دانلود ترجمه مقاله دستورالعمل های مدیریتی در راستای نیل به مزیت رقابت

عنوان فارسی

رازهای تجاری: دستورالعمل های مدیریتی در راستای نیل به مزیت رقابت

عنوان انگلیسی

Trade secrets: Managerial guidance for competitive advantage

کلمات کلیدی :

  رازهای کسب و کار؛ استراتژی؛ مالکیت معنوی؛ دستورالعمل و راهنمایی ها؛ فرمول ها

درسهای مرتبط مدیریت کسب و کار
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود ترجمه مقاله
26,400 تومان
فهرست مطالب

1. اسرار استراتژیک 2. مرکزیت اسرار تجاری 3. آیا اسرار تجاری دیگری وجود دارد؟ 4. مزایای راهبردی محرمانه بودن 5. خندق های عمیق و گسترده ای ایجاد کنید

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

مرکزیت اسرار تجاری: همانطور که شرکت تحقیقاتی سرمایه گذاری مستقل مورنینگ استار و سرمایه گذار نامدار وارن بافت خاطر نشان می نمایند، شرکت ها باید به دنبال یافتن و توسعه مزایای رقابتی باشند که برای رقبا به دست آوردن سهم بازار را دشوار می سازد. شرکت های با مزایای پایدار که مناسب برای حفاظت از سهم بازار و حفظ حاشیه هستند، به عنوان شرکتهای اقتصادی دارنده ی خندق وسیع توصیف می شوند. اگر شرکتها برای سایرین سرقت ایده ها را آسان نمایند، در نهایت امکان دارد کارشان به از بین رفتن مزیت رقابتی و مسیر موفقیتشان منتهی شود. در هر حال، مطبوعات کسب و کار به نظر می رسد گزارش روزانه یک شرکت دیگر را هم ارائه می دهند که در برابر رقیب خود برای تجاوز به کارکنان دارای مهارت اختصاصی یا در برابر کارکنان سابق برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات محرمانه اقامه دعوی می کند. با این وجود، هیچ گونه حقوق انحصاری برای اسرار وجود ندارد و رقبا می توانند تلاش کنند هر کدام از رمزهای عبور را از طرقی مانند افشای تصادفی، کشف مستقل یا نشت عمدی کشف نمایند. نشت عمدی اطلاعات محرمانه تجاری که به عنوان اختلاس یا دستبرد نامیده می شود، دارای راه حل حقوقی است. اما، به ویژه در جهان امروز ارتباطات سریع، چیزی وجود ندارد که بتواند راز را دوباره یک راز سازد. علاوه بر این، رقبا ممکن است اسراری دروغین را در تلاش برای خرابکاری تصویر برند یا کاهش کارآیی تاکتیک های بازاریابی راز تجاری افشا کنند. طبق اظهارات هولاندر (۲۰۰۱)، یک راز تجارتی اطلاعاتی را نشان می دهد که "به اندازه کافی ارزشمند و رازآلود است که بتواند مزیت اقتصادی را نسبت به دیگران به ارمغان بیاورد". قانون شبه جرم تعریف زیر را از یک راز تجاری ارایه می کند (باسیل، ۲۰۰۷): یک راز تجاری ممکن است از هر فرمول، الگو، دستگاه یا مجموعه اطلاعاتی که در کسب و کار یک فرد استفاده می شود، تشکیل شود و این فرصت کسب سود را در برابر رقبا که آن را نمی دانند و یا از آن استفاده نمی کنند، به دست می دهد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

The centrality of trade secrets: As noted by the independent investment research firm Morningstar and legendary investor Warren Buffet, companies need to seek out and develop competitive advantages that make it difficult for rivals to take market share. Companies with durable advantages suitable to protecting market share and maintaining margins are described as having wide economic moats. If firms make it easy for others to steal ideas, they can ultimately end up washing away their competitive advantage and their own path to success. All the same, the business press seems to report daily yet another firm bringing suit against its rival for poaching employees with proprietary expertise or against former employees for sharing confidential information. There are no exclusive rights to secrets, however, and competitors can attempt to break any secret’s code via such means as accidental disclosure, independent discovery, or intentional leakage. Intentional leakage of trade secret information, referred to as misappropriation, does have legal recourse. But, particularly in today’s world of fast-paced communications, there is nothing that can make the secret a secret again. Additionally, competitors may leak false secrets in an attempt to sabotage brand image or reduce the efficacy of trade secret marketing tactics. According to Hollander (2001), a trade secret represents information that is ‘‘sufficiently valuable and secret to afford economic advantage over others.’’ Tort law provides the following definition of a trade secret (Basile, 2007): A trade secret may consist of any formula, pattern, device, or compilation of information which is used in one’s business and which gives [that business] an opportunity to obtain an advantage over competitors who do not know or use it.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 26,400 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله دستورالعمل های مدیریتی در راستای نیل به مزیت رقابت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 8 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi