دانلود ترجمه مقاله تاثیرات مدیریت زنجیره تامین بر صادرات گوجه فرنگی در ایران

عنوان فارسی

تاثیرات مدیریت زنجیره تامین بر صادرات گوجه فرنگی در ایران: کاربرد مدلسازی معادلات ساختاری

عنوان انگلیسی

Effects of Supply Chain Management on Tomato Export in Iran: Application of Structural Equation Modeling

کلمات کلیدی :

  مدیریت تولید محصولات کشاورزی؛ استراتژی توسعه؛ بازاریابی؛ مدلسازی معادله ساختاری؛ زنجیره تامین

درسهای مرتبط مدیریت بازاریابی و صادرات؛ مدیریت زنجیره تامین
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 نشریه : Taylor & Francis
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 61
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. ساختار SCM 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

اگرچه، ایران یکی از 10 کشور برتر در تولید گوجه در جهان است، اما میزان صادرات به بازار جهانی، کم است. این مسئله ممکن است از یک مسئله و مشکل عمده در مدیریت زنجیره تامین گوجه، بوجود آمده باشد. هدف این مقاله، مطرح کردن یک مدل تجربی از مدیریت زنجیره تامین (SCM) شرکت های گوجه می باشد. در کل ادبیات مرور شده، یک ساختار SCM با شش شاخص مختلف، مطرح شده است که شامل اشتراک گذاری اطلاعات، روابط درازمدت، همکاری، کیفیت، انعطاف پذیری و تحلیل می باشد. در این مطالعه، تاثیر اجزاء SCM بر صادرات گوجه، از طریق استفاده از داده های تجربی گردآوری شده از 20 شرکت گوجه مختلف در شمال شرقی ایران، گردآوری شده است. با استفاده از مدل سازی معادله ساختاری، دریافته ایم که عناصر عمده SCM، تاثیرات بسزایی بر صادرات گوجه داشته است. همچنین نتایج نشان داده اند که اشتراک گذاری اطلاعات، همکاری، انعطاف پذیری، کیفیت و تحویل، تاثیرات مثبت و معناداری بر صادرات گوجه داشته اند. مقدمه: صادرات به عنوان یک فعالیت لاینفک از توسعه کسب و کار در کشورهای در حال توسعه محسوب می شود (کاسیاز، آسیدو و باربرو، 2010؛ گاسمن، خودروکفسیک، فریدلر، دوبوفسکی و اولسون، 2014؛ سوسا و برادلی، 2008). مطالعات مختلفی وجود دارند که بر اثرات عوامل مختلف برای بهبود فعالیت های صادراتی، مانند مطالعات انجام شده توسط چی و سان (2013) در چین، تاکید کرده اند؛ استویان، ریالپ و ریالپ (2011) در اسپانیا؛ بلوئمر، پلیمیکرز و اودکرکن (2013) در هلند و ویلار، آلگره و پلا-باربر (2014) در شرکت های تولیدی اسپانیایی و ایتالیایی را می توان نام برد. از این نظر، ملاحظه اجزاء مختلف مدیریت زنجیره تامین (SCM) و درک نقش آنها در عملکرد موفق شرکت های مختلف در فعالیت های تجاری مختل، مانند صادرات، به یک لزومیت جهت بهبود موقعیت رقابتی در محیط جهانی امروز و برای افزایش سودآوری، تبدیل شده اند (کاچون و فیشر، 2000؛ کریمی و رفیعی، 2014).

نمونه متن انگلیسی مقاله

Although Iran is one of the top 10 countries in the world that produce tomatoes, the level that they are exported into the global market is low. This issue may have resulted from a major problem within tomatoes’ supply chain management. This paper aims to develop an empirical model of the supply chain management (SCM) of tomato companies. Throughout the reviewed literature, a SCM construct with different six indicators has been developed, including information sharing, long-term relationship, cooperation, quality, flexibility, and delivery. In this study, the influence of the SCM components on tomato export was identified through the use of empirical data that were collected from 20 different tomato companies in Northeast Iran. Using structural equation modeling, the major elements of SCM were found to have significant impacts on the export of tomatoes. The results also showed that information sharing, cooperation, flexibility, quality, and delivery had significant positive effects on the export of tomatoes. Introduction: Export is considered to be an indispensable activity of business development in developing countries (Casillas, Acedo, & Barbero, 2010; Gassmann, Khodorkovsky, Friedler, Dubowski, & Olsson, 2014; Sousa & Bradley, 2008). There are different studies that focused on the effects of various factors in order to improve export activities, such as the studies conducted by Chi and Sun (2013) in China; Stoian, Rialp, and Rialp (2011) in Spain; Bloemer, Pluymaekers, and Odekerken (2013) in the Netherlands and Villar, Alegre, and Pla-Barber (2014) in Spanish and Italian manufacturing companies. In this regard, considering various components of supply chain management (SCM) and understanding their role in the successful performance of different firms in different business activities, like export, have become a necessity in order to improve their competitive place in today’s worldwide environment and to increase profitably (Cachon & Fisher, 2000; Karimi & Rafiee, 2014).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله تاثیرات مدیریت زنجیره تامین بر صادرات گوجه فرنگی در ایران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi