دانلود ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده در رفتار خرید سبز مصرف کننده در یک کشور در حال توسعه
عنوان فارسی |
عوامل تعیین کننده رفتار خرید سبز مصرف کننده در یک کشور در حال توسعه: استفاده و بسط نظریه رفتار برنامه ریزی شده |
عنوان انگلیسی |
Determinants of Consumers' Green Purchase Behavior in a Developing Nation: Applying and Extending the Theory of Planned Behavior |
کلمات کلیدی : |
  محصولات سبز؛ تئوری رفتار برنامه ریزی شده؛ ارزش درک شده؛ تمایل به پرداخت حق بیمه؛ قصد خرید |
درسهای مرتبط | بازاریابی سبز؛ رفتار مصرف کننده |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 71 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری و مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. بحث و بررسی و مفاهیم 5. نتیجه گیری، محدودیت ها و چشم انداز تحقیقات آتی
نتیجه گیری، محدودیت ها و چشم انداز تحقیقات آتی: پژوهش در دست، کارآمدبودن و قابلیت اعمال TPB را در تعیین قصد مصرف کننده و همچنین رفتارش در قبال خرید محصولات سبز، در موقعیت هند اثبات کرده است. گرایش، به سمت محصولات سبز، به عنوان مهم ترین تعیین کننده قصد خرید سبز مصرف کننده، پدیدار شده که پس از آن، کنترل رفتار درک شده و هنجار انتزاعی هستند. علاوه بر آن، یافته ها، لحاظ کردن ساختارهای دیگری را پشتیبانی کرده اند؛ یعنی ارزش درک شده و اشتیاق برای پرداخت قیمت بالا در TPB. به دلیل این که لحاظ کردن این ساختارها توانسته موقعیت پیش بینی، تهاجم نظری در تعیین رفتار و قصد خرید مصرف کننده سبز را بهبود ببخشد. ارزش درک شده، اثر مثبت و معناداری بر قصد خرید محصولات سبز، توسط مصرف کننده دارد که اهمیت ارزش درک شده را در تصمیم گیری درمورد محصولات سبز، به وضوح نشان می دهد. مطالعه در دست، محدودیت های خاصی دارد که باید در مطالعات آتی به آن پرداخت. این مطالعه از رفتار خود-گزارشی، برای برآورد کردن خرید سبز مصرف کننده، به جای رفتار حقیقی استفاده کرده است. مطالعات رفتاری اغلب از یافته های خود-گزارشی استفاده می کنند، زیرا اطلاعات رفتاری را از طریق این روش، می توان به راحتی جمع آوری کرد و به محققان کمک می کند تا چنین رفتارهایی که مشاهده آن ها در غیر این صورت ممکن نیست را مورد بررسی قرار دهد (کورموس و گیفورد 2014). در آینده پژوهشگران می توانند رفتار حقیقی را به جای استفاده از رفتار خود-گزارشی، مورد بررسی قرار دهند. علاوه بر آن، پژوهش در دست، محصولات سبز را به طور کلی اندازه گیری کرده و در آن، مطالعات قبلی، گزارش نموده اند که قصد رفتاری مصرف کننده، در میان بازه های مختلف محصولات سبز، همانند دستگاه های خانگی ای که در مصرف انرژی صرفه جویی دارند، غذای ارگانیک، محصولات مراقبت از سلامت ارگانیک، هتل های سبز ، رستوران های سبز و... متفاوت است که خود می تواند تعمیم دادن یافته ها را محدود کند. مطالعات آتی می تواند قصد مصرف کننده و رفتار او در قبال بازه های مختلف محصولات سبز را مقایسه نماید. تعصبات خود-انتخابی پاسخ دهندگان می تواند محدودیتی دیگر برای پژوهش کنونی باشد، زیرا پاسخ دهنده هایی که به صورت قیاسی، بیشتر طرفدار محیط زیست هستند نیز ممکن است انگیزش لازم برای مشارکت در این پژوهش را به وجود آورده باشند. این پدیده می تواند منجر به ارائه بیش ازحد چنین اشخاصی، در جامعه آماری شود که می تواند در نهایت، نتایج را دچار تعصب کند (هِیج و همکاران2009). علاوه بر آن، مطالعه در دست، محدود به پاسخ دهندگان تحصیل کرده است که خود، منجر به نعصب در یافته ها می شوند زیرا افراد تحصیل کرده ممکن است گرایش بیشتری به پاسخ مطلوب اجتماعی داشته باشند (کیسل و همکاران 2008). با لحاظ کردن این مطلب، گزارشات آتی می تواند به دنبال رویکرد نمونه گیری رندوم، در میان جامعه آماری باشد تا بتوانند گزارش تعمیم یافته ای از رفتار خرید سبز مصرف کننده را به دست بیاورند.
Conclusion, Limitations and Scope for Future Research: The present research has proved the usefulness and applicability of TPB in determining the consumers' intention as well as behavior towards purchasing green products in the Indian context. Attitude towards the green products emerged as the most significant determinant of consumers' green purchase intention followed by perceived behavioral control and subjective norm. Further, the findings have also supported the inclusion of additional constructs, i.e. perceived value and willingness to pay premium in TPB as inclusion of these constructs have improved the predictive power of the theoretical framework in determining the consumers green purchase intention and behavior. Perceived value was found to have significant positive influence on the consumers' intention to purchase green products which show the importance the perceived value in decision making in the case of green products. The study has certain limitations that should be addressed in the future studies. The study has used self reported behavior for measuring consumer's green purchase behavior, instead of actual behavior. The behavioral studies commonly use self reported behaviors, as behavioral information can be easily collected through it and helps the researchers to investigate such behaviors whichmay not be possible to observe otherwise (Kormos and Gifford, 2014). In the future the researchers may consider actual behavior instead of using self reported behavior. Further, the present research has measured the green products in general, whereas the past studies have reported that consumer behavioral intention differ across various ranges of green products such as energy saving appliances, organic food, organic care products, green hotels and restaurants etc. which limits the generalizations of the findings. The future studies may compare the consumer intention and behavior towards various ranges of green products. The self-selection biases of the respondents may be another limitation to the present research as the respondents who are comparatively more pro-environmental may have motivated to participate in the research. This may result in the over-representation of such people in the sample which may bias the result (Hage et al., 2009). Further, the study is limited to the educated respondents which may result in biased findings as educated people may be more prone to socially desirable response (Kaiser et al., 2008). Considering this the future studies may opt for random sampling approach among population to get a generalized reporting of consumer's green purchase behavior.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.