دانلود ترجمه مقاله مدل رشد دندریتیک در بازاریابی چند سطحی
عنوان فارسی |
مدل رشد دندریتیک در بازاریابی چند سطحی |
عنوان انگلیسی |
Dendritic growth model of multilevel marketing |
کلمات کلیدی : |
  شبکه های دندریتیک؛ بازاریابی چند سطحی؛ عامل تعادلی؛ اصل پارتو |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 21 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 21 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج و بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
چکیده – رشد شبکه دندریتیک الهام گرفته از مدل های بیولوژیکی به منظور مدل سازی ارتباطات در حال رشد شرکت های دارای بازاریابی های چندسطحی (MLM) مورد استفاده قرار می گیرد. با شروع از عواملی در موقعیت های تصادفی مکانی، شبکه ای با مینیمم سازی تابع هزینه فاصله کنترل شده با یک پارامتر تشکیل شده و با عنوان فاکتور متعادل کننده bf نامیده شده که مسیر هزینه های طولی مربوط به ارتباطات را توزین می کند. این پارادیم با داده های عضویت MLM واقعی مقایسه شده و در زمینه اتخاذ آماری توزیع عضویت بهتر از فرآیندهای متعادل سازی تحلیلی و توزینی مبتنی بر عامل قبلی عمل کرده است. علاوه بر این، استاتیک های تحلیلی شناخته شده از MLM های بررسی شده قبلی را پوشش داده است، به طور خاص: (i) یک توزیع عضویت مشخص شده با سطوح پیک که نشان دهنده رشد محدود است، و (ii) توزیع درآمد مطابق با اصل 80-20 پارتو. انواع گسترده از توزیع های درآمدی از حالت یکنواخت تا پارتو تا یک نوع از اصطلاح "برنده همه چیز را می برد" نیز با bf مختلفی اصلاح شده است. نهایتاً، پایداری پارادیم رشد دندریتیکی در حذف تصادفی عامل بررسی شده و مفاهیم آن در توزیع درآمد MLM مورد بحث قرار گرفته است.
Biologically inspired dendritic network growth is utilized to model the evolving connections of a multilevel marketing (MLM) enterprise. Starting from agents at random spatial locations, a network is formed by minimizing a distance cost function controlled by a parameter, termed the balancing factor bf, that weighs the wiring and the path length costs of connection. The paradigm is compared to an actual MLM membership data and is shown to be successful in statistically capturing the membership distribution, better than the previously reported agent based preferential attachment or analytic branching process models. Moreover, it recovers the known empirical statistics of previously studied MLM, specifically: (i) a membership distribution characterized by the existence of peak levels indicating limited growth, and (ii) an income distribution obeying the 80-20 Pareto principle. Extensive types of income distributions from uniform to Pareto to a “winner-take-all” kind are also modeled by varying bf. Finally, the robustness of our dendritic growth paradigm to random agent removals is explored and its implications to MLM income distributions are discussed.
بازاریابی چندسطحی چیست؟
بازاریابی چندسطحی (Multi-level marketing)، یک استراتژی است که برخی از شرکت های فروش مستقیم از آن برای تشویق توزیع کنندگان فعلی شان برای به کارگیری توزیع کنندگان جدید با پرداخت درصدی از فروش توزیع کنندگان ثانویه به اولیه استفاده می کنند. توزیع کنندگان ثاونیه عمدتا به عنوان زیرمجموعه ها شناخته می شوند. همه توزیع کنندگان نیز از سود فروش مستقیم به مشتریان بهره مند می شوند. شرکت اموی (Amway) نمونه شناخته شده ای از شرکت های فروش مستقیم است که از این نوع بازاریابی استفاده می کند.
بازاریابی چندسطحی، یک استراتژی کسب و کار قانونی است، هر چند بحث های زیادی در پی آن وجود داشته است. یکی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد طرح های هرمی است که در آنها، افراد زیرمجموعه مجبور به پرداخت پول به افراد بالادستی هستند و در این شرکت ها به افراد عنوان می کنند که در یک سیستم بازاریابی کاملا قانونی مشارکت دارند. طرح های هرمی غالبا به جای فروش کالا، روی جمع آوری زیرمجموعه های بزرگ تر تمرکز دارند؛ این موضوع یکی از راه هایی است که می توان اینگونه طرح ها را شناسایی کرد.
مشروعیت بازاریابی چندسطحی
مساله تعیین مشروعیت یک شرکت بازاریابی چندسطحی در این است که آیا این محصولات در درجه اول به مصرف کننده نهایی فروخته می شوند یا زیرمجموعه هایی باید برای فروش این کالاها به کار گرفته شوند. اگر حالت اول باشد، این شرکت یک بازاریابی چندسطحی قانونی است. اگر حالت دوم باشد، می توان گفت که یک طرح هرمی در این شرکت انجام می گیرد که غیرقانونی است. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به مدت چندین دهه اقدامات این شرکت ها را بررسی کرده و متوجه نقض هایی در آنها شده است.
با توجه به اطلاعات موجود، حدود 90 میلیون نفر در سراسر جهان در این شرکت ها فعال بودند و در عین حال، تعداد نسبتا کمی از آنها درآمد معقولی از این کار داشتند. در بیشتر موارد نیز مشخصه های طرح های هرمی مشهود بود.