دانلود ترجمه مقاله تبدیل وضعیت کارآفرینی به موقعیت برتر بازار اول محصول از طریق قابلیت های پویا و TMT پیش از تجربه ی استارت آپ
عنوان فارسی |
تبدیل وضعیت کارآفرینی به موقعیت برتر بازار اول محصول از طریق قابلیت های پویا و TMT پیش از تجربه ی استارت آپ |
عنوان انگلیسی |
Transforming entrepreneurial posture into a superior first product market position via dynamic capabilities and TMT prior start-up experience |
کلمات کلیدی : |
  وضعیت کارآفرینی؛ سرمایه گذاری های نوین فناوری ؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ تجاری سازی اولین محصول؛ مزیت اولین محصول؛ همکاری میان کارکردی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 123 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. توسعه نظریه 3. روش پژوهش 4. نتایج 5. بحث 6. محدودیت ها و پژوهش آتی
تجاری سازی اولین محصول نخستین اقدام کارآفرینانه ی سرمایه گذاری های نوین فناوری می باشد. با این حال درباره مکانیزم هایی که موقعیت کارآفرینی شرکتها را به مزیت اولین محصول تغییر می دهند، کم شناخته شده است. با مبنا قرار دادن دیدگاه قابلیت پویای شرکت، این مطالعه نقش بهره برداری از قابلیت ها (یعنی به شکل مکمل)، تجربه راه اندازی تیم مدیریت ارشد، همکاری میان کارکردی و تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات در رانش وضعیت کارآفرینی به سمت مزیت اولین محصول را وارسی می نماید. یک مطالعه ی چند خبررسان از 137 سرمایه گذاری های نوین فناوری B2B انجام پذیرفت. نتایج نشان می دهد که موقعیت کارآفرینی می تواند به طور غیرمستقیم با تقویت تکمیلی قابلیت بازاریابی تحقیق و توسعه در مزیت اولین محصول نقش داشته باشد. علاوه بر این، نتایج ما نشان می دهد که وضعیت کارآفرینی - ارتباطات تکمیلی توانمندی ها زمانی که تیم مدیریت ارشد دارای تجربه قبل از راه اندازی هست افزایش می یابد. در نهایت، یافته های ما نشان می دهد که مزایای تکمیلی قابلیت بازاریابی تحقیق و توسعه، برای مزیت اولین محصول منوط به بهره برداری از همکاری میان کارکردی و قابلیتهای ICT می باشد.
First product commercialization is the first entrepreneurial act of new technology ventures. However, little is known about mechanisms that transform these firms' entrepreneurial posture into first product advantage. Building on the dynamic capability view of the firm, this study examines the role of capabilities exploitation (i.e., in the form of complementarity), top management team start-up experience, cross-functional collaboration and information and communication technology assets in driving entrepreneurial posture toward first product advantage. A multi-informant study of 137 B2B new technology ventures was undertaken. The results show that entrepreneurial posture can contribute to first product advantage indirectly by fostering R&D-marketing capability complementarity. Furthermore, our results indicate that the entrepreneurial posture - capabilities complementarity relationship is augmented when top management team possess prior start-up experience. Finally, our findings indicate that the benefits of R&D-marketing capability complementarity for first product advantage are contingent on the exploitation of cross-functional collaboration and ICT capabilities.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.