دانلود ترجمه مقاله تحلیل SWOT بر اساس تحلیل اهمیت و عملکرد

عنوان فارسی

تحلیل SWOT بر اساس تحلیل اهمیت و عملکرد

عنوان انگلیسی

Importance-Performance Analysis based SWOT analysis

کلمات کلیدی :

  تحلیل SWOT؛ تحلیل اهمیت و عملکرد؛ نظرسنجی رضایت مشتری

درسهای مرتبط مدیریت استراتژیک
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2019 تعداد رفرنس مقاله : 47
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. چارچوب SWOT مبتنی بر IPA 4. مطالعه موردی موسسات آموزش عالی در تایلند 5. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

نتیجه گیری: این مقاله، یک تحلیل SWOT مبتنی بر IPA را ارائه داده که از تحلیل عملکرد – اهمیت استفاده می کند، این تحلیل یک روش برای سنجش رضایت مشتری با استفاده از یک سری نظرسنجی ها برای تولید سیستماتیک فاکتورهای SWOT می باشد. همانطور که در بررسی مقالات عنوان شد، این مقاله، شکاف رویکردهای تحلیل SWOT فعلی را با ارائه فاکتورهای کمی و SWOT مبتنی بر مشتری پوشانده که کمبودهای تحلیل های SWOT متداول را بهبود می بخشد. تحلیل SWOT مبتنی بر IPA بهترین استفاده را از داده های مرتبط با نظرسنجی های رضایت مشتری انجام می دهد که این داده ها عمدتا توسط سازمان جمع آوری می گردند. مراحل اصلی تحلیل SWOT مبتنی بر IPA، عبارتند از ساخت ماتریس IPA که در آن یک نظرسنجی رضایت مشتری برای محاسبه اهمیت صفات و عملکرد ویژگی ها و شناسایی فاکتورهای SWOT بر اساس ماتریس IPA مورد آنالیز قرار می گیرد. به طور خاص، نقاط قوت و ضعف از طریق یک ماتریس IPA مربوط به سازمان شناسایی می شوند. فرصت ها و تهدیدات با مقایسه ماتریس IPA سازمان با ماتریس رقبا به دست می آید. برای نشان دادن کاربرد تحلیل SWOT مبتنی بر IPA، مطالعه موردی HEIها در تایلند انجام گرفت. خروجی مطالعه موردی یعنی فاکتورهای SWOT سازمان هدف، نشان دادند که رویکرد پیشنهادی را می توان به طور عملی در شرایط جهان واقعی مورد استفاده قرار داد. همچنین، ارزیابی خروجی بر پایه توافق کارکنان با استفاده از یک تست t تک نمونه ای نشان داد که خروجی تحلیل SWOT مبتنی بر IPA دقیقا شرایط سازمان هدف را منعکس می کند. با استفاده از تحلیل SWOT مبتنی بر IPA، فاکتورهای SWOT تولید شده نه تنها در مورد اهمیت و عملکرد قابل اندازه گیری هستند بلکه بر اساس دیدگاه های مشتریان نیز معنی دار می باشند. یک فاکتور SWOT قابل اندازه گیری، سازمان را قادر می سازد تا فاکتورهای SWOT را در راستای ایجاد طرحی عملی اولویت بندی کنند که در این طرح، فاکتور SWOT مبتنی بر مشتری تضمین می کند که قابلیت های درک شده توسط سازمان توسط مشتریان شناسایی شده و ارزش گذاری می گردند. این موضوع سازمان را قادر می سازد تا یک برنامه ریزی راهبردی برای حفظ یا بهبود رضایت مشتری پیاده سازی کرده و در نتیجه، مزیت رقابتی به دست آورد. توجه داشته باشید که تحلیل SWOT مبتنی بر IPA برای جایگزین کردن تحلیل SWOT سنتی در نظر گرفته نمی شود بلکه دیدی کلی از موقعیت سازمان از سمت مشتری ارائه داده و در همین حال، تحلیل SWOT سنتی، اطلاعاتی از سمت سازمان و اطلاعاتی از فاکتورهای کلان خارجی مانند اقتصاد، سیاست، تکنولوژی و روندها ارائه می دهد. نویسندگان به سهم به سزای این پژوهش تاکید کرده و انتظار می رود که تحلیل SWOT مبتنی بر IPA قادر به ارائه اطلاعاتی جامع و مفید برای برنامه ریزی استراتژیک باشد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Conclusion: This study proposes an IPA-based SWOT analysis that adopts the Importance-Performance Analysis, a technique for measuring customers’ satisfaction from customer satisfaction surveys, to systematically generate SWOT factors. As mentioned in the literature review, this study bridges the gap of the current SWOT analysis approaches by providing both quantitative and customer customer oriented SWOT factors which improves a deficiency of traditional SWOT analysis. The IPA-based SWOT analysis also makes the best use of data from customer satisfaction surveys that the organization generally collects. The key steps of the IPA based SWOT analysis are the IPA matrix construction in which a customer satisfaction survey is analyzed to calculate the attributes’ importance and the attributes’ performance, and SWOT factors identification based on the IPA matrix. Specifically, strengths and weaknesses are identified through an IPA matrix of the organisation. Opportunities and threats are obtained by comparing the IPA matrix of an organisation with that of its competitor. To demonstrate an application of IPA-based SWOT analysis, the case study of HEIs in Thailand was conducted. The outcome of the case study, SWOT factors of target organisation, showed that the proposed approach can be used practically in a real-world situation. Also, the evaluation of the outcome on the basis of staff’s agreement using a one-sample t-test indicated that the outcome of IPA-based SWOT analysis accurately reflect the target organisation’s situation. By using IPA-based SWOT analysis, the generated SWOT factors are not only measurable regarding the importance and performance but also meaningful as they are identified based on customers’ points of view. A measurable SWOT factor enables anorganisation to prioritise SWOT factors in creating an action plan while a customer oriented SWOT factor guarantees that the capabilities perceived by an organisation are recognized and valued by the customers. This facilitates an organisation to efficiently formulate strategic planning for maintaining or enhancing customer satisfaction, thereby gaining a competitive advantage. Note that IPA-based SWOT analysis is not intended to replace the traditional SWOT analysis but rather to provide a complete view of an organisation’s situation from the customer side, while the traditional SWOT analysis provides information from the organization side and information of macro external factors such as economy, politics, technology and trends. The authors have confidence in the contribution of this work and expect that our IPA based SWOT analysis is able to provide useful and more comprehensive information for strategic planning.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله تحلیل SWOT بر اساس تحلیل اهمیت و عملکرد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi