دانلود ترجمه مقاله تاثیر مشخصه های CEO در بین المللی سازی شرکت ها
عنوان فارسی |
تاثیر مشخصه های CEO در بین المللی سازی شرکت های خانوادگی |
عنوان انگلیسی |
Influence of CEO characteristics in family firms internationalization |
کلمات کلیدی : |
  خانواده؛ شرکت؛ بین المللی سازی؛ CEO |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 132 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری و توسعه فرضیات 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
این پژوهش از یک مجموعه داده پیمایشی از 187 شرکت خانوادگی اسپانیایی استفاده می کند تا مشخصاتی که می توانند بر تصمیم گیری بین المللی سازی فعالیت شرکت های خانوادگی تاثیر بگذارند را مورد مطالعه قرار دهد. براساس متغیرهای فردی و جمعیت شناختی، این مطالعه نتیجه گیری می کند که سطح تحصیلات CEO بر سطح موفقیت در توسعه بین المللی تاثیر دارد. علاوه بر آن، ظرفیت تولید منابع شرکت خانوادگی، مقاومت کمتر از جانب اعضای خانواده در برابر انجام صادرات را بوجود می آورد. علاوه بر آن، تایید می کنیم که مشخصات صنعت در فرآیندهای بین المللی سازی مهم است و اشاره می کنیم که بازار خاص، محصول/خدمات و مشخصات فنآوری خاص بر بین المللی سازی شرکت خانوادگی تاثیر دارد. برعکس انتظارات، متغیر جنسیت و درصد اعضای خانواده که بر کرسی های هیئت مدیره می نشینند، میل به صادرات را به میزان معناداری پیش بینی نمی کنند. یافته های ما بیان می کنند که رهبران شرکت های خانوادگی که به دنبال سطح بیشتر بین المللی سازی شرکت هستند، بطور جدی سطح واجد شرایط بودن CEO خود را مورد ملاحظه قرار می دهند. این نگرش ها می توانند برای قانون گذارانی که باید برنامه هایی برای پشتیبانی از بین المللی سازی فروش توسعه دهند، و همچنین مالکان و مدیران شرکت های خانوادگی که نیاز دارند به درک توانایی های CEO که ظرفیت آنها را برای بین المللی سازی فعالیت خود بهبود می بخشند، مفید باشند. مقدمه: شرکت های خانوادگی برای فعالیت در بازارهای داخلی، استفاده می شوند. اما، برای بقا در بازار رقابتی جهانی، مجبور به بین المللی شدن (یا جهانی شدن) هستند (کلاور، ریندا و کوئر، 2007؛ فرناندز و نیتو، 2005، 2006؛ گراوز و توماس، 2006، 2008؛ کونتینن و اوجالا، 2010)، که شامل گسترش فروش به فراتر از مرزهای کشوری و به مناطق و کشورهای جهانی در مکان یا بازارهای جغرافیایی مختلف می باشند (هیت، بیرمن، اوهلنبروک و شیمیزو، 2006). طبق مدل فرآیند جهانی سازی اوپسالا (Uppsala) (جانسون و واهلنه، 1977)، شرکت ها با گسترش یافتن به سمت کشورهای نزدیک از نظر جغرافیایی و فرهنگی (با مقاومت روانی کم) و قرار دادن فعالیت های خود نزدیک به محل سکونت اعضای خانواده، رشد می کنند. این شرکت بعد از کسب تجربه بین المللی به تدریج به کشورها و مناطق دورتر گسترش می یابند.
This research uses a survey dataset of 187 Spanish family firms to study the characteristics that may influence family firms in their decision of internationalize their activity. Based on individual and demographic variables, the study concludes that the CEO academic level of achievement influences the level of success in international expansion. In addition, the capacity for generating resources of the family firm provokes a lower resistance from family members to export. Moreover, we confirm that industry characteristics do matter in internationalization processes, noting that the specific market, product/ service and technology characteristics influence the family firm internationalization. Contrary to expectations, the gender variable and the percentage of family members sitting on the board do not significantly predict the propensity to export. Our findings suggest family firm leaders seeking greater levels of firm internationalization to seriously consider the qualification level of their CEO. These insights can be useful for regulators who have to develop programs for supporting sales internationalization, as well as owners and managers of family firms, who need to understand the CEO abilities that may improve their capacity to internationalize their business. Introduction: Family firms are used to operate in domestic markets. However, in order to survive in a globally competitive market, they are obliged to internationalize (Claver, Rienda, & Quer, 2007; Fernández & Nieto, 2005, 2006; Graves & Thomas, 2006, 2008; Kontinen & Ojala, 2010), which consists of expanding its sales across the borders of global regions and countries into different geographic locations or markets (Hitt, Bierman, Uhlenbruck, & Shimizu, 2006). According to the Uppsala internationalization process model (Johanson & Vahlne, 1977), firms start by expanding to geographically and culturally close countries (with low psychic distance) and locating their operations close to the residence of family members. After gaining international experience, the firm continues gradually to expand to more distant countries and regions.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.