دانلود ترجمه مقاله جهت گیری استراتژیک و ریسک شرکت

عنوان فارسی

جهت گیری استراتژیک و ریسک شرکت

عنوان انگلیسی

Strategic orientation and firm risk

کلمات کلیدی :

  جهت گیری بازار؛ جهت گیری کارآفرینانه؛ بازگشت سهامدار؛ ریسک شرکت؛ آنالیز متن

درسهای مرتبط مدیریت استراتژیک؛ مدیریت کارآفرینی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2019 تعداد رفرنس مقاله : 112
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. چارچوب مفهومی و فرضیات 3. زمینه پژوهشی و روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

کارآفرینی گرایی (EO) و بازارگرایی (MO) توجه مفهومی و تجربی بسزایی در مقالات بازاریابی و مدیریت به خود جلب کرده اند و هر دو گرایش همیشه به عملکرد مالی قوی تر ارتباط داده شدند. اما، روش جستجو و تلاش شرکت های بازار گرا برای دستیابی به رانت برتر، به میزان قابل توجهی با روش شرکت های کارآفرینی گرا متفاوت است که این می تواند باعث بوجود آمدن اثرات متفاوت EO و MO بر ریسک شرکت شود. در این مقالعه، نویسندگان از یک روش متن کاوی برای ارزیابی EO و MO شرکت ها و بررسی تاثیر این دو گرایش استراتژیک بر پیامدهای ریسک، استفاده کردند. نتایج نشان می دهند که درحالی که EO، ریسک ایدیوسینکراتیک را افزایش می دهد، اما MO آنرا کاهش می دهد. با این حال، تنها EO ریسک سیستماتیک را کاهش می دهد. بطور کلی، نتایج این مطالعه نشان می دهند که تصمیمات یک شرکت در مورد گرایش استراتژیک باید در پرتو ریسک ها و بازده های محتمل برای مناسب سازی تصمیمات تخصیص منابع، مورد ارزیابی قرار گیرند. مقدمه: گرایش های استراتژیک شرکت ها، اصول راهنمای آنان با توجه به فعالیت های بازاریابی و نوآوری آنها می باشد، و یک ساختار چندبعدی است که فرهنگ یک سازمان که مجسم کننده تاکید نسبی در درک و مدیریت نیروهای محیطی عمل کننده بر آن هستند را استخراج می کند (گاتیگنون و خوئرب، 1997؛ نوبل، سینها و کومار، 2002). این عوامل شامل: (1) تامین کنندگان بالادست نهاده های محصول، شامل سرمایه فکری و نوآوری (2) کانالها و مشتریان پایین دست و (3) رقیبان فعلی و بالقوه، می باشند. درحالی که تعدادی گرایش استراتژیک مختلف شناسایی شده اند، اما دو مورد از مطالعه شده ترین موارد، «کارآفرینی گرایی» (EO) و بازار گرایی (MO) می باشند. EO به سبک ها، فرآیندها و روش های تصمیم گیری که نماینده فعالیت های کارآفرینی یک شرکت است، می پردازد (لامپکین و دس، 1996) درحالی که MO، میزان اختصاص دادن یک شرکت به برآورده کردن نیازهای مشتریان و کنار زدن رقیبان در انجام چنین کاری است (نارور و اسلیتر، 1990).

نمونه متن انگلیسی مقاله

Entrepreneurial orientation (EO) and market orientation (MO) have received substantial conceptual and empirical attention in the marketing and management literature and both orientations have consistently been linked to stronger financial performance. Yet the way in which market-oriented firms seek to achieve superior rents is substantively different from that of entrepreneurially oriented firms which could lead to differential impacts of EO and MO on firm risk. In this study, the authors employ a text mining technique to assess firms' EO and MO and examine the impact of these two strategic orientations on shareholder risk outcomes. The results show that while EO increases idiosyncratic risk, MO decreases it. However, only EO decreases systematic risk. Overall, the results of this study demonstrate that a firm's decisions regarding strategic orientation should be examined in light of both likely risks and returns in order to make appropriate resource allocation decisions. Introduction: Strategic orientations are firms' guiding principles with regards to their marketing and innovation activities, representing a multidimensional construct that captures an organization's culture embodying the relative emphasis in understanding and managing the environmental forces acting on it (Gatignon & Xuereb, 1997; Noble, Sinha, & Kumar, 2002). These forces include: (1) upstream suppliers of product inputs, including intellectual capital and innovations; (2) downstream channels and customers; and (3) current and potential competitors. While a number of different strategic orientations have been identified, the two most widely studied are Entrepreneurial Orientation (hereafter EO) and Market Orientation (here after MO). EO concerns the decision-making styles, processes, and methods that inform a firm's entrepreneurial activities (Lumpkin & Dess, 1996) while MO is the extent to which a firm is devoted to meeting customers' needs and outwitting competitors in doing so (Narver & Slater, 1990).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله جهت گیری استراتژیک و ریسک شرکت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi