دانلود ترجمه مقاله جهت گیری استراتژیک، عملکرد نوآورانه و مدیریت بازاریابی
عنوان فارسی |
جهت گیری استراتژیک، عملکرد نوآورانه و تاثیر تعدیل کننده مدیریت بازاریابی |
عنوان انگلیسی |
Strategic orientation, innovation performance and the moderating influence of marketing management |
کلمات کلیدی : |
  عملکرد نوآورانه؛ مدیریت بازاریابی؛ جهت گیری مشتری؛ جهت گیری تکنولوژی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 128 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری و فرضیات 3. داده ها و روش ها 4. نتایج 5. نتیجه گیری و بحث و بررسی 6. محدودیت ها و تحقیقات آتی
نتیجه گیری و بحث و بررسی: هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین گرایش استراتژیک، مدیریت بازاریابی بر اساس تاکتیک های مخلوط بازاریابی و عملکرد نوآوری می باشد. ابتدا، یافته های ما نشان دادند که استفاده از ابزارهای مدیریت بازاریابی مخصوصاً مرتبط با مخلوط بازاریابی، تاثیر مثبتی بر رابطه بین مشتری، فنآوری و مشتری/فنآوری گرایی ترکیبی و عملکرد نوآوری، ارتباط دارد. دوم اینکه، نتایج نشان می دهند که اثر میانجیگر مدیریت بازاریابی در تقویت موفقیت نوآوری برای سازمان هایی که گرایش فنآوری دارند، بیشترین است. سوم اینکه، یافته های ما بیان می کنند که اثر میانجیگر مدیریت بازاریابی بر رابطه بین گرایش و عملکرد با بکار گیری عناصر بیشتری از مخلوط بازاریابی به طور همزمان، افزایش می یابد. در آخر اینکه، درحالی که یافته های ما نشان می دهند که مشتری گرایی و فنآوری گرایی، هر دو ارتباط مثبتی با عملکرد نوآوری دارند، اما همچنین نشان می دهند که سازمان هایی که یک مشتری/فنآوری گرایی ترکیبی دارند معمولاً عملکرد برتری نسبت به سازمان هایی دارند که یکی از آنها را به تنهایی دنبال می کنند، دارند. درحالی که رابطه بین مشتری، فنآوری و مشتری/فنآوری گرایی ترکیبی بر عملکرد نوآوری همیشه مثبت بوده است، اما با استفاده از ابزارهای مدیریت بازاریابی به شکل عناصر مخلوط بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع، تبلیغ)، بهبود می یابد. این یافته با ادبیات در مورد نظریه مبتنی بر منابع و قابلیت های پویا که استدلال می کند قابلیت های سازمانی می توانند بر تفاوت های بین شرکت ها از نظر عملکردی تاثیر بگذارد، همخوانی دارد (بارنی، 1991؛ تیس و همکاران، 1997). در این حالت، قابلیت های مرتبط با بازاریابی، توانایی شرکت ها برای هماهنگ سازی و همسوسازی منابع دانشی با محیط بازاری برای دستیابی به موفقیت بیشتر در تجاری سازی محصولات جدید را بهبود می بخشند. اما، همچنین یافته های ما جنبه جدیدی به مطالعات در مورد نقش قابلیت های بازاریابی در رابطه بین گرایش استراتژیک و عملکرد می افزایند. مورگان و همکاران (2009)، اثرات متقابل بین بازارگرایی و عملکرد شرکت را بررسی می کنند. این نویسندگان استدلال می کند که دارایی های دانش مبتنی بر بازار، مانند بازارگرایی و قابلیت های بازاریابی، مکمل همدیگر هستند و اینکه اثرمتقابل آنها، مشخصه اتصالات داخلی دارایی را دارد که به عنوان منبع مزیت رقابتی عمل می کند. لانگراک و همکاران (2004) یک جنبه دیگر را ارائه می دهد.
Conclusions and discussion: This research aims at exploring the relationship between a firm's strategic orientation, marketing management in terms of marketing mix tactics, and innovation performance. First, our findings indicate that the use of marketing management tools specifically related to the marketing mix has a positive effect on the relationship between customer, technology and combined customer/technology orientations and innovation performance. Second, the results show that the moderating effect of marketing management in boosting innovation success is greatest for organizations with a technology orientation. Third, our findings suggest that the moderating effect of marketing management on the relationship between orientation and performance increases as more elements of the marketing mix are deployed simultaneously. Finally, while our findings show that both customer and technology orientation are positively associated with innovation performance, they also show that organizations that follow a combined customer/technology orientation tend to outperform organizations that follow either one or the other of these orientations alone. While the relationship between customer, technology and combined customer/technology orientation on innovation performance is always positive, it is enhanced with the use of marketing management tools in the form of marketing mix elements (product, price, distribution, promotion). This finding is consistent with the literature on resource-based theory and dynamic capabilities which argues that organizational capabilities may affect inter-firm differences in performance (Barney, 1991; Teece et al., 1997). In this case, market-relating capabilities enhance the ability of firms to align knowledge resources with the market environment to achieve greater success in the commercialization of new products. Yet our findings also add a new perspective to studies on the role of marketing capabilities in the relationship between strategic orientation and performance. Morgan et al. (2009) examine the interaction effects between market orientation and firm performance. These authors argue that market-based knowledge assets such as market orientation and marketing capabilities complement one another and that their interaction possesses the characteristics of asset interconnectedness that acts as a source of competitive advantage. Langerak et al. (2004) present an alternative perspective.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 15 فایل ورد ترجمه)
پروپوزال این مقاله نیز آماده شده و جهت دریافت آن می توانید وارد لینک زیر شوید:
دانلود پروپوزال مطالعه ای بر ارتباط گرایشات استراتژیک، قابلیت های بازاریابی و عملکرد شرکت
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.