دانلود ترجمه مقاله مدیریت دانش استراتژیک و رسانه اجتماعی شرکت
عنوان فارسی |
مدیریت دانش استراتژیک و رسانه اجتماعی شرکت |
عنوان انگلیسی |
Strategic knowledge management and enterprise social media |
کلمات کلیدی : |
  سرمایه اجتماعی؛ سرمایه فکری؛ شبکه های اجتماعی؛ مدیریت دانش؛ سرمایه انسانی؛ رسانه اجتماعی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 96 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدیریت دانش "اجتماعی" 3. سرمایه فکری: معیاری از ارزش 4. تحلیل داده های ثانویه 5. چارچوب مفهومی 6. نتیجه گیری
چکیده – هدف: هدف این مقاله بررسی چرایی و چگونگی درک رسانه اجتماعی شرکت (ESM) در قالب پدیده مدیریت دانش استراتژیک برای بهبود عملکرد سازمانی می باشد. طراحی / روش تحقیق / رویکرد: این مقاله از تئوری سرمایه فکری و بلوک های ساختاری آن برای سازماندهی انواع مختلف پلتفرم های ESM بر اساس داده های ثانویه استفاده می کند. این مقاله در ادامه این یافته ها را به مفاهیم سرمایه فکری ارتباط می دهد تا مدلی مفهومی را معرفی کند که نحوه تاثیر ESM به مدیریت دانش استراتژیک و بالعکس را توضیح می دهد. یافته ها: این مقاله نتیجه می گیرد که ESM، مکمل منحصر به فردی برای مدیریت دانش استراتژیک سنتی می باشد. نویسندگان معتقدند که ESM از سایر زمینه هایی که در آنها سرمایه فکری اعمال شده، متفاوت بوده و در ادامه هوش فکری را با سه بعد مناسب بسط داده اند (یعنی، سرمایه ساختاری و اجتماعی و انسانی). با توجه به ماهیت بالقوه مخرب ESM، این چارچوب به شرکت ها در درک ماهیت تحولاتی که نیاز دارند، کمک می کند. اصالت / ارزش: این مقاله اولین بررسی از ملزومات کسب و کاری را انجام داده که توسط توابع نرم افزاری و فرآیندهای مدیریتی تحت ESM استفاده می شوند. این سهم اصلی، بحث های مرتبط با سرمایه فکری و مدیریت دانش استراتژیک از سطح معمول انتزاعی آنها را اتخاذ کرده و آنها را با تمرکز بر خروجی های شان با جهان واقعی ESM مرتبط می سازد.چارچوب منحصر به فرد سرمایه فکری آن برای شرکت های اجتماع محور شامل گزاره های متمایز و قابل تضمینی است که رویکردی عملی برای برنامه ریزی استراتژیکی و پیاده سازی و بهینه سازی ESM ارائه می دهد.
Purpose - This paper aims to examine if (and how), enterprise social media (ESM) can be understood as a strategic knowledge management phenomenon to improve organizational performance. Design/methodology/approach - This paper uses intellectual capital theory and its functional building blocks to organize different types of the ESM platforms, based on secondary data. It then connects these findings to the underling intellectual capital tenets to introduce a conceptual model that explicates how ESM impacts strategic knowledge management, and vice versa. Findings - This paper concludes that ESM provides a unique complement to traditional strategic knowledge management. The authors argue that ESM differs substantially from other contexts in which intellectual capital has been applied, and extend intellectual capital with three appropriate dimensions (human, social and structural capital). Given the potentially disruptive nature of ESM, this framework helps firms understand the nature of the changes that are needed. Originality/value - The paper provides the first review of the business needs that are served by the software functions and management processes under the ESM banner. This original contribution takes the intellectual capital and strategic knowledge management discussions from their usual high levels of abstraction and relates them to the real world of ESM, focusing on outcomes. Its unique “Intellectual Capital Framework for the Socially Oriented Enterprise” includes distinct, testable propositions that provide a practical approach to strategically planning, implementing and optimizing ESM.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.