دانلود ترجمه مقاله فاکتورهای تاثیرگذار بر تصمیم مصرف کننده هنگام انتخاب محصولات سبز
عنوان فارسی |
بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر تصمیم گیری مصرف کننده هنگام انتخاب محصولات سبز |
عنوان انگلیسی |
Investigating factors influencing consumer decision-making while choosing green products |
کلمات کلیدی : |
  محصولات سبز؛ بازاریابی سبز؛ مصرف گرایی سبز |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی نظری 3. روش تحقیق 4. نتایج و یافته ها 5. نتیجه گیری و توصیه ها
چندین شاخص توسط محققان شناخته شده که بر دانش، تعهد و آگاهی عمومی مصرف کنندگان در مورد محصولات سبز تاثیر می گذارند. اما، عدم وجود سازه های ساختاری که تعریف کننده نحوه تعامل و اثر متقابل این شاخص ها با ابعاد مختلف آگاهی سبز مصرف کنندگان حین انتخاب محصولات سبز است، حس می شود. این پژوهش، تاثیر دانش، تهد و آگاهی عمومی مصرف کنندگان مرتبط با محصولات سبز بر آگاهی سبز آنها هنگام تصمیم گیری برای خرید محصولات، را مورد بررسی قرار می دهد. مصرف کنندگانی که چهار مرکز خرید را در شهر آتن بازدید کرده اند، براساس انتخاب محصولات غذای سبز نمونه گیری شده اند و از آنها درخواست شد تا یک کارت خود ارزیابی را پر کنند. یک سازه ساختاری در این پژوهش با استفاده از داده های گردآوری شده از 253 پاسخگر که چهار مرکز خرید در آتن را بازدید کرده اند، ارائه می شود. فنون استفاده شده «تحلیل مولفه اصلی»، «تحلیل عاملی تایید کننده» و «مدل سازی معادله ساختاری» می باشند. پیامند پژوهش، ساختاری است که تاثیر 15 شاخص که بیان کننده دانش، تعهد و آگاهی عمومی مصرف کنندگان در مورد محصولات سبز بر چهار حیطه آگاهی سبز آنها است را نشان می دهد: مزیت های زیست محیطی، مزیت های اقتصادی، قابلیت اطمینان سبز و ظاهر سبز. این سازه، شاخص ها را به آگاهی عمومی، دانش و تعهد مصرف کنندگان تقسیم می کند و اثر متقابل آنها را با چهار حیطه خودآگاهی، ارائه می دهد. این مدل، نشان می دهد که چگونه مصرف کنندگان از آگاهی عمومی، دانش و تعهد خود برای محصولات سبز در شکل دادن خودآگاهی شان در مورد مزیت های زیست محیطی، مزیت های اقتصادی، قابلیت اطمینان سبز و ظاهر سبز استفاده می کنند، بگونه ای که بتوانند برای خرید یک محصول سبز، تصمیم گیری کنند. ارزش پژوهشی مقاله ما به پایگاه دانش تجربی محدود در مورد سازه های ساختاری نشان دهنده اثر متقابل های بین متغیرهای کلیدی در تاثیر گذاری آگاهی سبز و تصمیم خرید محصولات دارای صفات سبز توسط مصرف کنندگان، می باشند. همچنین این مدل مشخص می کند که چگونه مصرف کنندگان مزیت های زیست محیطی و اقتصادی را هنگام انتخاب محصولات سبز، سبک و سنگین می کنند. این سازه ساختاری، یک افزودنی مفید برای سازه های موجود است که برای برچسب گذاران و بازاریابان سبز در استراتژی های تبلیغ محصولات سبز، مفید می باشد. تنها محدودیت این پژوهش آن است که این سازه براساس داده های گرد آوری شده از مصرف کنندگان در یک شهر (آتن) تشکیل شده اند. اما، مصرف کنندگان نمونه گیری شده، مصرف کنندگان عمومی مواد مصرفی خانوار هستند که تعدادی محصول سبز را از خریدهای عادی خود، انتخاب می کنند.
There are multiple indicators known to researchers influencing consumer's knowledge, commitment, and general awareness of consumers regarding green products. However, there is lack of structural constructs defining how these indicators interact with different dimensions of consumers' green consciousness while choosing green products. This research investigates the influence of consumers' knowledge, commitment, and general awareness related to green products on their green consciousness while making decisions for buying green products. Consumers visiting four shopping malls in the city of Athens have been sampled based on their choice of green food products and requested to fill a self-assessment card. A structural construct is presented in this research using data collected from 253 respondents visiting four shopping malls in Athens. The techniques used are Principal Component Analysis, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling. The outcome of the research is a construct showing the influence of 15 indicators reflecting consumers' knowledge, commitment, and general awareness of consumers about green products on four domains of their green consciousness: environmental benefits, economic benefits, green reliability, and green appearance. The construct divides the indicators into general awareness, knowledge, and commitment of consumers and presents their interactions with the four consciousness domains. The model presents how consumers make use of their general awareness of, knowledge of, and commitment to green products in shaping their overall consciousness about environmental benefits, economic benefits, green reliability, and green appearance such that they can make a decision for purchasing a green product. This research value adds to the limited empirical knowledge base on structural constructs showing interactions among key variables in influencing consumers' green consciousness and decision-making for purchasing products with green attributes. The model also clarifies how consumers weigh environmental and economical benefits while choosing green products. The structural construct is a useful addition to the existing constructs helpful for green labelers and marketers in their strategies for promoting green products. The only limitation of the research is that the construct has been formed based on data collected from consumers in one city (Athens). However, the consumers sampled are general consumers of household consumables that purchase a few green products among their regular purchases.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.