دانلود پروپوزال ارزیابی نقش مولفه های مدیریت استراتژیک و CSR در بهبود عملکرد شرکت

عنوان فارسی

ارزیابی نقش مولفه های مدیریت استراتژیک و مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در بهبود عملکرد شرکت

عنوان انگلیسی

Evaluating the role of strategic management components and corporate social responsibility (CSR) in improving firm performance

رشته مرتبط

  مدیریت استراتژیک

درسهای مرتبط روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است سال تهیه : 1403
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟

سفارش پاورپوینت این پروپوزال

قیمت دانلود :
106,800 تومان
فهرست مطالب

1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی

سفارش پروپوزال
شرح موضوع

این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید. این پروپوزال دارای مدل مفهومی نیز می باشد و همچنین برای نگارش این پروپوزال از یک مقاله بیس مربوط به سال 2021 استفاده شده است.

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، موضوعی است که «در زمان حاضر، نه تنها در سطح جهانی، بلکه به طور مشخص، از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است». دلایل این علاقه فعلی در سراسر جهان را می توان به جهانی شدن و تأثیرات آن بر نقش شرکت ها در جامعه نسبت داد که به موجب آن مفاهیمی مانند «تجارت عادلانه»، «برخورد برابر»، «تولید دوستدار محیط زیست» و «مصرف سبز» در ارزش های شرکت، ادغام شده اند. نیروهای محرک این تحول مهم، آرمان های در حال تغییر جوامع هستند که توسط مصرف کنندگان و سرمایه گذاران آگاه تری که با پیشرفت در فناوری های اطلاعات و ارتباطات توانمند شده و بواسطه چشم انداز بلند مدت اعمال شده اند.

مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)، مانند آفتاب پرست است که با توجه به زمینه ای که در آن قرار دارد، رنگ خود را تغییر می دهد. در اقتصاد توسعه یافته، شکل پایداری و یا بشردوستی به خود می گیرد، در حالی که در اقتصادهای نوظهور، به زبان CSR مذهبی، سیاسی و یا اجباری صحبت می کند.

ارتباط بین مدیریت استراتژیک و CSR توسط دانشمندان مختلف مدیریت به طور متفاوتی مورد بررسی و تعریف قرار گرفته است. مدیریت استراتژیک که به عنوان فرآیند پویای تدوین، اجرا، ارزیابی و کنترل استراتژی ‌ها برای تحقق هدف استراتژیک شرکت تعریف شده است، فرآیندی پویا می باشد و CSR به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری مدیریت استراتژیک، یک موضوع بسیار معاصر است که پس از سال 2000 با آن ارتباط یافته است.

این پروپوزال برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و برای رشته حسابداری نیز می تواند مفید باشد. همچنین تمامی ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی در این محصول رعایت شده اند. این ساختارها شامل بیان مساله، ضرورت انجام تحقیق، اهداف، فرضیات، پیشینه تحقیق، روش تحقیق و … هستند که مطمئنا مطالعه آنها می تواند به دانشجویان در آشنایی بیشتر با روش پروپوزال نویسی کمک کند. لازم به ذکر است که مطالعه چندین نمونه پروپوزال مشابه می تواند موضوعات جدیدی را در ذهن دانشجویان و پژوهشگران تداعی نماید.

با توجه به اینکه هدف اصلی این تحقیق بررسی اثر مسئولیت اجتماعی شرکت و مدیریت استراتژیک بر عملکرد شرکت می باشد، از این رو روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، طرح تحقیق پیمایشی با رویکرد کمی است. در این پژوهش از رویکرد کمی استفاده می شود زیرا داده های جمع آوری شده با استفاده از پرسشنامه از پاسخ دهندگان به راحتی با استفاده از ابزارهای آماری استاندارد را می توان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس مربوط به آن قرار داده شده است:

مدیریت استراتژیک، مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد شرکت

یک سازمان باید به فکر چیزی بیش از سود باشد؛ همچنین باید به منافع اجتماعی و رفاه جامعه پیرامون توجه داشته باشد. به منظور اطمینان از اینکه رفاه جامعه همیشه تحت تدابیر حفاظتی قرار دارد، دولت در بخش تجاری، تاکید بیشتری بر مسئولیت اجتماعی شرکت دارد. مسئولیت اجتماعی خوب در یک شرکت تنها در رابطه با مدیریت استراتژیک امکان پذیر است.

امروزه سازمان ها دائماً به دنبال راه هایی برای به دست آوردن مزیت رقابتی برای سازگاری با محیط های متغیر هستند. بازار داخلی نیز بواسطه استانداردسازی بازار و بهبود سیستم قانونی که کسب ‌و کارها را ترغیب می ‌کند تا یک مدل مسئولیت اجتماعی شرکتی استراتژیک را برای حفظ رقابت داخلی و جهانی اتخاذ کنند، در وضعیت توسعه و بهبود مستمر قرار دارد. بنابراین، کسب و کارها باید یک استراتژی برای مسئولیت اجتماعی شرکت ایجاد کنند. در حال حاضر، مسئولیت اجتماعی شرکت یک رویه استاندارد برای اکثریت شرکت های تجاری به شمار می آید. شرکتی که دارای مسئولیت اجتماعی است، می تواند با ایجاد یک مبنای تجاری پایدار، به راحتی اعتماد کارکنان، مشتریان و شهروندان خود را جلب کند. به نوبه خود، افزایش اعتماد محیطی تقویت می شود و توسط آن کسب و کارها می توانند گسترش یافته و بر روی نوآوری های جدید سرمایه گذاری کنند. در سال ‌های اخیر، موضوع پایداری زیست ‌محیطی در دستور کار شرکت ‌ها قرار گرفته است و کسب ‌و کارها باید علاوه بر نیاز به رعایت مقررات زیست ‌محیطی، با خواسته ‌های اضافی ذینفعان و اجتماع نیز سروکار داشته باشند. از شرکت ها خواسته شده تا به منظور تضمین حفاظت از رفاه جامعه، در خط مقدم و هماهنگ با دولت باشند. مسئولیت اجتماعی شرکتی عموماً با هدف افزایش رفاه جامعه، به مشارکت یا همکاری بخش خصوصی در جامعه اشاره دارد. شرکت ها معمولاً به رشد آموزشی، سلامت، زیست محیطی و اقتصادی کمک می کنند.

مدیریت استراتژیک، فرآیند ارزیابی، توسعه و اجرای استراتژی ها برای حفظ یا ارتقای مزیت رقابتی می باشد. از منظر مدیریت استراتژیک، شرکت ها می توانند برای کمک به شکوفایی، نقاط قوت اصلی خود را از طریق ابتکارات مسئولیت اجتماعی داخلی شرکت ها بررسی کنند. مسئولیت اجتماعی استراتژیک شرکت برای پرداختن به زنجیره ارزش و پیامدهای زیست محیطی یک شرکت، مورد نیاز است. ما ملاحظه نمودیم که مسئولیت اجتماعی مؤثر شرکت، مسیر شکل ‌گیری روابط بین کسب ‌و کارها و جوامع را هموار می ‌کند و این امر دارای سود متقابل است. مسئولیت اجتماعی شرکت با شیوه ‌های مدیریت استراتژیک، مرتبط است، زیرا سبکی از مدیریت به شمار می آید که در آن شرکت ‌ها جنبه ‌های اخلاقی عملیات خود را به نفع شرکت و عموم مطرح می نمایند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اجرای برنامه های مسئولیت اجتماعی شرکت ها با برنامه مدیریت استراتژیک، علی الخصوص برنامه ریزی برای تعیین اهداف، استراتژی های دستیابی به این اهداف و جدول زمانی برای تخصیص منابع مالی، مادی و انسانی آغاز می شود.


دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پروپوزال ارزیابی نقش مولفه های مدیریت استراتژیک و CSR در بهبود عملکرد شرکت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 7 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi