دانلود ترجمه مقاله تأثیر قابلیت های بازاریابی روی مزایای رقابتی و عملکردی
عنوان فارسی |
تأثیر قابلیت های بازاریابی روی مزایای رقابتی و عملکردی با اصلاح نقش مدیریت ریسک در شرکت های وارداتی |
عنوان انگلیسی |
The Effect of Marketing Capabilities on Competitive Advantage and Performance with Moderating Role of Risk Management in Importation Companies |
کلمات کلیدی : |
  توانایی های بازاریابی؛ مزایای رقابتی؛ عملکرد؛ شرکت های وارد کننده؛ مدیریت ریسک |
درسهای مرتبط | مدیریت ریسک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 26 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نتایج 4. بحث و نتیجه گیری
چکیده – بازار واردات با رشد روز افزون تعداد شرکت های وارداتی و افزایش حجم واردات در طول چند سال اخیر به بازار جذابی برای بازرگانان تبدیل شده است. به دلیل حجم وسیع کالاهای وارداتی و تأثیر عملکرد آنها روی متغیرهای اقتصادی، تغییرات اساسی و پایه ای در ساختار شرکت های وارداتی مورد نیاز می باشد. بهبود متغیرهای بالقوه بازاریابی جهت افزایش مزایای رقابتی و عملکردی شرکت های وارداتی با تأثیر اصلاح نقش مدیریت ریسک ضرورتاً به عنوان دلایلی برای انتخاب موضوع این مقاله در نظر گرفته می شود. پژوهش حاضر از نوع کاربردی از نظر هدف و یک بررسی توصیفی از نظر روش جمع آوری داده محسوب می گردد. جامعه آماری این مقاله شامل 100 شرکت وارد کننده است که به طور فعالانه با واردات از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با 80 شرکت در تماس می باشد. همچنین یک پرسشنامه بین 120 شرکت وارداتی به بررسی نقش عملکردی آنها توزیع گردید و نتایج آن بررسی شد. آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی در نرم افزار SPSS برای آنالیز داده های آماری مورد استفاده قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان داد که پتانسیل های بازاریابی روی مزایای رقابتی شرکت وارد کننده تأثیر داشته و به موارات آن قابلیت های بازاریابی روی عملکرد شرکت وارد کننده تأثیر می گذارد در حالی که مزایای رقابتی ممکن است روی عملکرد شرکت وارد کننده تأثیر گذار باشد.
The importation market has been turned into an attractive market for merchants with ever-growing increase in number of importation companies and rising volume of imports during recent years.The basic and fundamental changes are required for their structure in importation companies due to the wide range of various types of imported commodities and effect of their performance on economic variables. The improvement in variables of marketing potentials to enhance performance and competitive advantage of importation companies with impact of moderating role of risk management are necessarily assumed as the reasons for selection of the subject of this study. The present research is of applied type in terms of goal and a descriptivesurvey in terms of method of data collection. The statistical population of this study includes 100 importer companies that actively deal with importation of through custom house at Imam Khomeini International Airport out of which 80 enterprises were determined as sample size and research questionnaire was distributed collected among 120 participants of importation experts as raters of corporate performance within statistical sample. Pearson’s correlation test and linear regression were utilized in SPSS software for statistical data analysis. The results of study signify that the marketing potentials affect on competitive advantage of the importer company and at the same time marketing capability impacts on performance of importation company while competitive advantage might affect on performance of importation companies.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.