دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی استراتژیک و مزیت های رقابتی شرکت های رسمی: شواهدی از صنعت تلویزیون دیجیتال
عنوان فارسی |
کارآفرینی استراتژیک و مزیت های رقابتی شرکت های رسمی: شواهدی از صنعت تلویزیون دیجیتال |
عنوان انگلیسی |
Strategic entrepreneurship and competitive advantage of established firms: evidence from the digital TV industry |
کلمات کلیدی : |
  کارآفرینی استراتژیک؛ دیدگاه قابلیت پویا؛ شرکت های رسمی؛ صنعت تلویزیون دیجیتال |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 43 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 132 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج مطالعه مفهومی: چارچوب تحقیق 5. تحلیل موردی 6. بحث و بررسی و مفاهیم
چکیده – اگرچه کارآفرینی استراتژیک در شرکت های رسمی به عنوان منبعی مجازی از مزیت رقابتی پایدار شناخته شده است، با این حال این زمینه هیچ پارادیم تحقیقاتی توسعه یافته شفافی ندارد. این مطالعه، چارچوبی مفهومی برای بررسی ابعاد کارآفرینی استراتژیک و عملکرد آن در مزیت رقابتی پایدار شرکت های رسمی در یک محیط نوپای مدرن را از دیدگاه قابلیت های پویا ارائه داده است. به واسطه انجام یک بررسی سیستماتیک از اسناد و مقالات پژوهشی قبلی در این زمینه و در نظر گرفتن روابط مفهومی بین کارآفرینی استراتژیک و قابلیت های پویا، ما دسته بندی هایی ارائه داده ایم که شامل ابعاد کارآفرینی استراتژیک شرکتی است، این دسته ها عبارتند از: سنجش محیط، تخصیص فرصت ها، انعطاف پذیری استراتژیک، جهت گیری کارآفرینی و یادگیری سازمانی. ما چارچوبی مفهومی از کارآفرینی استراتژیک ایجاد کرده ایم که در آن قابلیت های مدیریتی کارآفرین از سنجش محیطی، تخصیص فرصت ها، انعطاف پذیری استراتژیک و جهت گیری کارآفرینی، تعامل نزدیکی با یادگیری سازمانی داشته و بنابراین، عملکرد پایدار شرکت های رسمی را تسهیل می بخشد. به دنبال مطالعات تجربی شرکت های رسمی در صنعت تولید تلویزیون دیجیتال، چارچوب مفهومی پیشنهاد شده نشان داده که هر بعد از کارآفرینی استراتژیک نقشی حیاتی در مزیت رقابتی شرکت ها ایفا می کند. علاوه بر این، نتایج مطالعات موردی نشان داده که موقعیت شرکت و مسیر تکاملی آن، فاکتورهای اولیه موثر روی قابلیت های مدیریتی کارآفرینان و یادگیری سازمانی شرکت های رسمی را تشکیل می دهد.
Although strategic entrepreneurship in established firms is recognized as a vital source of sustainable competitive advantage, this field has no clearly developed research paradigm. This study proposes a conceptual framework to investigate dimensions of strategic entrepreneurship and its function in sustainable competitive advantage of established firms in a modern volatile environment, through the lens of the dynamic capability view. By conducting a systematic literature review of previous research documents and considering conceptual interrelationships between strategic entrepreneurship and dynamic capabilities, we propose categories that comprise dimensions of a firm’s strategic entrepreneurship: environmental sensing, opportunity seizing, strategic flexibility, entrepreneurial orientation and organizational learning. We establish a conceptual framework of strategic entrepreneurship in which entrepreneurs’ managerial capabilities of environmental sensing, opportunity seizing, strategic flexibility and entrepreneurial orientation closely interact with organizational learning, thereby facilitating sustainable performance of established firms. Following empirical studies of established firms in the digital TV manufacturing industry, the proposed conceptual framework suggests that each dimension of strategic entrepreneurship plays a critical role in competitive advantage of firms. In addition, case study results indicate that a firm’s position and evolutionary path form antecedent factors influencing entrepreneurs’ managerial capabilities and organizational learning of established firms.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.