دانلود ترجمه مقاله بهبود سلامت از طریق بازاریابی سلامت
عنوان فارسی |
بهبود سلامت از طریق بازاریابی سلامت |
عنوان انگلیسی |
Improving Health Through Health Marketing |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی؛ کسب و کار؛ بازاریابی تجاری؛ مصرف کننده |
درسهای مرتبط | بازاریابی سلامت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 3 | نشریه : NCBI |
سال انتشار : 2006 | تعداد رفرنس مقاله : 2 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. تعریف بازاریابی سلامت 2. ارتقای سلامتی از طریق بازاریابی سلامت 3. نتیجه گیری
تعریف بازاریابی سلامت: هنگام بررسی و ارزیابی بهترین روش های دستیابی به سلامت عمومی و بهینه، اصول بازاریابی تجاری منبعی است که کمتر استفاده شده است. به عقیده انجمن بازاریابی آمریکا (1)، بازاریابی شامل «ایجاد، ارتباطات، و تحویل ارزش به مشتریان است و برای مدیریت ارتباط با مشتری به نحوی است که به نفع سازمان و ذینفعانش باشد» (همراه با تاکید). «مراکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) این تعریف را با تعریف بازاریابی سلامت به صورت «خلق، اطلاع رسانی و تحویل اطلاعات سلامت و مداخلات با استفاده از استراتژی های مشتری محور و علم محور، برای حمایت و ارتقای سلامت همه جمعیت ها»، تطبیق داده است. با اینکه هدف نهایی بازاریابی تجاری، منفعت رساندن به «فروشندگان» محصول و سهامداران است، اما هدف نهایی بازاریابی سلامت، مزیت رساندن به «مصرف کنندگان» محصول و عموم مردم است. علم و شیوه اجرای بازاریابی سلامت، از چندین رشته و مدل مرتبط و اغلب با هم مشترک، بهره می گیرد. پژوهش بازار، استراتژی بازاریابی و روابط عمومی، یک رویکرد مبتنی بر مشتری و تاکید بر برنامه ریزی استراتژیک را ممکن می سازد. اطلاع رسانی سلامت، اطلاع رسانی ریسک و ارتقای سلامت، یک مبنای نظری و عملی برای توسعه، طراحی و تحویل پیام، فراهم می سازد. همچنین بازاریابی سلامت از چندین اصول گسترده مانند مدیریت رابطه؛ بازاریابی اجتماعی؛ اطلاع رسانی کلی و سخنرانی؛ طراحی دستورالعمل؛ جامعه شناسی و روانشناسی و ایجاد محصولات چندرسانه ای صوتی و تصویری، و غیره، بهره می گیرد. تقریباً همه اصول بازاریابی سلامت ذکر شده بر اهمیت اساسی مشارکت مخاطب، زیبایی خلاقیتی و ارزیابی رسمی گسترده، تاکید دارند.
Defining Health Marketing: As we grapple with ways to best reach the public and improve health, principles of commercial marketing are an underused resource. According to the American Marketing Association (1), marketing involves "creating, communicating, and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that benefit the organization and its stakeholders" (emphasis added). The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) has adapted this definition by defining health marketing as "creating, communicating, and delivering health information and interventions using consumer-centered and science-based strategies to protect and promote the health of diverse populations." Health marketing uses the science and strategies of commercial marketing to promote its products, namely, evidence-based health information and interventions. Although the ultimate goal of commercial marketing is to benefit the product "sellers" and shareholders, the ultimate goal of health marketing is to benefit the product "consumers" and the public. The science and practice of health marketing draws heavily from several related and often overlapping disciplines and models. Market research, marketing strategy, and public relations allow for a customer-focused approach and an emphasis on strategic planning and dissemination. Health communication, risk communication, and health promotion provide a theoretical and practical basis for message development, design, and delivery. Health marketing also draws on such diverse disciplines as relationship management; social marketing; mass and speech communication; public affairs and journalism; health education; instructional design; sociology and psychology; and the creation of audio, video, and multimedia products, among others. Almost all of the aforementioned health marketing foundations emphasize the fundamental importance of audience engagement, a creative aesthetic, and extensive formative evaluation.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.