دانلود ترجمه مقاله بررسی تاثیر بازاریابی سبز استارباکس بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان
عنوان فارسی |
بررسی تاثیر بازاریابی سبز استارباکس بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان از دیدگاه مصرف کنندگان |
عنوان انگلیسی |
Exploring the effect of Starbucks' green marketing on consumers' purchase decisions from consumers’ perspective |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی سبز؛ تمایل به خرید؛ DEMATEL؛ DANP؛ VIKOR اصلاح شده |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 78 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. ایجاد یک مدل ارزیابی برای بهبود بازاریابی سبز استارباکس از چشم انداز مصرف کننده 4. تحلیل موردی تجربی برای بازاریابی سبز استارباکس از دیدگاه مصرف کننده 5. نتیجه گیری و نکات
این مطالعه به منابع فعلی با ایجاد مدلی جهت ارزیابی نحوه استفاده از بازاریابی سبز برای ارتقاء تصویر برند و تاثیر بر اهداف خرید مشتریان کمک می کند. ابتدا، روش آزمایشگاهی ارزیابی و آزمون تصمیم گیری (DEMATEL) به منظور بررسی تاثیر متقابل بر شاخص های ارزیابی و نقشه رابطه شبکه موثر (INRM) شاخص ها و شاخص های فرعی بر اساس نتایج ساخته شد. سپس روش DEMATEL با فرایند شبکه تحلیلی به منظور ایجاد روش DANP برای محاسبه وزن هر یک از شاخص های اصلی و فرعی ترکیب شد. سپس، روش اصلاحی (VIKOR) برای بررسی عملکرد جامع هر شاخص اصلی و فرعی با استفاده از داده های تجربی به کار گرفته شد. در نهایت، نتیجه گیری ها خلاصه شد و پیشنهاداتی ارائه شد. یافته های این مطالعه می تواند به عنوان مرجعی برای شرکت هایی که به دنبال بهبود اثرات ملموس استراتژی های بازاریابی سبز با تحریک مقاصد خرید مشتریان هستند، به خدمت گرفته شود. مقدمه: فدراسیون جهانی گروه های حقوق مصرف کنندگان قبلا به عنوان سازمان بین المللی اتحادیه های مصرف کنندگان شناخته شده که در کنگره جهانی سال 1991 تصویب نامه ای در رابطه با مصرف گرایی به منظور تشخیص مقدار تنوع زیستی در طبیعت در فرهنگ و ادغام مفاهیم آگاهی اکولوژیکی و مصرف سبز در ارزیابی کالاها و خدمات و تصمیمات خرید آن ها اتخاذ شد. بر همین اساس، با تعهد آن ها به مسئوولیت پذیری اجتماعی و عملیات های پایدار، شرکت های سراسر جهان شروع به تولید، طراحی و ارتقاء سبز به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در بازار سبز جهانی کردند (چانگ و همکاران، 2019، پاپاداس و همکاران، 2018). شرکت ها با تاکید بر قابل بازیافت بودن محصولاتشان، آلودگی پایین و صرفه جویی در منابع اقدام به ارتقاء رفتار مصرف سازگار با محیط زیست و بررسی فرصت های بازار سبز به منظور ایجاد یک فرهنگ شرکتی سبز کردند. فرایندهای بازاریابی سبز به منظور تضمین پایداری عملیات های بازاریابی به سرعت در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است (چانگ و همکاران، 2019). درک عوامل موثر بر اهداف و تصمیمات خرید مصرف کنندگان به منظور بهبود تناسب بین محصولات سبز و نیازهای مصرف کننده و افزایش رقابت پذیری بازار ضروری است (جیاوال و کانت، 2018، وای و همکاران، 2018).
This study contributes to current literature by constructing a model to evaluate how using green marketing to promote brand image affects consumers' purchase intentions. First, the decision-making trial and evaluation laboratory (DEMATEL) method was used to explore the mutual influence on evaluation indicators, and an influential network relation map (INRM) of indicators and sub-indicators was constructed based on the results. The DEMATEL method was then combined with the analytic network process to create a DANP method to calculate weights for each indicator and sub-indicator. A modified Vlse Kriterijumska Optimizacija Kompromisno Resenje (VIKOR) method was then employed to explore the comprehensive performance of each indicator and sub-indicator using empirical data. Finally, conclusions were summarised and suggestions were proposed. This study's findings can serve as a reference for firms seeking to improve the tangible effects of their green marketing strategies by stimulating consumers' purchase intentions. Introduction: Consumers International, formerly known as the International Organisation of Consumers Unions, adopted a resolution on ‘green’ consumerism during the 1991 World Congress that called on consumers worldwide to recognise the value of biodiversity in nature and multidirectionality in culture, and to integrate the concepts of ecological awareness and green consumption into their evaluation of goods and services and their purchase decisions. Accordingly, bonded by their commitment to social responsibility and sustainable operations, enterprises worldwide began to pursue green production, design and promotion to gain a competitive advantage in the global green market (Chang et al., 2019; Papadas et al., 2018). Enterprises began emphasising that their products were recyclable, low-polluting, and resource-saving, promoting environmentally friendly consumption behaviour, and exploring green market opportunities to create a green corporate culture. Green marketing processes to ensure the sustainability of marketing operations quickly became mainstream (Chang et al., 2019). Understanding the factors influencing consumers’ purchase intentions and decisions is necessary to improve the fit between green products and consumer needs and enhance market competitiveness (Jaiswal and Kant, 2018; Wei et al., 2018).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.