دانلود ترجمه مقاله شبکه سازی سلامت: بازاریابی چندسطحی محصولات سلامت
عنوان فارسی |
شبکه سازی سلامت: بازاریابی چندسطحی محصولات سلامت در غنا |
عنوان انگلیسی |
Networking health: multi-level marketing of health products in Ghana |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی چندسطحی؛ نئولیبرالیسم؛ جنوب جهانی؛ اقتصاد غیررسمی؛ تخصص سلامت عارضی |
درسهای مرتبط | بازاریابی چندسطحی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 41 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. دیدگاه های بازاریابی چندسطحی 3. ارتباط بازاریابی چندسطحی با دانش سلامت عارضی 4. مکمل های غذایی به عنوان دارو 5. بازاریابان چندسطحی به عنوان توزیع کنندگان تخصص سلامت فراملی 6. نتیجه گیری
بازاریابی چندسطحی (MLM)، یک مدل کسب و کار است که در آن به توزیع کننده های محصول براساس ثبت نام کردن توزیع کنندگان بیشتر و همچنین براساس فروش محصولات، دستمزد داده می شوند. در دهه های اخیر، این نوع بازاریابی رشد هنگفتی بخصوص در به اصطلاح جنوب جهانی تجربه کرده است. این مقاله استنباط می کند که موفقیت جهانی MLM بخاطر مشارکت آن در بازارهای سلامت و بهداشت محلی است. درحالی که MLM هدف تعدادی انتقاد قرار گرفته، اما تعداد معدودی ادعاهای بهداشتی صریح توزیع کنندگان MLM را تحلیل کرده اند. اکثریت محصولات توزیع شده از طریق MLM، محصولات بهداشتی، که به عنوان فراهم کننده مزیت های سلامتی متحول کننده، ارائه می شوند. براساس مصاحبه های انجام شده با توزیع کنندگان MLM در غنا، اما تمرکز بر تجربیات یکی از زنان، این مقاله نشان می دهد که شرکت های MLM، کاملاً از خواسته مردم غنا برای رسیدن به سلامت و بهداشت، آگاه هستند، بنابراین برای توزیع کنندگان مواد بهداشتی و آرایشی فراهم می کنند تا به متخصصان سلامت غیررسمی، تبدیل شوند، و در نتیجه به توزیع کنندگان خود اجازه می دهند محصولاتشان را به عنوان دارو بفروشند و بنابراین، MLM به مسیری به سمت سلیقه طبقه متوسط، تبدیل می شود. توزیع کنندگان غنایی، محصولات MLM را به عنوان محصولات قوی از نظر پزشکی تبلیغ می کنند و توزیع این محصولات به عنوان راهی برای رسیدن به سود و پول محسوب می شود. در نتیجه، افرادی که به دنبال سلامت هستند، به قسمتی از شکل های فراهم کردن محصولات پزشکی براساس بهره برداری از روابط فردی، که از لحاظ اخلاقی مورد انتقاد می باشد، تبدیل می شوند. بنابراین، موفقیت MLM گویای آن است که صنعت بهداشت و سلامت، در پیشگاه کسب ارزش شرکت های فراملی از اقتصاد غیررسمی است که از ویژگی های بازارهای سلامت برای تبدیل کردن روابط فردی به پول، بهره برداری می کند.
Multi-level marketing (MLM0), a business model in which product distributors are compensated for enrolling further distributors as well as for selling products, has experienced dramatic growth in recent decades, especially in the so-called global South. This paper argues that the global success of MLM is due to its involvement in local health markets. While MLM has been subject to a number of critiques, few have analyzed the explicit health claims of MLM distributors. The majority of the products distributed through MLM are health products, which are presented as offering transformative health benefits. Based on interviews with MLM distributors in Ghana, but focusing on the experiences of one woman, this paper shows that MLM companies become intimately entwined with Ghanaian quests for health by providing their distributors with the materials to become informal health experts, allowing their distributors to present their products as medicines, and presenting MLM as an avenue to middle class cosmopolitanism. Ghanaian distributors promote MLM products as medically powerful, and the distribution of these products as an avenue to status and profit. As a result, individuals seeking health become a part of ethically questionable forms of medical provision based on the exploitation of personal relationships. The success of MLM therefore suggests that the health industry is at the forefront of transnational corporations’ extraction of value from informal economies, drawing on features of health markets to monetize personal relationships.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.