشتری درک شده (PCE) به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق نقش واسط AGP هدایت شده و با این حال درمی یابیم که دانش محیطی درک شده (PEK) تاثیر چشم گیری روی AGP و GPI در این مطالعه دارد. علاوه بر این، دریافته ایم که معیار GPI، تعیین کننده اصلی رفتار خرید سبز (GPB) در این مدل می باشد. از این رو، مدل حاضر، ورودی های ارزشمندی را برای سیاست گذاران و بازاریابان در راستای طراحی چشم اندار سیاست ها و استراتژی های بازاریابی سبز به منظور مقابله با چارچوب های بومی هندوستان ارائه می دهد.
The purpose of this empirical study is to operationalize the relationship of cognitive factors influencing on green purchase intention directly and indirectly via the mediating role of attitude towards green products which in turn investigated with green purchasing behaviour in order to validate the proposed research model in the Indian context of ecologically friendly buying behaviour. The model is based on ‘attitude-intention-behaviour’ and analysed by using structural equation modeling (SEM) from that data collected of 351 Indian consumers. The findings unveiled that Green purchase intention (GPI) was significantly and directly driven by Attitude towards green products (AGP), Environmental concern (EC), and Perceived consumer effectiveness (PCE) directly and indirectly via the mediating the role of AGP however, perceived environmental knowledge (PEK) was found to be insignificant effect on both AGP and GPI in this study. Moreover the measure of GPI was found to be the fundamental predictor of Green purchase behaviour (GPB) in the model. Hence, the present model provides valuable inputs to policymakers and marketers to design from the perspective of green marketing policies and strategies in order to cope with the indigenous Indian context.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.