دانلود ترجمه مقاله ادغام نظریه سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی جهت بهبود عملکرد
عنوان فارسی |
ادغام نظریه های سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی جهت بهبود عملکرد عملیاتی |
عنوان انگلیسی |
Integration of Social Capital and Organizational Learning Theories to Improve Operational Performance |
کلمات کلیدی : |
  ارتباطات مشترک؛ صلاحیت فناوری اطلاعات؛ جهت گیری طولانی مدت؛ یادگیری سازمانی؛ دانش تامین کننده؛ رهبری تحول گرا |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی؛ مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نظریه و گزاره ها 3. خلاصه 4. محدودیت ها و جهت گیری های پژوهشی آتی 5. مشارکت های نظری و عملی
چکیده – این مطالعه بر تلفیق فرض های اولیه نظریه سرمایه اجتماعی و نظریه یادگیری سازمانی جهت بهبود عملکرد اجرایی شرکت ها در تقویت رابطه خریدار-تامین کننده، تمرکز می کند. نظریه سرمایه اجتماعی، اهمیت توسعه روابط اجتماعی بین شرکت ها برای ایجاد منابع ارزشمند و دسترسی جمعی به منابع اساسی را خاطر نشان می کند. نظریه یادگیری سازمانی خاطر نشان می کند که ظرفیت یادگیری یک سازمان وابستگی شدید به رفتارهای رهبران تراز بالا، ساختار سازمانی، فرهنگ و انعطاف پذیری آن و عدم قطعیت های محیطی که سازمان در آن فعالیت می کند، دارد. اگرچه مطالعات بسیاری بر تاثیر سرمایه اجتماعی بر بهبود عملکرد در رابطه خریدار-تامین کننده تمرکز کرده اند، اما پیوندهای بین سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی آنچنان مورد توجه قرار نگرفته اند. براساس این نظریه ها، یک دیدگاه سیستم محور، که پیشآیندها و پیامدهای رابطه بین ارتباطات مشارکتی و یادگیری را مدل می کند، در این مطالعه پیشنهاد شده است. یک مرور ادبی برای تایید پیوندها در مدل مفهومی پیشنهادی، انجام شده اند. یافته ها بیان می کنند که خریداران تحول آفرین از خلق سرمایه شناختی با تامین کنندگان، حمایت می کنند. این سرمایه شناختی بر سرمایه ساختاری تاثیر می گذارد که این امر درک فرآیندهای هر طرف در رابطه خریدار-تامین کننده را بهبود می بخشد، هنگامی که طرفین گرایش درازمدت داشته باشند. بهبود قابلیت یادگیری، سازمان را به سیستم های انعطاف پذیر که قادر به پاسخ سریع به نیازهای مشتری می باشند تبدیل می کند و در نتیجه، سطح عملکردی بالاتری را محقق می سازند.
This study focuses on integrating the premises of social capital theory and the theory of organizational learning to improve the operational performance of firms nurturing the buyer–supplier relationship. Social capital theory highlights the importance of developing social relationships between firms to create valuable resources and collectively access critical resources. Organizational learning theory highlights that the learning capacity of an organization strongly depends on top-level leaders’ behaviors, organizational structure, culture, and flexibility, and uncertainties in the environment in which the organization functions. Though many studies have focused on the impact of social capital on performance improvements in the buyer–supplier relationship, the interlinkages between social capital and organizational learning have not been given much attention. Based upon these theories, a system-focused perspective, which showcases the antecedents and outcome of the relationship between collaborative communication and learning, has been proposed in this study. A literature review has been carried out to support the linkages in the proposed conceptual model. Findings suggest that transformational buyers support creating cognitive capital with suppliers. This cognitive capital influences the structural capital, which supports improving the understanding of each party’s processes in the buyer–supplier relationship when parties have high long-term orientation. Improved learning capability reshapes organizations into flexible systems capable of responding quickly to customer requirements, and consequently, they realize a higher performance level.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.