دانلود ترجمه مقاله سوابق یادگیری سازمانی و نوآوری باز
عنوان فارسی |
سوابق یادگیری سازمانی و نوآوری باز: تفاوت در سطح بین المللی سازی |
عنوان انگلیسی |
Organisational learning antecedents and open innovation: Differences in internationalisation level |
کلمات کلیدی : |
  یادگیری سازمانی؛ نوآوری باز؛ بین المللی شدن؛ اقتصاد انتقالی |
درسهای مرتبط | یادگیری سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 103 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه، وجود تفاوت ها در سطح بین المللی شدن شرکتها از یک اقتصاد انتقالی بر اساس نتایج نوآوری، نوآوری باز و شیوههای یادگیری سازمانی را مورد بررسی قرار می دهد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که شرکت هایی با سطح بین المللی شدن پایینتر، موفقیت نوآوری خود را مرهون شیوه های نوآوری باز بیرونی هستند که از تحقیقات بازار، ردیابی رقبا و اطلاعات عمومی ناشی می شود. همچنین لازم به ذکر است که در خصوص رابطه بین تحقیقات بازار و موفقیت نوآوری، نوعی اثر واسطه ای نوآوری بیرونی وجود دارد. شرکت هایی که دارای سطح بینالمللی شدن بالاتری هستند، تأثیر قابل ملاحظه ای از نوآوری باز را بر موفقیت نوآوری نشان نمیدهند، اما سوابق یادگیری سازمانی آنها نظیر تحقیقات بازار و تحقیق و توسعه، از تأثیر منفی بر موفقیت نوآوری برخوردار می باشد، در حالیکه اطلاعات عمومی و پیشبینی، از تأثیر مثبت و معناداری بر موفقیت نوآوری برخوردار می باشند. همچنین، سهم عمده این مطالعه درک نحوه تعامل سوابق یادگیری سازمانی و شیوه های نوآوری باز در شرکت هایی با سطوح بین المللیسازی متفاوت است، که در نتیجه آن، شرکت هایی با سطح بین المللی شدن بالاتر از قبل، دارای مزیت رقابتی هستند که شرکتهای بین المللی پایین تر بایستی به نحو موثری به آن دست یابند.
The aim of this study is to inspect differences in internationalisation level of firms from a transitional economy based on their innovation outcomes, open innovation and organisational learning practices. Results indicate that firms with lower internationalisation level owe their innovation success to coupled and outbound open innovation practices that originate from market research, competitor tracking and public information. Mediating effect of outbound innovation is present in the relationship between market research and innovation success. Firms with higher internationalisation level do not exhibit significant effect of open innovation on innovation success, but their organisational learning antecedents such as market research and research and development negatively affect innovation success, while public information and forecasting have a significant positive effect on innovation success. The major contribution of this study is the understanding of how organisational learning antecedents and open innovation practices interact in firms with different internationalisation levels, whereby firms with higher internationalisation level already have competitive advantage that lower internationalisation firms need to achieve.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.