دانلود ترجمه مقاله مدیریت کیفیت و تجارت بین المللی: نهادینه سازی استانداردهای کیفی
عنوان فارسی |
مدیریت کیفیت و تجارت بین المللی: نهادینه سازی استانداردهای کیفیت و نتایج عملکرد در چین |
عنوان انگلیسی |
Quality management and international trade: institutionalization of quality standards and performance outcomes in China |
کلمات کلیدی : |
  استانداردهای مدیریت کیفیت؛ تجارت بین المللی؛ مقرون به صرفه بودن؛ چین |
درسهای مرتبط | تجارت بین الملل |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 25 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. استانداردهای مدیرتی کیفیت و تجارت بین المللی 3. فرضیات تحقیقات درباره نهادینه سازی گواهی کیفیت در چین 4. روش ها 5. روشهای جمع آوری داده برای گواهی کیفیت 6. روشهای تجزیه و تحلیل داده ها 7. نتایج 8. خلاصه و محدودیت ها
چکیده – اگرچه هدف اصلی استانداردهای مدیریت کیفیت همچون ISO 9000، تسهیل تجارت بین المللی است، اثربخشی آنها اخیرا مورد بررسی زیاد قرار گرفته است. در مقالات، بحث زیادی درباره این مسئله وجود دارد مبنی براینکه با گذشت زمان، نهادینه سازی استانداردهای کیفیت دلیل اصلی اثربخشی آنهاست. با استفاده از داده های مربوط به شرکتهای سهام چین، به بررسی این مسئله پرداختیم. بدنبال مطالعات قبلی دراین زمینه، به بررسی تاثیر استانداردهای مدیریت کیفیت بر مقرون به صرفه بودن و عملکرد فروش شرکتهای پذیرنده از سال 2000 تا 2014 پرداختیم. ما همچنین بررسی نمودیم که آیا تا زمان صدور گواهی، چنین تاثیری بر سطح نهادینه سازی محتمل است یا نه. ما نشان دادیم که زمان صدور گواهی کیفیت در چین تاثیر منفی بر اثربخشی استانداردهای بهبود مقرون به صرفه بودن دارد. با این حال، تاثیر تضعیف کننده مشابه بر عملکرد فروش نیافتیم. بطور کلی، شواهدی از اثرات تضعیف کننده گواهی مدیریت کیفیت در سالهای اخیر یافتیم.
Although the original purpose for quality management standards such as ISO 9000 was to facilitate international trade, their effectiveness is widely questioned recently. In the literature, it has been commonly argued that institutionalization of quality standards as time goes by is a major reason behind their ineffectiveness. We explored this issue by using recent data from stock-listed firms in China. Following previous studies in this area, we examined the impact of quality management standards on the cost-efficiency and sales performance of adopting firms from 2000 to 2014. We explored if such an impact is contingent on the level of institutionalization as evidenced by the time of certifications. We show that the time of quality certifications in China has a negative impact on the effectiveness of standards in improving cost-efficiency. However, we did not find a similar weakening impact on sales performance. Overall, we find evidence of the deteriorating effects of quality management certifications in more recent years.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.