دانلود ترجمه مقاله بازاریابی سبز: آنالیزی بر تعاریف، گام های استراتژی و ابزارها
عنوان فارسی |
"بازاریابی سبز": آنالیزی بر تعاریف، گام های استراتژی و ابزارها از طریق مروری سیستماتیک بر مقالات |
عنوان انگلیسی |
“Green Marketing”: An analysis of definitions, strategy steps, and tools through a systematic review of the literature |
کلمات کلیدی : |
  محصولات سبز؛ محصولات پایدار؛ بازاریابی سبز؛ بازاریابی پایدار؛ پایداری محیطی؛ ترکیب بازاریابی |
درسهای مرتبط | بازاریابی سبز |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 149 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. آنالیز نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – در طول دهه های اخیر ،پایداری زیست محیطی، به صدر موضوعات سیاسی بین المللی رسیده و به عنوان یک عامل برانگیزاننده کلیدی نوآوری شناخته شده است. نتیجتا تعداد شرکت هایی که محصولات سبز را توسعه می دهند، رشد سریعی داشته و مشتریان، علاقه فزاینده ای به این محصولات از خود نشان می دهند. بنابراین درک خصوصیات اصلی محصولات سبز، شناسایی فاکتورهای موثر بر قیمت و اشتیاق مصرف کننده ها، برای پرداخت مبالغی بیشتر برای آن ها، ابزارهای تبلیغی و کانال های فروش (4P بازاریابی سبز) برای شرکت هایی که هدف آن ها طراحی، توسعه و بازاریابی محصولات سبز است می تواند مفید باشد. به همین دلیل، درک عمیق بازاریابی سبز می تواند از یک طرف، تولید پاک تر را از طریق توسعه محصولات سبز تقویت کرده و از طرف دیگر منجر به مصرف پایدار، از طریق بازاریابی موفقیت آمیز شود. برای نائل آمدن به این هدف، مطالعه در دست، حجم اطلاعات مربوط به این موضوع را از طریق بررسی سیستماتیک مقالات، مرور می کند. مقاله در دست، موارد زیر را به صورت تخصصی، مورد تحلیل قرار می دهد: 1- تعریف قالب بازاریابی سبز (و مفاهیم مربوطه) و تکامل آن ها در طول زمان 2- گام های مختلف، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی سبز 3- خصوصیات عناصر ترکیبی بازارسازی سبز. پس از جستجو به دنبال انتشارات دانشگاهی، در سه پایگاه داده (EBSCO، Scopus و Web of Science) و انتخاب انتشارات، براساس ارتباط شان با اهداف عنوان شده، 114 مطالعه در این بررسی، لحاظ شدند. نتایج نشان می دهند که تعریف بازاریابی سبز، در طول زمان، براساس ارتباط فزاینده پایداری زیست محیطی، تغییر کرده است. در زمینه استراتژی بازاریابی سبز باید گفت که چندین روش بخش بندی کردن مشتریان شناسایی شده است. مطالعات، در ارائه اطلاعات بیشتر، درباره جاانداختن برند سبز، به جای جاانداختن محصول سبز، همگرا بوده و بسیاری از این مطالعات، موضوع مدنظر را به عنوان شانس ایجاد تمایز در نظر میگیرد. با ارجاع به ترکیب بازاریابی سبز، نتایج نشان می دهند که انواع بسیاری از محصولات سبز وجود دارد که مصرف کنندگان، مشتاق به پرداخت قیمتی بالا براساس گرایشات کاربری محصولات یا مسئولیت آن ها در قبال محیط زیست هستند. زنجیره تامین حلقه بسته و لجستیک معکوس، نقشی کلیدی ایفا می کند. تعریف دقیق محتوای تبلیغاتی، الزامی بوده و برچسب های زیستی می تواند ابزارهایی حائز اهمیت باشند. این مطالعه، تحلیلی عمیق و تلفیق حجم اطلاعاتی که تا کنون در زمینه بازاریابی سبز تولید شده اند (و از این قبیل موارد) را ارائه کرده و دلالت های حائز اهمیتی برای مدیران، پژوهشگران و دانشجویان دارد.
Over the past decades, environmental sustainability has raised at the top of the international political agenda and has been recognized as a key driver of innovation. As a result, the number of companies developing green products has been rapidly growing and consumers have shown an increasing interest for these products. Thus, understanding the main characteristics of green products, identifying factors affecting their price and consumers' willingness to pay more for them, sales channels and promotional tools (the 4Ps of Green Marketing) would be very useful for companies aiming at designing, developing and marketing green products. For this reason, deeply understanding Green Marketing would foster, on the one hand, cleaner production through the development of green products and, on the other hand, sustainable consumption through the successful marketing of them. To this aim, this study reviews the body of knowledge on the topic, through a systematic review of the literature. Specifically, this paper analyzes: 1) the dominant definitions of Green Marketing (and related concepts) and their evolution over time, 2) the different steps to build a Green Marketing Strategy, and 3) the characteristics of Green Marketing Mix elements. After searching for academic publications in three databases (EBSCO, Scopus, and Web of Science) and selecting publications based on their relevance for the stated aims, 114 studies have been included in the review. Results show that the definition of Green Marketing has changed over time according to the growing relevance of environmental sustainability. Regarding the Green Marketing Strategy, several ways of segmenting consumers have been identified; studies converge in giving greater relevance to green brand positioning rather than to green product positioning and many of them see it as a chance of differentiation. Referring to the Green Marketing Mix, results show that: many types of green products exist; consumers are willing to pay a premium price according to products' functional attributes or their responsibility towards the natural environment; closed-loop supply chain and reverse logistics play a key role; a careful definition of advertisement contents is essential and ecolabels can be important tools. This study provides an in-depth analysis and synthesis of the body of knowledge so far produced in the field of Green Marketing and, as such, it has important implications for managers, scholars, and students.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.