دانلود ترجمه مقاله مدیریت دانش استراتژیک در عملکرد MNC و شرکت های تابعه
عنوان فارسی |
مدیریت دانش استراتژیک در عملکرد MNC و شرکت های تابعه. نقش زمینه ارتباطی |
عنوان انگلیسی |
Strategic knowledge management in subsidiaries and MNC performance. The role of the relational context |
کلمات کلیدی : |
  خلق دانش؛ انتقال دانش؛ مدیریت دانش استراتژیک؛ شرکت تابعه؛ عملکرد MNC؛ زمینه ارتباطی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 103 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش تحقیق 4. آنالیزها و نتایج 5. نتیجه گیری
چکیده – هدف: بر اساس تئوری های دانش محور MNC، هدف این مقاله، توسعه و تست مدلی جامع برای تحلیل رابطه میان فرآیندهای مدیریت دانش استراتژیک (SKM) به کار گرفته شده توسط عملکرد MNC و شرکت های تابعه می باشد. علاوه بر این، این مقاله روی تعیین تاثیراتی تمرکز کرده که زمینه ارتباطی می تواند روی خلق و انتقال دانش در شبکه داخلی یک MNC داشته باشد. طراحی / روش تحقیق / رویکرد: فرضیه های این تحقیق توسط حداقل مربعات جزئی (PLS) با داده هایی از یک نمونه از شرکت های تابعه اسپانیایی از شرکت های چندملیتی خارجی متعلق به بخش های دانش و تکنولوژی بالا تست شده است. یافته ها: نتایج تایید می کنند که: پیاده سای یک SKM توسط یک شرکت تابعه تاثیر مثبتی روی خلق دانش دارد؛ دانش خلق شده توسط یک شرکت تابعه تاثیر مثبتی روی انتقال دانش دارد و دانش موجود در MNC را افزایش می دهد؛ انتقال دانش در سراسر واحدهای MNC تاثیر مثبتی روی عملکرد MNC دارد؛ زمینه ارتباطی شرکت های تابعه در قالب متغیری واسط بین دانش خلق شده توسط یک شرکت تابعه و انتقال آن به بقیه MNCها ظهور می یابد. اصالت / ارزش: این تحقیق، مدلی جامع ارائه می دهد که تعامل مشترک خلق دانش متغیرها، انتقال دانش و عملکرد را در نظر می گیرد. علاوه بر این، مدل ارائه شده، SKM شرکت را در قالب آغازی برای فرآیندهای خلق دانش، انتقال دانش و عملکرد مدنظر قرار می دهد. نهایتاً، نقش واسط زمینه ارتباطی در ارتباط بین خلق دانش و انتقال دانش مورد آنایز و تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.
Purpose - Based on the knowledge-based theories of the MNC, this research aims to develop and test a holistic model to analyse the relationship between the strategic knowledge management (SKM) processes undertaken by subsidiaries and MNC performance. Additionally, it focuses on determining the impact that the relational context can have on knowledge creation and transfer inside the internal network of an MNC. Design/methodology/approach - The research hypotheses are tested by partial least squares (PLS) with data from a sample of Spanish subsidiaries of foreign multinational firms belonging to high-technology and knowledge-intensive sectors. Findings - The results confirm that: the implementation of a SKM by a subsidiary positively impacts on knowledge creation; the knowledge created by a subsidiary positively influences knowledge transfer, increasing the knowledge existing in the MNC; the knowledge transfer across all MNC units has a positive impact on MNC performance; the subsidiary’s relational context arises as a mediating variable between the knowledge created by a subsidiary and its transfer to the rest of the MNC. Originality/value - The research proposes a holistic model that contemplates the joint interaction of the variables knowledge creation, knowledge transfer and performance. In addition, the proposed model contemplates the variable SMK of the subsidiary as the beginning of the knowledge creation-knowledge transfer-performance process. Finally, the mediating role of the relational context in the relationship between knowledge creation and transfer is analysed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.