دانلود ترجمه مقاله مدیریت دانش و عملکرد سازمانی: نقش یادگیری سازمانی
عنوان فارسی |
فرآیندهای مدیریت دانش و عملکرد سازمانی: نقش واسطه ای یادگیری سازمانی |
عنوان انگلیسی |
Knowledge management processes and organizational performance: the mediating role of organizational learning |
کلمات کلیدی : |
  عملکرد؛ شرکت های کوچک و متوسط (SME)؛ اسپانیا؛ مدیریت دانش؛ یادگیری سازمانی؛ فرآیندهای مدیریت دانش |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی؛ مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 100 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. مدل تحقیق 4. طرح تحقیق 5. نتایج و بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
هدف: این مقاله، دو هدف را دنبال می کند. اول اینکه، قصد دارد تاثیر جداگانه «شیوه های مدیریت دانش» (KMP) بر عملکرد شرکت را تحلیل کند. دوم اینکه، قصد دارد نقش میانجیگر یادگیری سازمانی (OL) بین هر کدام از KMP ها و عملکرد را تحلیل کند. طراحی/روش/رویکرد: در سال 2018 از یک مطالعه پیمایشی تلفنی با مدیران 400 شرکت اسپانیایی، استفاده شد. داده های حاصل شده با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه، تحلیل شدند. یافته ها: «تولید دانش» (KG) و «جریان دانش» (KF)، عملکرد شرکت را بهبود و تقویت می کنند، درحالی که ارتباط مستقیم بین ذخیره دانش و عملکرد شرکت وجود ندارد. OL میانجی رابطه بین KG و عملکرد و همچنین بین KF و عملکرد می باشد. محدودیت ها/دلالت های پژوهش: اول اینکه، این پژوهش تایید می کند که همه KMP ها تاثیر مستقیمی بر عملکرد شرکت ندارند، بنابراین، پژوهش های بعدی لازم است تمایز و تفاوتی بین KMP های مختلف قائل شوند. دوم اینکه، این مقاله در ارائه این شواهد تجربی پیشگام است که OL میانجی رابطه KMP و عملکرد است. سوم اینکه، در یک زمینه هنوز مورد پژوهش قرار نگرفته یعنی اسپانیا، مقالات انجام شده مرتبط با KMP های مختلف، این مطالعه تجربی انجام شد. دلالت های عملی: اول اینکه، در کنار نتایج، مدیران باید تلاش هایشان را در شیوه های مرتبط با KG و کاربرد متمرکز کنند. دوم اینکه، میانجیگری OL نشان می دهد که مدیران باید در تعهد مدیریتی سرمایه گذاری کنند تا یک فرهنگ مشترک، چشم انداز مشترک، استقبال از ایده های جدید و گفتمان های فراوان را تقویت بخشند. اصالت/ارزش: این مطالعه، اولین مطالعه ای است که با شامل کردن تاثیر میانجیگر OL بررسی می کند که KMP چه نقشی در عملکرد شرکت دارد. این نتایج به سازمان ها در شناسایی KMP بهبود دهنده عملکرد، کمک خواهند کرد.
Purpose: The purpose of this paper is twofold. First, it aims to analyze the individual influence of different knowledge management practises (KMP) on firm performance. Second, it aims to analyze the mediating role of organizational learning (OL) between each KMP and performance. Design/methodology/approach: A telephone-survey was applied in 2018 to the managers of 400 Spanish firms. The data retrieved was analyzed by using multiple regression analysis. Findings: Knowledge generation (KG) and knowledge flow (KF) promote firm performance, while there is not a direct association between knowledge storage and performance. OL mediates the relationship between KG and performance, as well as between KF and performance. Research limitations/implications: First, this research confirms that not all the KMP have a direct effect on firm performance, thus, future research would need to differentiate between different KMP. Second, this paper is pioneering in providing empirical evidence that OL mediates the KMP – performance relationship. Third, the empirical study was performed in a context non-researched yet by the literature considering KMP individually: Spain. Practical implications: First, besides the results managers should focus their efforts in practises related to KG and application. Second, OL mediating suggests that managers should invest in managerial commitment to promote a shared culture, shared vision, open-mind to new ideas and a lot of dialogue. Originality/value: This is the first study that investigates how KMP contribute to firm performance by incorporating the mediating impact of OL. The results will help organizations to identify the KMP improving the performance.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.