مدیریت ریسک

مقاله مدیریت ریسک PDF

در این صفحه می توانید مقالات مختلف مرتبط با موضوعات مدیریت ریسک را مشاهده نمایید. این موضوعات می توانند شامل مواردی همچون مدیریت ریسک در کسب و کار، مدیریت ریسک در زنجیره تامین، مدیریت ریسک پروژه، مدیریت ریسک در بیمه، مدیریت ریسک در پروژه های عمرانی و ساختمانی و … باشند. فایل PDF مقالات انگلیسی را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید و برای اهداف پژوهشی خود همچون مقاله بیس پایان نامه، استفاده نمایید.

مدیریت ریسک، فرآیند شناسایی، ارزیابی و کنترل تهدیدها برای سرمایه و درآمدهای یک سازمان می باشد. این ریسک ها، از یک سری منابع، شامل عدم قطعیت های مالی، بدهی های حقوقی، مسائل فنآوری، اشتباهات مدیریت استراتژیک، حوادث و بلایای طبیعی، نشات می گیرند.

یک برنامه ریزی موفق در این حوزه، به سازمان کمک می کند تا دامنه کاملی از ریسک هایی که با آنها مواجه می شود را مورد ملاحظه قرار دهد. همچنین، این ابزار، رابطه بین ریسک ها و تاثیر آبشاری یا متوالی که ممکن است بر اهداف استراتژیک یک سازمان بگذارند، را مورد بررسی قرار می دهد.

این رویکرد کل نگر در این زمینه را گاهی با عنوان «مدیریت ریسک سازمانی» توصیف می کنند، که این بخاطر تاکیدش بر پیش بینی و درک ریسک در کل یک سازمان است. علاوه بر تمرکز بر تهدیدات داخلی و بیرونی، «مدیریت ریسک سازمانی» (ERM) بر اهمیت مدیریت ریسک «مثبت» تاکید می کند. ریسک های مثبت، فرصت هایی هستند که می توانند ارزش کسب و کار را افزایش دهند، یا برعکس، اگر از آنها بهره برداری نشود، به یک سازمان لطمه وارد کنند. در واقع، هدف هر برنامه در این حوزه، جلوگیری از همه ریسک ها نیست، بلکه حفظ و افزودن ارزش به شرکت با گرفتن تصمیمات ریسک هوشمندانه است.

مقاله مدیریت ریسک

مقاله فارسی در مورد مدیریت ریسک

در این صفحه می توانید مقالات مرتبط با مدیریت ریسک را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald) و … دریافت شده اند. ترجمه فارسی این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی انجام شده اند. ترجمه مقالات در محیط ورد (WORD) انجام شده و دارای فرمت doc یا docx می باشند و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند.

«ما ریسک ها را مدیریت نمی کنیم، بنابراین ممکن است هیچ ریسکی نداشته باشیم. ما ریسک ها را مدیریت می کنیم تا بدانیم کدام ریسک ها، ارزش پذیرش را دارند، کدام ریسک ها ما را به هدف مان می رساند، کدام ریسک ها، اصلاً ارزش فکر کردن به آنها را دارند».

بنابراین، یک برنامه ریزی دقیق در این حوزه، باید با استراتژی سازمانی در آمیخته باشد. رهبران، برای مرتبط کردن این دو موضوع به هم، باید ابتدا «اشتهای ریسک پذیری» سازمان (یعنی میزان ریسکی که تمایل دارند تا برای محقق سازی اهداف خود بپذیرند) را تعریف کنند.

بنابراین، کار دشوار این است که تعیین کنیم «کدام ریسک ها در اشتهای ریسک سازمان جای می گیرند و کدامیک قبل از اینکه بتوان آنها را پذیرش کرد، نیاز به کنترل ها و اقدامات اضافه ای دارند». تعدادی از ریسک ها بدون هیچ اقدام لازم دیگری، پذیرفته خواهند شد. سایر موارد، تقلیل داده می شوند، به اشتراک گذاشته می شوند یا به طرف دیگری منتقل می شوند یا به طور کلی از آنها اجتناب می گردد. هر سازمانی با خطر رویدادهای غیرمنتظره و مضری مواجه است که می تواند برایش هزینه داشته باشد یا باعث تعطیلی آن شود. ریسک های تقبل نشده نیز می‌تواند باعث دردسر شود.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi