دانلود ترجمه مقاله پتانسیل های سود در شرکت های بازاریابی چندسطحی
عنوان فارسی |
پتانسیل های سود در شرکت های بازاریابی چندسطحی |
عنوان انگلیسی |
Earning potential in multilevel marketing enterprises |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی چندسطحی؛ طرح های جبران خسارت؛ شبکه جهان کوچک؛ توزیع پارتو |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2008 | تعداد رفرنس مقاله : 24 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدل پویای بازاریابی چندسطحی 3. نتایج و بررسی ها 4. خلاصه
چکیده – تنظیم کننده های دولتی و شهروندان، شرکت های بازاریابی چندسطحی (MLM) را به دلیل همگرایی عملکردی نزدیک آنها به طرح های هرمی شدیداً تحت نظر دارند. ما در این مقاله دو نوع از معماری شبکه های بازاریابی چندسطحی (تک سطحی و دو سطحی) را از نظر رفتار رشد و پتانسیل سود در میان اعضا مورد آنالیز و بررسی قرار داده ایم. ما نشان داده ایم که رشد شبکه پس از رسیدن به یک آستانه خاص، برخلاف ادعای رشد نامحدود بیان شده توسط مدیران MLM، کاهش می یابد. ما همچنین دریافته ایم که پتانسیل سود در بازاریابی دوسطحی از قانون 80-20 پارتو تبعیت می کند، و حاکی از فرصت کسب درآمدی است که در برابر اعضای جدید قرار دارد. از سوی دیگر، بازاریابی دوسطحی، توزیع سود پارتو را نشان نداده و پتانسیل سود، مستقل از موقعیت اعضا در شبکه است. نتایج تحلیلی ما با داده های میدانی به دست آمده از بازاریابی چندسطحی واقعی در فیلیپین تطابق دارند. آنالیزهای ما کاملا تایید شده و می توان روی معماری های بازاریابی چندسطحی دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.
Government regulators and other concerned citizens warily view multilevel marketing enterprises (MLM) because of their close operational resemblance to exploitative pyramid schemes. We analyze two types of MLM network architectures — the unilevel and binary, in terms of growth behavior and earning potential among members. We show that network growth decelerates after reaching a size threshold, contrary to claims of unrestricted growth by MLM recruiters. We have also found that the earning potential in binary MLM’s obey the Pareto “80–20” rule, implying an earning opportunity that is strongly biased against the most recent members. On the other hand, unilevel MLM’s do not exhibit the Pareto earning distribution and earning potential is independent of member position in the network. Our analytical results agree well with field data taken from real-world MLM’s in the Philippines. Our analysis is generally valid and can be applied to other MLM architectures.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.