دانلود ترجمه مقاله کیفیت تحول آفرین در مؤسسات آموزش عالی (HEIها)
عنوان فارسی |
کیفیت تحول آفرین در مؤسسات آموزش عالی (HEIها): مفهوم سازی، توسعه مقیاس و اعتبار سنجی |
عنوان انگلیسی |
Transformative Quality in Higher Education Institutions (HEis): Conceptualisation, scale development and validation |
کلمات کلیدی : |
  کیفیت تحول آفرین؛ مدارس کسب و کار؛ موسسات آموزش عالی (HEIها)؛ کیفیت؛ پسا استاندارد سازی؛ دسترسی |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 240 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه مقالات 3. ایجاد مقیاس کیفی تحول آفرین (TRFQ). 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – با افزایش حجم و پسا استاندارد سازی موسسات آموزش عالی (HEI) مدارس کسب و کار ارائه کننده دسترسی (در مقابل موسسات آموزشی نخبه/ ممتاز) به رتبه بندی پایین تری از نظر کیفیت ادامه میدهند. در این مطالعه، معیار سنجش کیفیت در زمینه ارائه دسترسی مدارس تجاری در یک کشور در حال توسعه تعریف شده و توسعه یافته است. لازم به ذکر است که مدارس کسب وکار خصوصی ارائه کننده دسترسی برای ایجاد تعادل بین فراگیری و دسترسی با کیفیت و عالی با مسائل رقابتی فزاینده ای روبه رو هستند. گرایش به برتری و دسترسی به همراه برتری و کیفیت، یک ایده آل آرمانی است. با این وجود، این مطالعه کیفیت تحول آفرین را به عنوان کلیدی برای پرداختن به این مسائل متناقض عنوان میکند که مدت های طولانی بر پس از افزایش تراکم و پسا استانداردسازی تأثیر گذار بوده و همچنان تأثیرات جدی آن پس از شیوع ادامه دارد. در این مطالعه یک مقیاس پنج عاملی، 27 آیتمی از کیفیت تحول آفرین (TRFQ) را ارائه می دهیم. همچنین، مقیاس پیشنهادی را از طریق سه مطالعه اعتبارسنجی نمودیم که دیدگاه های اعضای هیئت علمی خط مقدم را که نماینده 25 مدرسه کسب وکار از 10 شهر بزرگ هند بودند را مورد بررسی قرار می دهد. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که TRFQ شامل پنج بعد اعتماد انتقادی، مهارت های حل مسئله برای رویکرد اجتنابی، آگاهی کلی، غلبه بر تعصبات و مهارت می باشد. در پژوهش های آتی، در زمینه نقش TRFQ، مفاهیم و توصیه هایی برای مدیریت نهادی در مدارس تجاری و سیاست گذاران ارائه می شود.
With the increasing post-massification of higher education institutions (HEIs), access-providing business schools (vs elite educational institutions) continue to rank at the bottom in terms of quality. This study defines and develops a measure of quality in the context of access-providing business schools in a developing country. Access-providing private business schools face competing challenges of balancing inclusiveness and access with excellence and quality. Pursuing inclusiveness and access alongside excellence and quality seems a utopian ideal. However, this study propounds transformative quality as key for addressing these conflicting issues, which have long impacted post-massification and continue to have a grave effect post-pandemic. We propose a five-factor, 27-item scale of transformative quality (TRFQ). We validated the proposed scale through three studies exploring the perspectives of front-line faculty members representing 25 business schools from 10 major cities in India. The study results indicate that TRFQ comprises five dimensions such as critical confidence, problem-solving skills for approach-avoidance, overall awareness, overcoming prejudices and skillfulness. The role of TRFQ in future research has implications and recommendations for institutional management in business schools and for policymakers
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.