دانلود ترجمه مقاله سرمایه فکری و سازمان یادگیرنده
عنوان فارسی |
سرمایه فکری و سازمان یادگیرنده: مطالعه موردی بیمارستان سنت جوزف، پاریس |
عنوان انگلیسی |
The intellectual capital and the learning organization: A case study of Saint Joseph Hospital, Paris |
کلمات کلیدی : |
  سرمایه فکری؛ فرانسه؛ سازمان یادگیرنده؛ بیمارستان |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 62 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش تحقیق 4. آنالیز و نتایج 5. بحث و بررسی 6. مفاهیم، محدودیت ها و جهت گیری های آتی
چکیده – هدف: هدف این مقاله، شناسایی تاثیر همزمان ابعاد سرمایه فکری (IC) (سرمایه انسانی (HC)، سرمایه ساختاری (SC)، و سرمایه ارتباطی (RC)) در ارتقاء قابلیت سازمان یادگیرنده (LO)، مخصوصا در بخش سلامت می باشد. طراحی / روش تحقیق / رویکرد: داده های نظرسنجی از بین کارکنان اداری شاغل در یک بیمارستان شناخته شده در پاریس جمع آوری شد. در مجموع، 182 مشاهده برای تست فرضیات مورد استفاده قرار گرفت. داده ها با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه مورد آنالیز قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان دادند که تنها یک بعد از IC یعنی HC دارای تاثیر مثبت و چشم گیری روی قابلیت LO بوده و دو بعد دیگر یعنی SC و RC تاثیر چشم گیری ندارند. محدودیت های تحقیق / پیامدها: مطالعه حاضر، اهمیت HC را در ساخت و بهبود LO برجسته می کند. مفاهیم عملی: تصمیم گیرندگان بیمارستان باید نقش تعیین کننده ای در فرآیند جذب، نگهداری و آموزش HR ایفا کنند. این موضوع همچنین اهمیت سالم نگهداشتن یک محیط کاری را تایید کرده و نیروی انسانی را برای یادگیری مداوم تشویق می کند. اصالت / ارزش: مطالعات کمی به بررسی تاثیر IC روی قابلیت های LO در بیمارستان ها پرداخته اند.
Purpose - The purpose of this paper is to identify the simultaneous effect of the intellectual capital (IC) dimensions (human capital (HC), structural capital (SC), and relational capital (RC)) in enhancing the learning organization (LO) capability, specifically in the health sector. Design/methodology/approach - A survey data were collected from administrative staff working in a well-known hospital in Paris. In all, 182 observations were used to test the hypotheses. The data were analyzed using multiple regression analysis. Findings - The results illustrate that only one dimension of IC, namely HC has a positive and significant effect on the LO capability while the other two dimensions namely SC and RC were found to have no significant effect. Research limitations/implications - The current study highlights the significance of the HC in building and enhancing the LO. Practical implications - Hospitals’ decision makers should play a more decisive role in the process of attracting, maintaining, and training HR. It also confirms the importance of sustaining a sound work environment that motivates HR for continuous learning. Originality/value - Few studies have examined the impact of IC on the LO capability in hospitals.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.