دانلود ترجمه مقاله فرهنگ سازمانی یادگیرنده، عملکرد سازمانی و نوآوری سازمانی
عنوان فارسی |
فرهنگ سازمانی یادگیرنده، عملکرد سازمانی و نوآوری سازمانی در یک موسسه دولتی آموزش عالی در مالزی: یک مطالعه مقدماتی |
عنوان انگلیسی |
Learning Organization Culture, Organizational Performance and Organizational Innovativeness in a Public Institution of Higher Education in Malaysia: A Preliminary Study |
کلمات کلیدی : |
  فرهنگ سازمان یادگیرنده؛ عملکرد سازمانی؛ نوآوری سازمانی؛ موسسه دولتی آموزش عالی (PIHE) |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی؛ مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 36 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. نتایج 4. بحث و بررسی و نتیجه گیری
مقدمه: دولت مالزی، از طریق وزارت آموزش و پرورش (MOE)، سیستم آموزش عالی را با توسعه استراتژی ها و طرح هایی برای موسسات آموزش عالی (HEI ها) در اجرای تغییر برای دستیابی به تعالی در مواجهه با رقابت پیش رو در بازار آموزش جهانی ، بازسازی ها و اصلاحاتی صورت داده است (گراپراگاسم، کریشنان وآزلین، 2014). همراستا با انگیزه و هدف مالزی در تبدیل شدن به یک مرکز آموزش عالی و مرکز آموزش بین المللی رقابتی جنوب شرق آسیا، اکنون انتظار می رود که PIHE ها در مالزی به تعالی آکادمیک نه تنها از طریق عملکرد بلکه همچنین از نظر نوآوری دست پیدا کنند. بنابراین، برای PIHE ها، رسیدن به گرایش های آکادمیک بین المللی با افزایش استانداردهای آکادمیک کلی و همچنین کیفیت آموزش، مهم می باشد (چن، وانگ و یانگ، 2009). به این ترتیب، برای PIHE ها، در تلاش برای رسیدن به تعالی آکادمیک، برای موسسات بسیار مهم است که فرهنگ سازمانی یادگیری را اتخاذ کنند (کالسوم و چینگ، 2012). علت آن است که با وجود یادگیری در سازمان ها، جهت سازمان از بازیابی اطلاعات ارزش مند بدست آمده از بهترین حافظه دانش، تعیین خواهد شد (لین، 2008). علاوه بر آن، از آنجایی که تعالی آکادمیک به میزان زیادی شامل آموزش با کیفیت و همچنین مربیان و استادان شایسته می باشد، فرهنگ سازمان یادگیری، در ترغیب استادان برای مبادله اطلاعات مناسب با فرد مناسب، مکان و در زمان مناسب، بسیار مهم دیده می شود (کومار، 2005). مفهوم سازمان یادگیری بطور گسترده ای در سازمان ها، بخصوص سازمان هایی که به دنبال بقا در جهان رقابتی هستند، استفاده شده است (نوراشیکین و نورمالا، 2006). بسیاری از مزیت های حاصله از سازمان یادگیری، یکی از آن ها، غلبه بر شرایط متلاطم و متغیر است (هاناه و لستر، 2009). فرهنگ سازمان یادگیری، به پیامدهای سازمانی مثبت مانند بهبود عملکرد (پاور و وادل، 2004؛ واتکینز و مارسیک، 1999) و بهبود قابلیت های نوآوری شرکت ها (کیسر و کاچ، 2008) ارتباط داده شده است. علت آن است که سازمان هایی که یاد می گیرند که قادر پیشرو بودن بخاطر پیشرفت ها و توسعه ها در محیط تجاری هستند تا عملکرد موفق داشته باشند و همچنین شایستگی نوآوری خود را بهبود بخشند.
Introduction: The Government of Malaysia, through the Ministry of Education (MOE), has restructured the higher education system by developing strategies and plans for Higher Education Institutes (HEIs) in adopting change to achieve excellence in facing the competition posed by the global education market (Grapragasem, Krishnan, & Azlin, 2014). In line with Malaysia’s aspiration in becoming a center of education excellence and competitive international education hub of South East Asia, PIHEs in Malaysia are now expected to achieve academic excellence not only through its performance but also in terms of innovation. Hence, is also important for the PIHEs to meet the international academic trends by raising the overall academic standards as well as the quality of the education (Chen, Wang, & Yang, 2009). Accordingly, for PIHEs to strive for academic excellence, it is crucial for the institutions to adopt learning organization culture (Kalsom & Ching, 2012). This is because with the existence of learning in organizations, the directions of the organization will be determined from the retrieval of valuable information obtained from the best knowledge memory (Lin, 2008). Furthermore, as academic excellence highly involves quality education and also qualified educators, learning organization culture is seen essential in encouraging educators to exchange the right information with the right person, location, and at the right time (Kumar, 2005). The concept of learning organization has been widely used in organizations particularly those who strive for survival in competitive world (Zare, Jajarmizadeh, & Abbasi, 2010). An organization with a learning organization culture particularly assists in increasing competitive advantage and is responsive to change as it encourages learning in organization (Norashikin & Noormala, 2006). Many advantages arising from learning organization, one of it is to overcome chaotic and changing condition (Hannah & Lester, 2009). Learning organization culture has been linked to positive organizational outcomes such as improved performance (Power & Waddell, 2004; Watkins & Marsick, 1999) and enhancing firms’ innovative capabilities (Kieser & Koch, 2008). This is because organizations that learn are able to keep abreast with developments and improvements in the business environment to operate successfully and also fosters its innovation competence.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.