دانلود ترجمه مقاله آیا بازاریابی چندسطحی مکمل های غذایی، عملی قانونی است؟

عنوان فارسی

آیا بازاریابی چندسطحی مکمل های غذایی، عملی قانونی و اخلاقی است؟

عنوان انگلیسی

Is multi-level marketing of nutrition supplements a legal and an ethical practice?

کلمات کلیدی :

  بازاریابی چندسطحی؛ مکمل های غذایی؛ اخلاق؛ اصول

درسهای مرتبط مدیریت بازاریابی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2018 تعداد رفرنس مقاله : 30
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. آیا بازاریابی چندسطحی، عملی قاونی است؟ 3. آیا شرکت های Herbalife و Usana، طرح های هرمی هستند؟ 4. استدلال اخلاقی در برابر بازاریابی چندسطحی در محصولات غذایی 5. چرا مکمل های غذایی علیرغم ریسک های بالقوه و اثربخشی اثبات نشده مکرری که دارند هنوز هم به طور گشترده در سراسر جهان استفاده می شوند؟ 6. آیا پزشکان و متخصصین مراقبت از سلامت باید محصولات مکمل غذایی MLM را به بیماران خود عرضه کنند؟ 7. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

پیشینه: بازاریابی چند سطحی (MLM) محصولات غذایی رشد چشمگیری در طی دهه های اخیر تجربه کرده است. ولنس دومین جایگاه محبوب در صنعت بازاریابی چند سطحی را داشته و 35 درصد فروش را در میان همه محصولات در سال 2016 به خود اختصاص داده است. این دسته شامل مکمل های رژیمی، محصولات مدیریت وزن و محصولات تغذیه ورزشی می باشد. هدف از این مطالعه آنالیز قانونی و اخلاقی بودن این شیوه بازاریابی می باشد. آنالیزی از اطلاعات مستند موجود درباره ابعاد قانونی کسب و کار بازاریابی چندسطحی انجام شده است. نتایج: استدلال ما بر این است که در حالی که بازاریابی چند سطحی یک مدل کسب و کار بحث برانگیز می باشد، اما از دیدگاه قانونی یک نوع بازاریابی کلاه بردارانه به شمار نمی رود. با این حال، این شیوه یک استراتژی غیراخلاقی بوده که همه اصول نیکوکاری، غیر تبه کارانه و خودمختاری را نقص می کند. این شیوه بازاریابی در معرض کلاهبرداری های اقتصادی احتمالی قرار دارد و آسیب بالقوه این محصولات می تواند به واسطه ی اثربخشی اثبات نشده، الزامات تغذیه ای روزانه مازاد و سمیت بالقوه ایجاد شود. فروش مکمل های رژیمی و تغذیه ای توسط پزشکان و متخصصان تغذیه باعث ایجاد منافعی برای آن ها شده که می تواند تعهد اولیه پزشکان را در زمینه ی در نظر گرفتن منافع بیماران قبل از منافع خود به خطر اندازد. نتیجه گیری: با توجه به این که بازاریابی چند سطحی مکمل های رژیمی و دیگر محصولات غذایی یک استراتژی کسب و کار قانونی می باشد، اما به صراحت بیان می کنیم که این کار یک عمل غیراخلاقی است. بازاریابی چندسطحی محصولاتی را به عنوان محصولات دارای ارزش تغذیه ای به عنوان دارو به مردم معرفی می کند که ممکن است انجام این کار صحیح نباشد و خودتجویزی این مواد نیز در برخی شرایط نادرست خواهد بود.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Background: Multi-level marketing (MLM) of nutrition products has experienced dramatic growth in recent decades. ‘Wellness’ is the second most popular niche in the MLM industry and represents 35% of sales among all the products in 2016. This category includes dietary supplements, weight management and sports nutrition products. The aim of this paper is to analyse whether this practice is legal and ethical. Methods: An analysis of available documentary information about the legal aspects of Multi-level marketing business was performed. Ethical reflexion was based on the “principlism” approach. Results: We argue that, while being a controversial business model, MLM is not fraudulent from a legal point of view. However, it is an unethical strategy obviating all the principles of beneficence, nonmaleficence and autonomy. What is at stake is the possible economic scam and the potential harm those products could cause due to unproven efficacy, exceeding daily nutrient requirements and potential toxicity. The sale of dietary and nutrition supplements products by physicians and dieticians presents a conflict of interests that can undermine the primary obligation of physicians to serve the interests of their patients before their own. Conclusion: While considering that MLM of dietary supplements and other nutrition products are a legal business strategy, we affirm that it is an unethical practice. MLM products that have nutritional value or promoted as remedies may be unnecessary and intended for conditions that are unsuitable for self-prescription as well.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله آیا بازاریابی چندسطحی مکمل های غذایی، عملی قانونی است؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دو =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi