دانلود ترجمه مقاله بازاریابی سلامت و تغییرات رفتاری
عنوان فارسی |
بازاریابی سلامت و تغییرات رفتاری: مروری بر مقالات |
عنوان انگلیسی |
Health marketing and behavioral change: a review of the literature |
کلمات کلیدی : |
  تغییرات رفتاری؛ بازاریابی سلامت؛ سبک زندگی؛ بازاریابی اجتماعی |
درسهای مرتبط | بازاریابی سلامت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | نشریه : NCBI |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 41 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. چکیده 2. مقدمه 3. نتیجه گیری
بازاریابی سلامت، بخشی از بازاریابی اجتماعی است که از اساس ها و تکنیک های بازاریابی تجاری، برای تاثیر گذاری بر مخاطبان هدف استفاده می کند تا به صورت داوطلبانه، اشخاص، رفتارهایی را برای منفعت خود، گروه یا برای اجتماع، به صورت کلی، قبول، رد، اصلاح یا منع کنند [1]. علاوه بر آن، فرض می شود که بازاریابی اجتماعی، مفهومی جدید نیست، حتی قبل از بازاریابی تجاری، اتفاق افتاده است. در ایالت متحده آمریکا اگر برای بازاریابی تجاری، شروعی پیرامون سال 1900 در نظر بگیریم [2]، اساس های بازاریابی اجتماعی، از نیمه دوم سده نوزدهم، پدیدار شدند (برای مثال در قانون منبع برده داری در سال 1862، در حق رأی زمان و قانون منع کار کودکان در سال 1869) [3]. مفهوم بازاریابی اجتماعی، برای بار اول، در مقالات دانشگاهی، توسط فیلیپ کتلر و جرارد زاتسمن در ژورنال بازاریابی معرفی شد. بازاریابی اجتماعی، استفاده از تکنیک ها و اساس های بازاریابی را برای شناسایی یک مسئله، ایده یا رفتار اجتماعی توصیف می کند [4]. در سال های اخیر، توجه به بازاریابی اجتماعی، با توجهی خاص ، به مسائل اجتماعی مرتبط به سلامت عمومی، جلوگیری، محیط زیست، رفاه و توسعه جامعه، افزایش پیدا کرده است [3]. هم چنین مکفادین و همکاران او عنوان داشته اند که بازاریابی اجتماعی، ابزارهای لازم، برای پرداختن به این مسائل را از طریق تاثیرگذاری بر اشخاص، با هدف اتخاذ رفتارهای جدید و سبک زندگی سالم تر، فراهم می آورند [5] (برای مثال، بازاریابان اجتماعی، هدف اصلی تاثیرگذاری بر رفتار اشخاص داوطلب، در زمینه کاهش چاقی، توقف در سیگار کسیدن، تشویق برای قدم زدن، دوچرخه سواری در ایالت متحده را در برنامه داشته و در آفریقا، تمرکز بر حل کردن مسائل جدی مرتبط با سلامت است، همانند جلوگیری از مالاریا، از بین بردن بیماری فلج اطفال، کاهش دادن مرگ و میر نوزادان، توقف شیوع HIV/AIDS بوده است). در همین زمان، بازاریابی اجتماعی می تواند بر رفتار اشخاصی تاثیر بگذارد که درباره سیاست های اجتماعی، تصمیم گیری می کنند و هم چنین اشخاصی که به گروه های مختلف مدنظر تعلق دارند. این تاثیرات، تاثیراتی مثبت در تغییرات اجتماعی می شود (شامل قانون، سیاست اجتماعی، مشارکت در جامعه، مواد تحصیلی، اقدامات کسب و کار و ...) [3]. راب داناوُن و نادین هندلی عنوان داشته اند که اثرگذاری بر رفتار اشخاص، توان تعیین تغییر رفتار افرادی را دارد که می توانند رفتارهای دیگر را تسهیل کرده و ممکن است درباره سیاست های بنیادی و تغییرات قانون گذاری، در ساختار اجتماعی، توضیحاتی را ارائه کند.
Health marketing is the component of Social Marketing which uses commercial marketing principles and techniques to influence a target audience, so as, on a voluntary basis, individuals may accept, reject, modify or abandon a behavior for their own benefit, groups or for society as a whole [1]. Moreover, it is assumed that social marketing is not a new concept, it even ocurred before commercial marketing. In U.S.A., if for commercial marketing, its beginnings are considered to be around 1900 [2], the social marketing principles have come forward since the second half of the 19th century, as for example, in the abolition of slavery in 1862, then in the right of women's suffrage and the abolition of child labor in 1869 [3]. The concept of social marketing has been introduced for the first time, in the academic literature, by Philip Kotler and Gerald Zaltman, in Journal of Marketing. Social Marketing describes ʺ use marketing principles and techniques to identify a social issue, idea or behavior" [4]. In recent years, the interest in social marketing has increased, with a special interest in social issues related to public health, prevention, environment, community development and welfare [3]. Also, MacFadyen and collaborators state that social marketing provides the necessary tools to address these problems by influencing individuals with the purpose of adopting new behaviors and healthier lifestyles [5]. For instance, social marketers had as main objective in U.S.A. influencing the behavior of volunteer individuals in relation to reducing obesity, smoking cessation, encouraging walking, cycling and in Africa, the focus moved to solving some major health problems, such as the prevention of malaria, poliomyelitis eradication, decreasing infant mortality, stopping the spread of HIV/AIDS. At the same time, social marketing can influence the behavior of those who decide public policies and of those belonging to various interest groups, with positive effects in social change, including law, public policy, and community involvement, educational curriculum, business practices, and others [3]. Rob Donovan and Nadine Henley mention the fact that influencing individual behavior has the power to determine a behavior change of those people who can facilitate other behaviors and can may elaborate on institutional policies and legislative changes in the social structure [6].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.