دانلود ترجمه مقاله تحلیل SWOT مبتنی بر ANP فازی برای صنعت هواپیمایی
عنوان فارسی |
توسعه تحلیل SWOT مبتنی بر ANP فازی برای صنعت هواپیمایی در ترکیه |
عنوان انگلیسی |
Development of a fuzzy ANP based SWOT analysis for the airline industry in Turkey |
کلمات کلیدی : |
  تحلیل SWOT؛ مدیریت استراتژیک؛ منطق فازی؛ AHP فازی؛ ANP فازی؛ تصمیم گیری چند معیاری؛ صنعت هواپیمایی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2012 | تعداد رفرنس مقاله : 37 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. اطلاعات پیش زمینه درباره روش های AHP، ANP، AHP فازی، و ANP فازی 4. روش ANP فازی SWOT پیشنهادی 5. کاربرد روش ANP فازی SWOT در صنعت هواپیمایی داخلی ترکیه 6. مقایسه نتایج AHP، ANP، FAHP و FANP 7. نتیجه گیری
تحلیل نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدات (SWOT)، به میزان زیادی جهت ارزیابی استراتژی های جایگزین برای تعیین بهترین استراتژی با توجه به شرایط تجاری فعلی، استفاده می شود. هدف این مطالعه، ارائه یک مبنای کمیتی برای تعیین تحلیلی رتبه عوامل در تحلیل SWOT از طریق یک روش تصمیم گیری چندضابطه ای متداول، «فرآیند شبکه تحلیلی» (ANP)، می باشد. علت ترجیح دادن روش ANP در این مطالعه، قابلیت آن در مدل سازی وابستگی های بالقوه درون عوامل SWOT می باشد. این مطالعه، از این نظر یکتا و منحصربفرد است که از ابهام و عدم قطعیت ذاتی فرآیند تصمیم گیری انسانی بوسیله منطق فازی استفاده می کند. روش ANP فازی SWOT پیشنهادی، برای صنعت خطوط هوایی ترکیه، پیاده سازی و آزمون شد. نتایج نشان می دهند که ANP فازی SWOT، یک روش معتبر و بسیار کارآمد است که بینش های ارزشمندی برای تصمیم گیری مدیریت استراتژیک در صنعت خطوط هوایی ترکیه فراهم می کند و همچنین به عنوان یک ابزار موثر برای فرآیندهای تصمیم گیری پیچیده دیگر، قابل استفاده است.
Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats (SWOT) analysis has been widely used to evaluate alternative strategies in order to determine the best one for given business setting. This study aims at providing a quantitative basis to analytically determine the ranking of the factors in SWOT analysis via a conventional multi-criteria decision making method, Analytic Network Process (ANP). The ANP method is preferred in this study because of its capability to model potential dependencies among the SWOT factors. The study presents uniqueness in the way it incorporates inherent vagueness and uncertainty of the human decision making process by means of the fuzzy logic. The proposed SWOT fuzzy ANP methodology was implemented and tested for the Turkish airline industry. The results showed that the SWOT fuzzy ANP is a viable and highly capable methodology that provides invaluable insights for strategic management decisions in the Turkish airline industry, and can also be used as an effective tool for other complex decision making processes.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.