دانلود ترجمه مقاله ظرفیت یادگیری سازمانی و تاثیر آن روی عملکرد شرکت
عنوان فارسی |
ظرفیت یادگیری سازمانی و تاثیر آن روی عملکرد شرکت |
عنوان انگلیسی |
Organizational Learning Capability and its Impact on Firm Innovativeness |
کلمات کلیدی : |
  ظرفیت یادگیری سازمانی؛ نوآوری سازمان |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی (human resource management) |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2014 | تعداد رفرنس مقاله : 27 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات و فرضیه ها 3. روش تحقیق 4. آنالیز و نتایج 5. نتیجه گیری
چکیده – اهداف این پژوهش عبارتند از (1) بررسی سطوح و ابعاد ظرفیت یادگیری سازمانی (OLC) و نوآوری های سازمانی (OI)، (2) بررسی تأثیرات OLC روی OI. داده ها از نهادها و مدیران سطح متوسط شرکت هایی جمع آوری شده اند که اعضای اتاق بازرگانی و صنعت مانیسا می باشند. داده ها از 143 مدیر و از طریق یک نظرسنجی (با استفاده از صفحات وب و بازدید شخصی) جمع آوری شده اند. این آنالیزها نشان می دهند که OLC دارای هفت بُعد عامل است: به اشتراک گذاری دانش، گفت و گو، تصمیم گیری مشارکتی، تعهد مدیریتی، تجارب، انتقال دانش، و ریسک پذیری؛ OI نیز با استفاده از پنج فاکتور اندازه گیری شده که شامل نوآوری های استراتژیک، بازار، فرآیند، محصول و رفتار می باشد. نتایج نشان می دهند که ابعاد OLC می توانند OI را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. در قسمت نتیجه گیری، یافته های مطالعه، مفاهیم، محدودیت ها و یک سری توصیه ها ارائه شده است.
The purpose of this study was (1) to explore the levels and dimensions of Organizational Learning Capability (OLC) and Organizational Innovativeness (OI) and (2) to investigate the effects of OLC on OI. The data were collected from entry and middle level managers of firms, which are the members of Manisa Chamber of Commerce and Industry. The data were collected from 143 managers through survey (by web page and by personal visits). The analysis revealed that OLC had seven factor dimensions: knowledge sharing, dialogue, participative decion making, managerial commitment, experience and openness, knowledge transfer, and risk taking. The OI was measured by five dimensions including behavioral, product, process, market, and strategic innovativeness. The results indicate that OLC dimensions significantly influenced OI. In the conclusion, the study findings, implications, limitations and recommendations were stated.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.