دانلود ترجمه مقاله سوابق کارآفرینی شرکتی در ایران: نقش جهت گیری های استراتژیک و شناخت فرصت ها
عنوان فارسی |
سوابق کارآفرینی شرکتی در ایران: نقش جهت گیری های استراتژیک و شناخت فرصت ها |
عنوان انگلیسی |
Antecedents of corporate entrepreneurship in Iran: the role of strategic orientation and opportunity recognition |
کلمات کلیدی : |
  جهت گیری بازاری؛ جهت گیری یادگیری؛ کارآفرینی شرکت؛ شناسایی فرصت ها؛ ایران؛ یادگیری سازمانی؛ شرکت های دانش بنیان؛ شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 61 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات و فرضیه ها 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و مفاهیم
چکیده – در مطالعه ای که روی 130 شرکت کوچک و متوسط (SMEs) ایرانی انجام گرفت، ما پیش بینی کرده و متوجه شدیم که جهت گیری بازار، جهت گیری یادگیری، و تعاملات آنها به شکل مثبتی با شناخت فرصت ها در ارتباط بوده و کارآفرینی سطح شرکتی را به طور مثبت تحت تاثیر قرار می دهد. این مطالعه، دو مشارکت اساسی در مقالات مربوط به کارآفرینی شرکتی داشته است. اولاً، بیشتر مطالعات در زمینه کارآفرینی شرکتی روی اقتصاد غرب یا چین تمرکز داشته اند؛ به همین ترتیب، ما تحقیقات مان را روی زمینه های بین المللی کارآفرینی شرکتی با بررسی دیتابیسی منحصر به فرد از شرکت های کوچک و متوسط ایرانی بسط داده ایم، این شرکت ها در سال های اخیر و در طول فرآیند تحول شان به شرکت های دانش بنیان، رشد چشم گیری داشته اند. دوماً، مطالعات قبلی انجام شده در زمینه کارآفرینی شرکتی را با بررسی رابطه بین نحوه تاثیر جهت گیری بازاری و رویکرد یادگیری روی تشخیص فرصت ها و توسعه کارآفرینی شرکتی، بسط داده ایم.
In a study of 130 Iranian small- and medium-sized enterprises (SMEs), we predict and find that market orientation, learning orientation, and their interaction are positively related to opportunity recognition, which impacts firm-level corporate entrepreneurship positively. This study makes two important contributions to the corporate entrepreneurship literature. First, the majority of studies on corporate entrepreneurship concern western economies or China; as such, we broaden research on the international context of corporate entrepreneurship by examining a unique dataset of Iranian SMEs, which have grown significantly in recent years during their transition to knowledge-based enterprises. Second, we build upon previous literature on corporate entrepreneurship antecedents by explicating and testing the relationships of how and when learning orientation and market orientation affect opportunity recognition and the development of corporate entrepreneurship.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.