یادگیری سازمانی

مقاله یادگیری سازمانی PDF

در این صفحه می توانید جدیدترین موضوعات و مقالات مربوط به مبحث یادگیری سازمانی را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی، دریافت شده اند و می توان از آنها به عنوان منبعی برای انجام پروژه های دانشگاهی، استفاده نمود. فایل PDF این مقالات را می توانید به صورت کاملا رایگان از سایت، دانلود نمایید. یادگیری سازمانی به فرآیند ایجاد، حفظ و انتقال دانش در یک سازمان اشاره دارد. همچنین، یک سازمان در طول زمان از طریق کسب تجربه، ارتقاء می یابد. از طریق کسب تجربه، می توان دانش را خلق نمود. لازم به ذکر است که این دانش، گسترده بوده و هر موضوعی را که بتواند یک سازمان را بهتر کند، تحت پوشش قرار می دهد. برای نمونه می توان راه هایی را در جهت افزایش راندمان تولید و یا گسترش روابط مفید سرمایه گذاران، در نظر گرفت. دانش در چهار واحد مختلف یعنی: فردی، گروهی، سازمانی و بین سازمانی خلق می شود.

رایج ترین روش برای سنجش یادگیری سازمانی، منحنی یادگیری است. منحنی‌ های یادگیری، رابطه ‌ای است که نشان می‌دهند، چگونه وقتی یک سازمان محصول یا خدمات بیشتری را ارائه می دهد، می تواند بازدهی، راندمان، کارایی، قابلیت اطمینان و یا کیفیت تولید خود را نیز افزایش دهد. منحنی های یادگیری به دلیل نرخ یادگیری سازمانی، با تفاوت هایی همراه هستند. همچنین، نرخ یادگیری سازمانی تحت تأثیر مهارت فردی، پیشرفت در فناوری سازمان، و بهبود در ساختارها، رویه ها و روش های هماهنگی قرار دارد.

این مولفه، فرایندی است که طی آن، یک سازمان با کسب تجربه و استفاده از آن تجربه برای خلق دانش، خود را در طول زمان، بهبود می ‌بخشد. سپس دانش خلق شده به درون سازمان انتقال می یابد. این ابزار برای تمامی شرکت ها، حائز اهمیت است، زیرا ایجاد، حفظ و انتقال دانش در سازمان به تقویت کل سازمان منجر می شود. در تعریف آن، سه اقدام اصلی وجود دارد که بایستی در نظر گرفته شوند.

  • درک و تصور
  • عمل نمودن
  • انعکاس دادن

در مرحله اول، یک ایده یا محصول تصور می شود. در مرحله دوم شرکت ایده یا محصول را خلق می کند، سپس شرکت بایستی آنرا انعکاس دهد. از طریق انعکاس فرآیند و نتیجه، یادگیری صورت می گیرد. علاوه بر اقدامات فوق، سه فرآیند کلیدی در این زمینه وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

  • خلق دانش
  • حفظ دانش
  • انتقال دانش

اینکه سازمان اطمینان حاصل کند که دانش کسب شده از این فرآیند در داخل سازمان، حفظ شده و قابل انتقال است، از اهمیت فزاینده ای برخوردار می باشد. دانش حفظ شده توسط افراد به درستی قابل حفظ نمی باشد، زیرا افراد با خروج از سازمان ممکن است دانش خود را نیز با خود از سازمان خارج کنند. همچنین دانش نهادینه شده را می توان در سازمان، حفظ کرده و با تمامی افراد، اشتراک گذاری نمود.

یادگیری سازمانی

مقاله انگلیسی در مورد یادگیری سازمانی

در این صفحه، لیستی از جدیدترین مقاله های انگلیسی در مورد یادگیری سازمانی، ارائه شده است. این مقالات توسط تیمی از برترین مترجمین رشته مدیریت، و به صورت کاملا تخصصی، ترجمه شده اند. ترجمه مقالات در قالب فایل ورد (WORD) بوده و دارای فرمت doc یا docx می باشند و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند. یادگیری سازمانی به معنای درک اهمیت ایجاد فرهنگ یادگیری در سازمان می باشد. این نوع یادگیری به نفع افراد، تیم ها و سازمان به عنوان یک کل است. همچنین، این رویکرد از مزایای درون سازمانی مثبتی نیز برخوردار می باشد.

نظریه یادگیری سازمانی بر خلق دانش و استفاده از آن دانش در یک سازمان تمرکز دارد. جنبه‌ های کلیدی این نظریه در این است که یادگیری، زمانی رخ می دهد که افراد در زمان یافتن و حل مسائل، با یکدیگر در تعامل باشند. این نظریه بر اهمیت توسعه فرهنگ یادگیری در سازمان متمرکز است. بر طبق این نظریه، سازمان ها بایستی توصیه های زیر را مورد توجه قرار دهند:

  • توسعه فرهنگی که به اشتراک گذاری دانش منجر شود
  • برای یادگیری مباحثی که درک آنها دشوار است، وقت صرف شود
  • کارکنان در همه سطوح را تشویق کنند تا به طور منظم، به تحصیل خود ادامه دهند
  • به افراد و تیم ها اجازه داده شود تا وضعیت موجود سازمان را به چالش بکشند

سوالی که در این بین مظرح می شود این است که چرا یادگیری سازمانی مهم است؟ اهمیت این موضوع با توجه مزایای مختلفی که در سازمان ‌هایی که فرهنگ یادگیری را توسعه می‌دهند، مشخص می شود. تعدادی از این مزایا، عبارتند از:

  • افزایش رضایت شغلی کارکنان
  • نرخ گردش مالی کمتر
  • افزایش بهره وری، سودآوری و اثربخشی
  • ارتقای رهبران در تمامی سطوح
  • افزایش سازگاری در سراسر سازمان

زمانیکه سازمان ها زمان و منابع خود را برای توسعه فرهنگ یادگیری و اجرای آن صرف می کنند، رقابتی تر می شوند. یکی از دلایل اهمیت این موضوع، افزایش توانایی در واکنش سریع به شرایط بازاری است که به سرعت در حال تغییر می باشد.

سازمانی که آموزه هایی را از شکست می آموزد و رویه های خود را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد، سازمانی است که از دانش بیشتری در مورد بهترین شیوه ‌ها، برخوردار بوده و تا حد زیادی قادر به تطبیق و سازگاری با شرایط است. با ایجاد محیطی که در آن تمامی کارکنان، معلم و دانش‌آموز باشند، تبادل اطلاعات به صورت برابر انجام می گیرد و افراد می توانند به شیوه‌ ای اصولی در انجام امور مربوطه، به مشارکت بپردازند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi