دانلود ترجمه مقاله نقش شبکه توزیع کننده در حفظ مسائل اخلاقی بازاریابی چندسطحی
عنوان فارسی |
نقش شبکه توزیع کننده در حفظ مسائل قانونی و اخلاقی شرکت های بازاریابی چندسطحی |
عنوان انگلیسی |
The Role of the Distributor Network in the Persistence of Legal and Ethical Problems of Multi-level Marketing Companies |
کلمات کلیدی : |
  اخلاق شرکتی؛ رفتار غیرقانونی؛ بازاریابی چندسطحی؛ رفتار غیراخلاقی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 108 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مسائل قانونی و اخلاقی در شرکت های بازاریابی چندسطحی و معیارهای موجود برای برخورد با آنها 3. درک نحوه عملکرد شرکت های بازاریابی چندسطحی: مدلی عمومی و مدلی تعمیم یافته 4. چرا مسائل قانونی و اخلاقی علیرغم اقدامات بازدارنده همچنان وجود دارند 5. بازتاب در اقدامات اضافی 6. نتیجه گیری
شرکت های بازاریابی چند سطحی (MLMs) مانند اَموِی، هربالایف یا تاپرور با اکثر شرکت های دیگر تفاوت هایی دارند. این شرکت ها محصولات و خدمات خود را با استفاده از توزیع کننده های خود اشتغال که معمولا در خانه کار می کنند، به بازار فروش می رسانند، فروش محصولات به مشتریان نهایی و استخدام، انگیزه دادن و آموزش به توزیع کنندگان جدید برای انجام این کار را نیز بر عهده دارند. اگرچه به نظر می رسد که رشد صنعت باعث جذابیت شرکت های بازاریابی چند سطحی شده است، اما صنعت در حال حاضر با چندین مشکل قانونی و اخلاقی در این رابطه روبرو شده است. در این مقاله، ما بر روی این مشکلات متمرکز شده ایم و استدلال ما بر این است که یک مدل شرکت بازاریابی چندسطحی ممکن است به ما در درک نحوه تداوم چنین مشکلاتی، علیرغم انجام اقدامات مقابله جویانه، کمک کند، با توضیح نحوه ارتباط این مشکلات با هم، اغلب مشخصه ی شرکت های بازاریابی چند سطحی یعنی شبکه توزیع نادیده گرفته شده، بنابراین ما درک گسترده ای از (a) نحوه ی کار شرکت های بازاریابی چند سطحی ، (b) منابع مشکلات قانونی و اخلاقی آن ها و (c) دلیل کافی نبودن اقدامات و پیشنهادات مقابله جویانه در زمینه رفع مشکلات موجود، را ارائه می دهیم. علاوه بر این، بر اساس درک گسترده ما از شرکت های بازاریابی چند سطحی و مشکلات این شرکت ها، برخی اقدامات مقابله جویانه دیگر را نیز در این زمینه پیشنهاد می کنیم.
Multi-level marketing companies (MLMs) such as Amway, Herbalife, or Tupperware differ from most other companies. They market their products and services by means of self-employed distributors who typically work from home, sell products to end consumers, and recruit, motivate, and educate new distributors to do the same. Although the industry’s growth seems to illustrate the attractiveness of MLMs, the industry has been facing several legal and ethical problems. In this paper, we focus on these problems and argue that an extended MLM model may help us to understand why such problems continue to occur, despite the countermeasures that have been implemented. By explicating how problems relate to a specific but often overlooked characteristic of MLMs, i.e., the so-called distributor network, we provide an extended understanding of (a) MLMs’ mode of operation, (b) the sources of their legal and ethical problems, and (c) the reason that currently implemented and suggested countermeasures may not suffice. Moreover, based on our extended understanding of MLMs and their problems, we propose additional countermeasures.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.