رشته مدیریت آموزشی

نمونه پروپوزال تکمیل شده رشته مدیریت آموزشی

در این صفحه می توانید لیستی از نمونه پروپوزال های تکمیل شده و آماده مناسب پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و درس روش تحقیق مربوط به موضوع مدیریت آموزشی را مشاهده نمایید. فایل تکمیل شده این پروپوزال ها که تمامی ساختارهای پروپوزال نویسی نیز در آنها رعایت شده است را می توانید برای درس روش تحقیق، استفاده نمایید. مطالعه این نمونه های آماده می تواند بهترین روش آشنایی با این ساختارها باشد.

مدیریت آموزشی رشته ای است که هدف آن، تقویت عملکرد مدارس و مؤسسات آموزشی در یک کشور معین از طریق به کارگیری فنون، ابزار و دانش می باشد. از این لحاظ یک نوع مدیریت است که سعی می کند تا فرآیند آموزشی را به عنوان یک کلیت سازمان یافته و سیستماتیک، در نظر بگیرد. بدین ترتیب می توان مدیریت آموزشی را همزمان به عنوان یک رشته، یک فرآیند و یک استراتژی درک کرد که در نظام آموزشی برای بهبود مراحل مختلف آن مداخله می کند، و ادغام عناصر مختلف تشکیل دهنده قانون آموزشی (دانش آموزان، معلمان و جامعه) را تقویت می کند.

بنابراین، یک جامعه آموزشی ایجاد می شود که اطلاعات را مبادله می کند، بازخورد می دهد و بر موانعی که به طور سنتی با آموزش مرتبط است، مانند ترک تحصیل، عملکرد تحصیلی ضعیف و غیره، غلبه می کند.

پروپوزال مدیریت آموزشی

دانلود رایگان پروپوزال مدیریت آموزشی

در این صفحه می توانید موضوعات مختلف پروپوزال مربوط به مدیریت آموزشی را مشاهده نمایید. مطمئنا مطالعه چندین نمونه آماده در این مبحث، می تواند موضوعات و ایده های پژوهشی جدیدی نیز در اختیار شما دانشجویان و پژوهشگران گرامی قرار دهد. این فایل ها را می توانید با قیمتی تقریبا رایگان از سایت، خریداری نموده و استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این فایل ها به صورت ورد doc (WORD) و PDF می باشند و فایل ورد آنها کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی است.

مدیریت آموزشی معمولاً شامل چهار حوزه زیر در زمینه مدیریت مدارس و دانشگاه ها می باشد:

  • مدیریت اجرایی: مدیریت اجرایی که مجهز به یک رسالت هدایت کننده و ترویج دهنده بهبود یک مؤسسه آموزشی است، به هماهنگ کردن نیازهای مؤسسه برای یکپارچه سازی فرهنگ آموزشی خود اختصاص داده می شود. این بدان معنی است که مدیریت اجرایی، مسئولیت اعمال رهبری و کنترل اداری پردیس دانشگاه و همچنین به روز رسانی و بررسی پویایی های تفریحی، اجتماعی و روانی همراه با عمل آموزشی را بر عهده دارد.
  • مدیریت آموزشی و آکادمیک: همانگونه که مشخص است، مسئول یادگیری، یعنی آنچه در کلاس اتفاق می افتد، می باشد. این امر مستلزم تدوین، به روز رسانی و بازنگری در برنامه درسی دانشگاهی با در نظر گرفتن دانش تخصصی موضوع و پیشنهادات جامعه دانشگاهی و نیز توافق با سایر اعضای جامعه آموزشی به ویژه در مورد اشکال ارزشیابی است.
  • مدیریت مالی و اداری: در این حالت، همه موارد مرتبط با ثبت نام و سیستم های اطلاعاتی دانش آموزان و دانشجویان، ارائه خدمات تکمیلی و بالاتر از همه، اطمینان از ادامه حیات کارکنان آموزشی در زمان های مختلف و مدیریت منابع انسانی و سرمایه خود، به بهترین شکل ممکن می باشد. همچنین، شامل مقررات، موجودی کالا و غیره نیز می شود.
  • مدیریت جامعه: این جنبه چهارم به جنبه اجتماعی عمل آموزشی مربوط می شود، که از طریق ترویج مشارکت شهروندان، طرح های مبادله، انگیزه برای محقق، ارتقای رشد حرفه ای و سایر جنبه های مربوط به جامعه آموزشی به عنوان افرادی که زندگی خود را وقف یادگیری می کنند، و آرزوی همزیستی مسالمت آمیز و متقابلاً غنی کننده دارند، میسر می شود.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi